Philips Docking Speaker 2.0 (Wit) Review

Daan.v.w 8 oktober 2012, laatste update op 10 oktober 2012, 832 views

Philips Docking Speaker 2.0 (Wit)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Accu (5 tot 8 uur)
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Ondersteunt alle ipod tot de 6e gen en iphones tot de 4S
  • Hoesje kan om een ipod/iphone blijven
  • Line-in voor andere apparaten

Minpunten

• Geen afstandbediening
  • Geen bluetooth
  • Stugge knoppen
  • Line-in niet meegeleverd
  • Mini-USB niet meegeleverd

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Voor z'n prijs ( 80,-) is dit een kwalitatief erg goed product. De geluidskwaliteit die hij uit z'n 10 (2x5) Watt weet te persen is niet mis. Vooral bastonen worden erg goed weergegeven, maar ook de mid/hoge tonen zijn goed voor z'n segment. Als je het volume echter erg hoog opvoert dan wordt het geluid veel minder, maar dit is dusdanig hard dat ik het zelf zelden tot nooit zal gebruiken (je kan dan geen woord meer met iemand naast je wisselen). Een volledige geluidsinstallatie kun je natuurlijk niet verwachten voor de omvang en prijs van het product maar als speaker in de slaapkamer, op het balkon of in het park is dit product meer dan voldoende.

Er zit een ingebouwde accu bij voor speeltijden van 5 tot 8 uur afhankelijk van het volume waarop er gespeeld wordt. Ook is er een line-in voor geluidsdragers zonder ipod/iphone aansluiting, maar de kabel is niet meegeleverd.

De bediening erg eenvoudig: er is een aan/uitknop en een volume +- knop, that's it. deze knoppen voelen een beetje stug en lomp aan, maar dat is niet hinderlijk. Verder voelt het product solide aan en denk ik dat het een aardige levensduur heeft.

Voor Ipod touch en iphones (up to 4S) is er een app beschikbaar met o.a. wekker en equalizer functies. Deze heb ik niet kunnen testen. Er zit geen afstandsbediening bij.

Het apparaat werkt met alle iPods van de 1e generatie tot de 6e en alle Iphones tot de Iphone 4S. Zelf heb ik een Mini 2g en een Nano 6g die het allebei goed doen. Maar met een 3.5 jack line-in kabel kun je natuurlijk ook alles aansluiten met een audio-out. Daarnaast kan het apparaat met mini USB-kabel je Ipod/Iphone met de PC synchroniseren. Echter ook deze kabel is niet meegeleverd. Wel fijn is het dat het hoesje er altijd omheen kan blijven als je een iPod/iPhone aansluit

Een kleine kanttekening: het is een 10 (2x5) watt product en niet zoals vaak staan aangegeven een 12 wat product. Ik heb lang nagezocht waarom dit vaak vermeld wordt en Philips schijnt een fout te hebben staan in een productbeschrijving (waar zowel 10 als 12 vermeld staat).

• iPod Mini 2G
  • iPod Nano 6G

Heb jij ook een Philips Docking Speaker 2.0 (Wit)?