Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

WD TV Live (2011) Review

quakel 8 oktober 2012, laatste update op 8 oktober 2012, 5.391 views

WD TV Live (2011)

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • alle formaten worden afgespeeld
  • Netwerk mogelijkheden (Wifi, kabel)

Minpunten

• Ik heb deze ook gekocht omdat de WD TV Live zelf hoesjes erbij kon zoeken, dit werkt niet super.

Geluidskwaliteit Score: 5
Even een korte review van de WD TV Live (2011)

Mijn popcorn hour A110 had een vreemde eigenschappen waar ik me aan begon te irriteren.
- Bij aanzetten bleef het beeld vaak zwart
- Moest een NFS share gebruiken voor ISO
- Interface zonder hoesjes, dat het ziet er niet zo fraai uit.

Waarom dan een WD TV Live (2011)?
- Prijs, voor 80 euro is deze een van de goedkoopste
- Prima chip (gelijk aan de popcorn hour V8)
- 'snelle' interface, deze ziet er echt super uit (voor de prijs van 80,- euro!)
- Prima streaming mogelijkheden, smb, nfs, etc.
- Kan zelf images bij films zoeken, echter deze functie vind ik niet optimaal werken.

Waar heb ik nog meer naar gekeken?
Boxee Box, echt een leuk apparaat, daar kun je nog veel meer mee, maar die kost 140,- euro en het verschil vind ik te groot.

Heb jij ook een WD TV Live (2011)?

Is de WD tv Live nou ook echt beter ten opzichte van je popcornhour A110?

Heb zelf de A100. prima apparaat en speelt praktisch alles af maar begint me nu wat te irriteren vanwege het 'gezoem' van de hardeschijf en sommige MKV's speelt hij stomweg niet af.

Heeft de WD TV Live een bredere ondersteuning? hoe zit dat met Video files (video_ts) en ISO's?
ISO's worden zonder problemen afgespeeld en van VIDEO_TS bestanden vermoed ik dat ze geen problemen opleveren.

Het enige minpuntje van deze mediaspeler is dat het apparaat altijd aan gaat als je de stekker in het stopcontact steekt of het stekkerblok aanzet.
Als ze dat een keer aanpassen in de firmware ben ik gelukkig :-)

[Reactie gewijzigd door Leader98 op 8 oktober 2012 17:21]

@timfelten

ISO's en video_ts worden prima afgespeeld.
Wat versta je onder 'Ik heb deze ook gekocht omdat de WD TV Live zelf hoesjes erbij kon zoeken, dit werkt niet super.' Ik heb de WDTV Live Hub de grotere (oudere) broer van de Live met een 1TB harddisk maar vrijwel identiek aan de 2011 WDTV Live.

Je moet prima de film en serie metadata (foto's, film beschrijving e.d) binnen kunnen halen mits je WIFI of bedraad connectie hebt gemaakt. Hij gebruik opensource sites als: TheMovieDB.org en TheTVDb.com. Deze staan er beide als sinds enige firmware versie automatisch in. Je kunt ook andere sites in de instellingen selecteren. Overigens IMDB kan volgens mij niet helaas toont hij standaard ook geen IMDB cijfers echter zijn er thema's op het officiele WDTV forum te vinden die dit wel kunnen echter kost dit wel enige moeite.

Zolang je in je instellingen zet dat hij automatisch de afbeeldingen en metadata erbij moet zoeken dan vind hij dit meestal bij mij. Heel soms moet ik deze met de hand toevoegen. Echter moet je er wel voor zorgen dat je films en series de juiste naamgeving gebruiken dus bijv.

films: volledige naam film + jaartal (altijd tussen haakjes zetten). Je mag zowel spaties als "." tussen de woorden en jaartal gebruiken.

Avatar (2009).mkv/.mp4/.enz
Avatar (2009).srt (mits aanwezig, wellicht al ingebakken in de mkv/mp4/enz.)
Avatar (2009).metathumb < maakt de speler automatisch aan en er is nog een xml file geloof ik die ie aanmaakt

series: serienaam + seizoen (tweecijfers) + afleveringnummer (tweecijfers) dit ziet er alsvolgt uit:

Dexter S01E01.mkv/.mp4/.enz
Dexter S01E01.srt (mits aanwezig, wellicht al ingebakken in de mkv/mp4/enz.)