Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Shure SE215 (Zwart) Review

Ikzegdoen 6 oktober 2012, laatste update op 7 oktober 2012, 2.220 views

Shure SE215 (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Stevige kabel

Minpunten

• Foam kan irriteren
  • Lastig ze in te krijgen in het begin

Ik was op zoek naar echt goede oordoppen, beter dan de standaard die na 4 maanden stuk gaan. Ik kwam uit na veel onderzoek bij Shure en na veel reviews te hebbengelezen over de se 215's ben ik overstag gegaan.

In de doos zit :

De SE215 oordoppen

6 verschillende setjes sleeves (3x rubber en 3x foam)

Opbergtas

Schoonmaak stokje

Garantie en handleidingboekjes

Bouwkwaliteit:

Ze zijn erg sterk, ik heb nog nooit zulk stevig materiaal gehad. De kabel is erg dik, verder is de oorvormingstuk gemaakt van kevlar! De aansluitingskop is 5 keer zo dik en zo sterk als bij normale oordoppen. Kortom krijg je deze kabel stuk dan heb je het wel erg bont gemaakt.

Gebruiksgemak:

In het begin is het erg wennen om de oordoppen in je oren te krijgen. Je moet ze in je oorschelp stoppen en naar achter draaien. Ik moet ze na een tijdje wel even uit mijn oren halen om even te luchten want ze sluiten echt goed af. Je hoort ook werkelijk niets meer als je muziek op hebt. Dus let op in het verkeer!

Geluidskwaliteit:

Als je ze eenmaal in hebt dan komt er een geluid uit die heb ik nog nooit gehoord. Zoveel detail, zo een helder, krachtig geluid ,ongeevenaard. Zoals ik al aangaf heb ik sony oordoppen gehad ,zowel als die van senheiser,philips etc. Maar zodra deze na ongeveer 2 dagen zijn ingewerkt gaan ze op volle toeren draaien, en dat is een genot voor elke muziekliefhebber. De meeste mensen geven aan dat de bass wat minder is maar daar ben ik het niet mee eens. De bass is erg mooi niet overdreven maar goed in balans.

Conclusie:

Mijn vraag vooraf was ,

Zijn deze toch wel redelijk dure oordoppen nou echt zoveel beter dan de normale oordoppen van 20 a 30 euro? Mijn antwoord: volmondig JA!

• HTC Cha Cha
  • Ipod
  • Philips Go Gear
  • Sony vaio Z3

Heb jij ook een Shure SE215 (Zwart)?

Heb dezelfde in transparante uitvoering. Ben het in grote lijnen met je bevindingen eens. Van mij hadden ze een tikje agressiever in het hoog mogen klinken, maar zoals je aangaf is het geluid echt wel een niveau beter dan van de standaard Sony en Sennheiser doppen. Bass vind ik trouwens bijzonder goed; je moet ze alleen stevig aandrukken en dan blijven ze prima zitten. Bass is stevig, zonder heel wollig te worden.

Binnen die prijsklasse zijn deze doppen de aanrader
Ja de doppen zijn lastig ,de kleinste zijn net te klein bij mij en de medium weer iets te groot maar goed zodra ze zitten is dat het wel waard. Ik luister soms naar tracks die ik altijd luisterde en het lijken wel nieuwe nummers geworden je hoort allemaal geluiden die je echt niet hoorde voorheen, die driver die pushed echt alles eruit bedankt voor je reactie en fijne avond!