Sennheiser CXC-700 (Zwart) Review

hasekamp 6 oktober 2012, laatste update op 21 oktober 2012, 1.277 views

Sennheiser CXC-700 (Zwart)

Pluspunten

• goed evenwicht tussen hoge en lage tonen.
  • zeer goede onderdrukking van omgevingsgeluid.
  • bevat een vliegtuig-adaper, zodat ook in vliegtuigen zonder bijgeluid geluisterd kan worden.

Minpunten

• de oortelefoon past maar moeizaam in het bijgeleverde etui.
  • de telefoon bevat geen microfoon, dus voor een telefoon alleen geschikt om te luisteren.
  • het geluidsvolume is regelbaar, maar op maximaal volume nauwelijks voldoende op sommige appararaten.

Ik was op zoek naar een high end oortelefoon en trof de Sennheiser CXC 700 aan op Schiphol voor EUR 169. Tijdens de vlucht verbaasde de goede, evenwichtige geluidskwaliteit mij. Ik was tot dusverre allen low- en medium priced oortelefoons gewend. De muziek in het vliegtuig kon door de onderdrukking van het omgevingsgluid ongestoord beluisterd worden. De oorschelpjes zitter er in drie maten bij, zodat iedereen een optimale pasvorm kan uitkiezen. Het gebruik van deze in ear oortelefoon is wel even wennen en op sommige apparaten is het geluidsvolume aan de lage kant. Misschien ligt dit ook aan het gedownlade materiaal. Dit geldt voor mijn Nexus 7 bijvoorbeeld. Op de Samsung Galaxy Ace is het volume prima.
Er zit een uitgebreide gebruisaanwijzing in diverse talen, waaronder Nederlands, bij de oortelefoon. Alle noodzakelijke accessoires zitten erbij.
Gebruikservaring: twee lange vluchten, enkele malen in een hotel met airco en enkele dagen thuis.

• 276500
  • 314488
  • Android

Heb jij ook een Sennheiser CXC-700 (Zwart)?