Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (lcd, 25ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E481S-B (19", 25ms, D-Sub/DVI-D, Zwart) Review

TheGhost 24 april 2005, 571 views

Iiyama ProLite E481S-B (19", 25ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• Goede lichtopbrengst
  • Geen Ghosting
  • Mooi design
  • Licht gewicht
  • Mogelijkheid om de monitor op te hangen
  • Verkrijgbaar in Wit / Zwart en Zilver

Minpunten

• 25ms
  • 60Hz
  • Maximaal 1280x1024

De ProLite serie van IIyama is een zeer sterke serie die er met de E481S een zeer mooi en goed 19" exemplaar bij kreeg. Dat het om een monitor van hoge kwaliteit gaat is wel aan de prijs te merken. Toen de monitor net op de markt kwam moest deze zo'n 700 euro opbrengen, nu kost de monitor nog zo'n 400 euro.

Ondanks de lage responsetijd (25ms) heb ik totaal geen last van ghosting bij snelle beeld wisselingen. Spellen als Need For Speed Underground 2 zijn goed te spelen op deze monitor, ook heftige actie scenes in films worden goed weergegeven.

De monitor draait het best op 1280x1024@60Hz. Hoewel 60Hz niet veel is is het zeker niet storend. voor een 19" TFT vind ik 1280x1024 wel het minimum, het was leuker geweest als de monitor ook op 1600x1200 kon werken. De standaard resultie bederft het plezierige gebruik van de monitor echter niet. Het beeld is mooi strak, de lichtopbrengst en kleuren zijn uitstekend voor het gemiddelde gebruik. De knoppen zitten op een gunstige plek midden voor op de monitor. Het blauwe power-ledje is zo zwak dat het totaal niet stoort bij het gebruik. De ingebouwde speakers heb ik eigenlijk nooit gebruikt maar ik denk dat daar niet veel van verwacht mag worden.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E481S-B (19", 25ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)?

tft en dan 60 hz? tft heeft geen frequentie toch?
TFT's kunnen over het algemeen frequenties aan van 60 to 75hz. Windows geeft automatisch de volgende als standaarden: 60, 70, 72 en 75.
Mogelijkheid om de monitor op te hangen.... Volgens mij kan dat helemaal niet? (Ga meteen even kijken :) Ik heb deze monitor ook, sinds maart 2004. Eerst werd 'ie aangestuurd door een Radeon 9800 Pro; perfect! Nu wordt 'ie aangestuurd door een Radeon 7000 PCI en vind ik de beeldkwaliteit iets minder (beide grafische kaarten met DVI op de monitor aangesloten).

Edit: Klopt, is op te hangen, meteen maar doen dan!
Ik ga jouw even schoppen...
Je hebt bij Negatieve eigenschappen 25ms staan.

in je review zeg je dat je geen ghosting zag.
Dan is het toch geen nadeel?
Dit paneel is namelijk ongeveer even snel als de bekende 8ms schermen

60hz is standaard voor TFT schermen.