Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller Review

micbro777 2 oktober 2012, laatste update op 2 oktober 2012, 5.519 views

Sharkoon Skiller

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • 8 Rubberen toetsen
  • De prijs
  • De extra toetsen
  • Instelbare toetsen

Minpunten

• Op sommige plekken slecht afgewerkt
  • Snel vingerafdrukken te zien
  • fel blauwe led lampjes indicatoren
  • De toetsen maken aardig wat lawaai

Waarschijnlijk zullen vele van jullie wel naar dit toetsenbord hebben gekeken maar gedacht hebben, dat kan nooit goed gaan voor die prijs. Hier de review of dat ook zo is, of dat ie misschien toch nog wel redelijk goed is!

Inhoud:
-Looks
-Bouwkwaliteit
-Software
-Ergonomie
-Eindoordeel
-Updates

Looks:
Zelf vind ik het een best goed uitziend toetsenbord, met de strakke lijnen en het verligte S teken onderaan het toetsenbord:
Het nadeel van de Sharkkon Skiller is dat de omhuizing een glanzende piano zwarte kleur heeft, waardoor je heel erg snel vinger afdrukken gaat zien en daarmee ook krasjes, zoals al te zien is bij het logo helemaal bovenaan de pagina.

De extra's die je erbij krijgt zijn een tangetje om de toetsen uit het toetsenbord te halen en 8 blauwe rubberen toetsen die je kunt vervangen voor normale zwarte.

Bouwkwaliteit:
Als je het toetsenbord ziet, valt al vrij snel op dat de toetsen zelf er een beetje cheap uitzien, bij mij waren de 1 tot 0 toetsen al een beetje vervaagd zonder dat ik ze ook maar heb aangeraakt, das natuurlijk niet echt zoals het hoort.
Verder zijn aan de zijkant een soort kapjes om de toetsen gelegd, die kapjes zitten niet erg goed vast en ik denk dat na een beetje gepulk je deze er al snel af zult hebben.
Verder staat het wel goed met de bouwkwaliteit en voelt het toetsenbord redelijk stevig aan, nou zou ik er nog steeds niet iemands tanden ermee uitslaan, maar voor 15 euro zou dat natuurlijk al eerder gedaan kunnen worden dan 110 euro ;)

Software:
Het verrassende aan dit toetsenbord is dat je er zelfs nog software bij krijgt!
Je kan Hiermee de toetsen een andere Presets aangeven, zodat je het toetsenbord optimaal kunt gebruiken
Zelf heb ik nog niet echt gebruik ervan kunnen maken, omdat ik nog niet helemaal heb uitgevonden hoe het werkt, later hier dus meer over ;)

Ik heb het toetsenbord ook geprobeerd draaiend te krijgen op mijn Android tablet (Ramos W17Pro, met OTG usb verloopje) Maar dit werkte helaas niet.

Ergonomie:
Dan is hier natuurlijk de belangrijke vraag, hoe typt het toetsenbord en zijn de toetsen een beetje fijn?
Zelf vind ik het bord aardig typen, al vind ik mijn logitech mk320 draadloze toetsen bord toch iets fijner, dit ligt voornamelijk natuurlijk aan je eigen smaak.
Wel vind ik de rubberen toetsen erg fijn, tijdens het typen heb je er eerder nadeel dan voordeel mee en het voelt in het begin een beetje vreemd.
Voor tijdens het gamen vind ik het erg fijn, omdat je vingers niet snel de toetsen kwijtraken + je hebt er meer grip op. Zelf gebruik ik alleen de WASD toetsen, de pijltjes toetsen boeien mij niet zo veel, al kan het natuurlijk zo zijn dat je het er mooi uit vind zien ;)
De multimedia toetsen zijn over het algemeen best goed geplaatst, al is het eventjes wennen dat de play/pause en stop knop bij elkaar zitten, maar dan zonder de forward en backward knoppen, die zitten een stukje verderop pas.
Dit is de linker kant van het toetsenbord
Van boven naar beneden te zien:
1. Home button, die je naar je startpagina brengt.
2. Ik denk dat de volgende een favorieten path in op je hardeschijf is, maar dit weet ik niet zeker.
3. Een refresh button
4. Een Forward knop (voor internet pagina's)
5.: een back knop (voor internet pagina's )

aan de rechter kant van het toetsenbord zitten de toetsen:
1. Play/pauze
2.stop
3.volume omhoog
4.Volume omlaag
5.Volume dempen.

Aan de linker bovenkant zitten de toetsen: (van links naar rechts)
1. My computer
2. Email (doet niets als dit niet is ingesteld)
3. Search (doet het in programma's net zoals op internet)
4.Calculator
5. Media, standaard is dit windows mediaplayer, maar kan veranderd worden.

Als laatste hebben we dan de knoppen in de rechter boven hoek van links naar rechts:
1.Previous, zorgt ervoor dat je naar het volgende nummer gaat
2. next, zorgt ervoor dat je naar het volgende nummer gaat
3. Wake, het uit slaapstand halen van de computer
4. Sleep, het in slaapstand brengen van de computer
5. Power, moet het nog even uittesten, maar denk dat dit de pc uit zet, en heel misschien ook aan.

Foto's hierover komen later, kreeg ze niet meer geupload, tinypic leek overloaded te zijn ;)

tja het is lastig bij dit toetsenbord een goed eindoordeel te geven.
Het is natuurlijk een spot goedkoop toetsenbord dat zich bij de grote jongens probeert te voegen door zich een gamers toetsenbord te noemen, en misschien is dat ook wel geoorloofd, door de instelbare toetsen en 8 rubberen toetsen, maar qua kwaliteit laat het zich een beetje afweten.
Begrijp me niet verkeerd, het is geen troep, maar verwacht ook niet een G110 toetsenbord.
Met de styling is ook leuk gespeeld, door het verlichte loge en de strakke lijnen.
Al met al een fraai bordje voor 15 euro, maar wil je echt een voordeel gaan creeren bij het gamen door een nieuw toetsenbord te nemen, haal dan een logitech gaming toetsenbord.

Updates:
-Review geplaatst: 2 oktober 2012

Vragen en tips zijn natuurlijk altijd welkom ;)

• MSI H61- E3
  • Windows 7

Heb jij ook een Sharkoon Skiller?

Voor zo'n prijsje lijkt me dit een top-budget ramplankje. Matige bouwkwaliteit maar meer features dan mijn duurdere logitech mk600.
Review krijgt een voldoende

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 25 januari 2013 12:29]

Moet zelf zeggen dat het eigenlijk ook niet zo'n heel fijn plankje is hoor.
Gebruik nu zelf lekker een logitech toetsenbord ook om mee te gamen omdat ik het switchen niet lekker vond (tussen typen en gamen)
Misschien ligt het aan mij dat ik hem niet lekker vind typen, maar voor de zekerheid, mocht je dit ramplankje willen zou ik toch even eerst kijken of je hem wel echt lekker vind ;)
Ik heb er sinds kort ook eentje omdat ik en multimediatoetsen wou en iets wat goedkoop is omdat er nog wel eens een drankje overheen wil gaan. Dit ding is echt voor deze prijs ONVERSLABAAR!!!! Hij voelt goed aan kwa toetsen en ziet er eigenlijk nog best goed afgewerkt uit, al helemaal naast een vergelijkbaar (in prijs) keyboard van Trust o.i.d.

Dus als je naar een toetsenbord voor weinig op zoek bent met multimedia, macrotoetsen etc. is dit hem!

Verder is het natuurlijk subjectief of je een toetsenbord lekker tikken vindt of niet.
Ben alleen bang dat een dankje het toetsenbord geen goed zal doen.
Dan kun je beter wat folie over je toetsenbord heen aanbrengen, al zal dat nog niet helemaal 100% vocht vrij zijn.
Bij mij ligt dit ram plankje nu in de kast omdat ik er niet echt aan kan wennen en omdat ik een beter multimedia toetsenbord heb kunnen bemachtigen die ook nog eens lekkerder typt!

Beetje jammer is wel dat voor deze prijs je het toetsenbord ook niet echt te koop kunt aanbieden omdat het verzenden al de helft van de waarde betreft..
heeft iemand die macro toetsen aan de praat gekregen ??
ik snap er de ballen niet van en in de Manual wordt er ook amper iets over uitgelegd
een macro klaarmaken is makkelijk maar hij werkt niet en eigenlijk andere dingen die je kan binden aan een "key" bijvoorbeeld met 1 druks op een bepaalde "key/toets" een programma opstarten werkt ook niet..athans niet bij mij... iemand al ervaringen mee?

Verder wil ik toevoegen
heb toetsenbord nu 1-2 dagen en vind hem leuk eruitzien lkkr typen en totzover ook lkkr typen met het gamen
Zelf heb ik de hoop op de macro's opgegeven, de software lijkt voor zich te werken, maar het werkt gewoon niet. Beetje jammer dat wel.
Voor gamen is ie ook wel redelijk lekker, maar geef mij voor typen en multimedia maar een standaard logitech ramplankje.
Hoe reageerd het toetsenboard op meerdere toetsen? Ik merk vaak dat goedkope toetsenborden vast lopen bij meer dan 3 toetsen. Nu ben ik als ik een shooter aan het spelen ben nogal ééns met 4 knoppen tegelijk bezig. Als deze dat aan kan voor deze prijs ga ik hem zeker halen.
Iets staat mij bij dat het af en toe niet ging, maar dat kan ook bij mijn vorige toetsenbord zijn geweest. Helaas kan ik het ook niet meer testen omdat ik het toetsenbord heb weggegeven aan iemand die er meer aan had.
Mijn tip is wel om deze eens aan te voelen, voordat het toetsenbord echt gekocht word, ik had namelijk dat ik een ramplankje van logitech fijner vond dan dit toetsenbord voor eenzelfde prijs ;)
Ik heb hem als tijdelijke vervanger gekocht. Voor de 17 euro incl verzending een koopje. De toetsen op mijn numerieke gedeelte veren nogal traag terug, hetgeen een wat stroperige typervaring geeft. Niet erg fijn om met dat stuk te werken. De gewone lettertoetsen hebben het ook lichtjes, maar in veel mindere mate. Tsja. Voor dit geld vind je niks beters maar er zijn absoluut betere toetsenborden!