Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SBCHL140 (Multi-color) Review

WDHBGS 30 september 2012, 362 views

Philips SBCHL140 (Multi-color)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Superieure geluidkwaliteit
  • Gewoon top

Minpunten

• Verstel-ijzer te rekbaar

Ik heb deze koptelefoon op 22 september 2012 besteld bij MediaMarkt. Omdat ik vaak intensief muziek luister met een koptelefoon, en omdat ze daardoor snel kapot van gingen, wou ik er eentje met twee kabeltjes in plaats van één. Want soms raakt het kabeltje bijna los aan de binnenkant, waardoor ik de afgelopen jaren al veel koptelefoons versleten heb. Maar ik zocht een keer een goede.
En ik heb er gelijk 2 besteld ;).

Ideale koptelefoon
Ik zocht een goede goedkope koptelefoon met 2 kabeltjes vanaf de koptelefoon die een lekker lange kabel heeft en die met een 3,5 mm-jackplug zit aangesloten.
Ik had hiervoor al een aantal open koptelefoons, dan beviel me heel goed.
Want ik kan nu tegelijkertijd zacht muziek luisteren en met iemand praten.
Ik kwam via de Tweakers.net Pricewatch uit op deze koptelefoon.

De praktijlk: hoe is de geluidskwaliteit?
Super goed. Ik heb nog nooit een koptelefoon gehad met deze kwaliteit!
Terwijl dit zelfs nog de goedkoopste van al mijn koptelefoons is.
Temminste, ik heb ook wel een Logitech-USB-koptelefoon, die is misschien iets beter, maar wel 40 euro. En die is overigins ook al kapot gegaan, want die langwerpige plug kan snel een beetje uit elkaar schieten.
De kwaliteit is dus, zelfs op het hoogste volume, supergoed!
Het is dus écht een aanrader! Koop niet zo'n dure koptelefoon, maar koop gewoon deze!

De stevigheid
Hij is ook lekker stevig, temminste de oorkussentjes. Het metaal om de hoogte een beetje te verstellen is lekker rekbaar, maar kan wel kapot gaan als je hem opzettelijk uit elkaar probeert te trekken.
Maar waarom zou je dat doen???
Philips heeft bij veel apparaten dat sommige kabeltjes een beetje grijs zijn. Deze heeft dat ook. Maar de kabel is wel lekker licht, flexibel en de plug is ook stevig. En hoe de kabeltjes in de koptelefoon komen, is ook goed geregeld. Een groot gedeelte van de kabel zit vast aan elkaar, met zo'n bij-elkaar-houd-dingetje kan je de kabellengte dus verstellen.

Voor deze prijs echt een aarader!
Ik zou zeggen, niet twijfelen!

Heb jij ook een Philips SBCHL140 (Multi-color)?