Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion) Review

Daniel36 27 september 2012, laatste update op 27 september 2012, 3.221 views

Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion)

Pluspunten

• relatief goedkoop
  • externe tv tuner kan weggehaald worden (1 kastje minder en 1 a.b. minder)
  • HD kwaliteit

Minpunten

• zappen trager dan via externe tuner
  • verificatie van de smartcard na aanzetten tv duurt ook vrij lang (plm. 5 seconden)

Features Score: 4
Ik hield al een tijdje de prijs van ci+ modules in de gaten en ¤40 voor eentje incl. verzending vond ik wel schappelijk. Overigens was dit niet via de Pricewatch, maar via M.P. en dus ¤5 euro goedkoper dan de beste aanbieding van Pricewatch.

Besteld op zaterdag en drie dagen later in huis, in een keurige met bubbeltjesplastic beklede envelop.
Inhoud was een plastic doosje (formaat dvd hoesje ongeveer) met daarin een module die eruit ziet als plastic maar wel redelijk stevig aanvoelt gelukkig.

Op de achterzijde van het hoesje staat in 4 stappen hoe je e.a. moet gebruiken.

Ik heb me er overigens niet aan gehouden omdat ik dacht het zelf wel te weten.
Dat werkte in eerste instantie niet.
Probleem was dat ik vergat de frequentie en symbol rate op te zoeken en aan te passen waardoor de tv geen enkele digitale zender vindt.

Na op internet even die gegevens gevonden te hebben, ze ingevuld en opnieuw laten zoeken : alles gevonden.
Volgens de instructie moet je dit doen zonder module/smartcard in de tv maar, ik was vergeten de module en smartcard te verwijderen voor het zoeken.
Werkte blijkbaar ook goed want in een keer goed.

Al met al dus makkelijk zat, alleen ff de juiste nummers opzoeken en invullen dus.
Gevolg: scherper beeld met mooiere kleuren, want HD kwaliteit.
Ook weer EPG, nu niet via de externe tuner maar op de tv, werkt prima en is vrij makkelijk te bedienen.

Enige nadeel tot zover opgemerkt is dat het zappen langer duurt dan via de externe tuner helaas.
Ook wanneer je de tv aanzet duurt het even voordat je beeld krijgt omdat de tv eerst de card moet verifiėren.

Al met al ben ik prima te spreken over het apparaatje.

Nu nog de stereokast op zijn kop zetten om de externe tuner weg te halen en een kabeltje tussen tv en av tuner te leggen zodat het tv geluid weer via de stereo kan worden beluisterd.
Dit werkte eerst nl. via de externe tuner.

• lg 32ld350

Heb jij ook een Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion)?