Sennheiser PMX 100 (Zwart) Review

sh1nigami 12 september 2010, 5.296 views

Sennheiser PMX 100 (Zwart)

Pluspunten

• Geluid
  • Zit lekker na een week gebruik.
  • dunne kabel die aan de linkerkant vast zit.

Minpunten

• oorschelpen die snel vies worden
  • oorschelpen had ik liever gezien van leer o.i.d, omdat die langer meegaan, niet snel vies worden, en je hoeft ze hopelijk "nooit" te vervangen, zodat ze er ook niet kunnen afvallen als je je even ontdoet van je koptelefoon.
  • prijs
  • bouwkwaliteit mag wel ietsje beter vanwege de kabelbreuk.

Reden van aankoop:

Mijn creative hs-400 begon kuren te vertonen, de goedkope creative in-ears die bij de vision-M er bij kwamen maakte me depressief en ik dacht van hey, laat ik maar eens die bekende sennheiser pmx 100 kopen voor die tamelijk hoge prijs van 50 euro..
achteraf gezien was die het geld waard.

Eerste impressie:

Plastice doos gaat open zonder dat je jezelf in de polsen snijdt en erna emo wordt genoemd.
wel even goed kijken hoe dat ding er uit gaat want hij zat vast met van die plastic buigbare dingen waar ze ook boterhamzakjes mee doen.

Comfort:
wat me opviel is dat hij van die dingen heeft die je over je oor moet plaatsen, opzich niks mee maar na 2 uur zit dat niet meer zo lekker, na een week wen je er wel aan en luister je een uur of 8-12 achter elkaar

Looks:

Vanuit de verte ziet ie er uit als een goedkope koptelefoon van 3 euro, kijk je vanaf de zijkant, dan zie je van dat "wannabe carbon" spul zitten
aan de achterkant zie je het sennheiser logo-tje en aan de zijkant van de oorpanels zie je pmx100 staan

Geluid:

Het belangrijkste van allemaal lijkt me.

Vergelijkingsmteriaal:

Goedkope creative in-ears die ik bij de creative zen vision-M kreeg
Geluid hiervan was in mijn ogen slecht, ik had namelijk meer van creative verwacht.

Goedkope sennheiser mx300: Voor de prijs van 10 euro had ik het toch net iets beter verwacht.

creative hs-400: Voor de prijs hiervan is het geluid nog net voldoende in mijn ogen.
Klinkt toch net wat beter dan de in-ears waarmee ik kennis heb gemaakt.

Nu de pmx-100 waar deze review over hoort te gaan:

De bass weergave is aardig goed, veel meer dan wanneer ik de creative hs-400 gebruik op m''n mp3 speler, een aantal mensen kunnen dit misschien net te veel vinden.

De normale klanken klinken in mijn ogen "oren" gewoon helder.

Wel even een waarschuwing voor de mensen die voorzichtig zijn met hun oren
Het geluid klinkt stukken beter dan een normale koptelefoon en je zult dus merken dat je het geluid harder gaat zetten dan voorheen, simpelweg omdat het minder pijn aan de oren doet.
En je riskeert nog eens "bassdoof"te worden omdat je gaat wennen aan een hogere bass.

Geluidsdemping van buiten:

Nauwelijks is het te merken dat er wat gedempt wordt, dat is ook logisch want dit was de "open" versie
Wel weer opletten dat je de muziek niet al te hard zet als je buiten bent, want door al de herrie om je heen vergeet je weleens dat je de volume alweer op 80% heb ipv 40%

Opmerkingen:

Het enige wat ik kan zeggen dat dit de beste koptelefoon is die ik ooit gehad heb.
Ooit een keer een dure technics koptelefoon (160,-) op me kop gehad voor 5 min, maar het verschil is bijna niet te horen op een mp3 speler.

De zwarte oorschelpen die tegen je oor aanzitten worden snel vies en kunnen soms er af vallen, volgens mij zijn die dingen los te koop, maar ik heb er nooit naar gevraagd.

Eerste keer dat ik ooit een zichtbare kabelbreuk had, dit trad op na 4 maanden uitvoerig gebruik.
2 jaar garantie, dus ik kreeg gratis een nieuwe :)

Uitgetest op de creative zen vision-M (30gb) mp3 speler, de xiron media?? 512mb mp3 speler, en de geluidskaart van de pc (goedkope cmi 8738 van 10,-)

De prijs vind ik zelf tamelijk hoog, maar ik ben van mening dat die het waard was.

-------------
Het overgrote deel van deze review is nu opnieuw getypt, de oude review was simpelweg gewoon niet goed genoeg voor tweakers.net
-------------
update 12-9-2010
Totaal 5 exemplaren gehad, gemiddelde levensduur is 6 maanden.
Had even de nuforce uf-30 geprobeerd, maar deze sennheiser klinkt voor mij beter.
Ik heb verder geen zin om het taalniveau to verbeteren van deze oude review.
Wel vind ik de Nuforce uf-30 een stuk comfortabeler omdat deze niet hangt aan je oren zoals de pmx100 dat doet.

• creative zen vision M
  • Windows XP

Heb jij ook een Sennheiser PMX 100 (Zwart)?

Moet dat taalgebruik nou? Nodigt niet echt uit tot lezen..
Weet je wat, ik zal er de volgende keer aan denken.
Na meteen al genoeg mensen te hebben gesproken hierover heb ik er genoeg van.
chat-taal ftw?
Zo effe voor de lol ingevuld ofzo?
damn o.O mensen reageren snel hier
yupZ chat language FTW
enne mensen zijn ook wel eens in een slechte bui he ^^
mja, beetje vreemde review. je komt niet overtuigend over. En zo te zien aan je reacties vind je dat ook niet nodig.

Jammer.
zo dat "jammer" op het einde voel ik wel aankomen zeg, net alsof je vader tegen je zegt van dat ie niet erg vindt dat je z'n pda gemold heb (dit is een voorbeeld)
ik vond die grap van die emo best leuk :o
Kan wel om je reacties lachen, dat scheelt in ieder geval iets :P
..Geen wonder dak mensen nooit ken verstaan...
..als je spreekt zoals je schrijft zal het wel andersom zijn....
lol haha, dat ook wel eens ja
Senheisser roelt... jeweettoch...
kep self de 200 versie g-kogt, maar dies minder koel
feel minder fette basse, man...
(hmmm. ik ben veel te oud voor deze shit, ik stap wel weer over op ABN)..
ik vind de review lastig lezen met msn taal ;)
Ik heb zelf de PX100 (dezelfde drivers maar dan met een gewone hoofdtelefoonband op het hoofd) en ik ben er echt zeer tevreden mee. De basweergave is zeer goed. Niet te blazerig of te "boom"achtig, maar goed. Je kunt natuurlijk de weergave altijd een beetje tweaken met de EQ van je mp3speler. Ik vind persoonlijk dat de hoofdtelefoon echt volledig tot zijn recht komt bij akoestische muziek. Voor zware bass"muziek" zoals jump ed vind ik hem niet tot zijn recht komen. Maar dat is misschien ook geen echt muziek :P