Apple iPad WiFi + Cellular (voorjaar 2012) 32GB Zwart Review

Zet790 24 september 2012, laatste update op 24 september 2012, 782 views

Apple iPad WiFi + Cellular (voorjaar 2012) 32GB Zwart

Pluspunten

• Merkbare verbeterde resolutie (vergeleken met de iPad 2)
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Dikker en zwaarder vergeleken met de iPad 2

Ik heb voor de iPad 3 gekozen omdat we thuis al een iPad 2 hadden en hier zeer tevreden over waren, de iPads zijn van iedereen in het gezin (Ik woon thuis ben nog maar 16) en iOS is een makkelijker te gebruiken systeem dan android, dit voor mijn ouders. Dit is echter wel mijn persoonlijke mening hier over. Hiernaast vind ik dat de iPads ook steviger over komt dan zijn concurenten en veel concurenten van de iPad snel 'goedkoop' aan kunnen voelen door het gebruik van plastic materiaal voor de behuizing.

Als je de iPad koop zit hier de standaard apple dingen bij: een USB kabeltje en een stekker tussenstuk.
Dit is dus niet zeer speciaal, wat echter wel meteen opvalt aan de iPad 3 is zodra je hem voor het eerst aan zet. Het opvallende is dat de iPad je niet vraagt hem aan te sluiten aan een computer maar meteen begint met de instelling aan te passen aan jou voorkeuren. De iPad 3 kan je dus (als je wilt) ook zonder computer gebruiken wat ook al met de iPad 2 kon maar dit is toch al verder uitgewerkt op de iPad 3.

Het gebruikers gemak van de iPad is ook zeer fijn, dit was ook een van de grootste redenen waarom we voor de iPad hadden gekozen, het is heel straight forward met weinig toeten en bellen, wat ik persoonlijk fijn vind. Mijn oma is het bewijs dat het gebruiks gemak goed is want zij kan er ook mee werken (dan wel heel simpel) terwijl ze normaal denkt dat alle electronica die ze aanraakt zal exploderen.
Een extra aan het gebruiks gemak is dat je de iPad 'simpel' en 'iets geavenceerder' kan gebruiken.
Je hebt veel extra bestuurings mogelijkheden met meerdere vingers, enz wat het gebruik veel prettiger kan maken, echter kan je de iPad ook zeer goed gebruiken met 1 vinger en de homeknop mocht het anders te ingewikkeld voor een persoon zijn (dit kan bij ouderen mensen zo zijn)

De iPad gebruik ik persoonlijk vooral als ik even iets snel wil opzoeken, bijvoorbeeld welke films er op tv zijn, het weer of nieuws of iets dergelijks. De iPad vervangt de laptop toch niet echt vind ik persoonlijk en zo gebruik ik hem niet, toch betekent dit niet dat ik hem weinig gebruik. Integendeel, zodra je de iPad hebt merk je hoevaak je 'iets kleins' wilt opzoeken maar geen zin hebt om de pc aan te zetten, dan pak ik gewoon ff de iPad er bij en heb je het zo opgezocht. Wat ik ook een leuk iets vind persoonlijk is dat wij de iPad ook gebruiken om onze opa en oma te facetimen iets wat mijn opa en oma ook geweldig vinden.

Al bij al vind ik het dus een pracht tablet, echter moet ik wel zeggen dat je rondom de tablets het best je eigen voorkeur moet volgen.

Heb jij ook een Apple iPad WiFi + Cellular (voorjaar 2012) 32GB Zwart?