Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit) Review

Tim_ofzo 22 september 2012, laatste update op 22 september 2012, 4.476 views

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)

Pluspunten

• Frequentie bereik
  • Travel case

Minpunten

• Kabel is wit en wordt snel vies
  • De knoppen werken niet allemaal met Android

Ik heb de EarPod's woensdag (19 September 2012) besteld bij Take It Now en vrijdag (21 September 2012) zijn ze bezorgd.

Je kan het beste een mesje pakken om de verpakking te openen, anders gaat het een lastig klusje worden.
Als je de plastic verpakking open hebt kan je er een Wit doosje uithalen, daarin zit:
- Een Travel Case met de Earpods erin
- Handleiding en garantie boekje
De Travel Case is zeer handig als je ze vaak meeneemt, zo raken ze niet in de knoop en gaan ze minder snel kapot.

Het geluid is heel goed, zeker als je nog eens naar de prijs kijkt.
Ik heb even het Frequentie berijk getest: 28Hz t/m 9/10KHz kan ik horen, niet slecht dus.
Ik heb dit getest met demo geluiden (Lossless natuurlijk)
Lage tonen zijn goed te horen wat bij de oude oortjes van Apple wel anders is.
Ik luister zelf veel House en Dubstep, de lage tonen heb ik echt gemist bij de oude Apple oortjes maar nu kan ik volop genieten.
Ik heb het vergeleken met mijn Sony SS-TSB3's, de lage tonen zijn bij de Sony Speakers iets dieper, maar daar blijft het bij. Ik hoor geen duidelijk verschil in hoge tonen.

De EarPod's blijven goed zitten in mijn oren in tegenstelling tot de meeste andere oortjes.
Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar voor mij zijn ze perfect.

De Volume knoppen werken zoals verwacht allemaal goed op mijn iPod Touch, als ik ze aansluit op mijn HTC Sensation (Rom: Paranoid Android JB | Muziek speler: Player Pro) dan werken de volume knoppen niet, de middelste knop wel, daarmee kan ik pauzeren, volgend nummer, vorig nummer en Voice Control gebruiken. Als ik dit werkend krijg dan zal ik het gelijk erbij zetten!
Dit is onmogelijk op non iProducts door een patent van Apple

De adviesprijs is ¤29,-
Al met al zijn de EarPod's zeer goede oortjes, en zeker niet al te duur.
Zoek je oortjes die niet al te duur zijn dan kan ik deze zeker aanraden!

Heb jij ook een Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)?

'Apple vraagt naar mijn mening deze keer best weinig voor de EarPods, normaal zijn de prijzen voor Apple's producten veel hoger.'
de normale oordopjes waren ook 20 of 30 toch? dus wel logisch dat deze ook zo zijn.

verder een nette review!
Klopt, maar de oude zijn in vergelijking met de EarPods gewoon slecht, de EarPods zijn echt veel beter dan de oude!
En beter is meestal ook duurder.
De EarPods zijn volgens mij de gene met de beste Prijs/Kwaliteit verhouding als je ze vergelijkt met andere Apple Producten.

[Reactie gewijzigd door Tim_ofzo op 22 september 2012 17:33]

De oude hadden dezelfde geluidskwaliteit als oordopjes die normaal ¤2 kosten of gratis weggegeven worden bij MP3 spelers van een tientje.
Kijk, iemand die het begrijpt ;)
Bij prijzen zou ik wel even getallen willen zien, ik zie alleen maar

En bij welke liedjes heb je het getest? Welke verschillen merk je? (ja sorry daar ben ik écht benieuwd naar)

Maar voor de rest een hele mooie review met mooie koppen. 4* daarvoor!
Heb de adviesprijs toegevoegd en de categorie Geluid een beetje aangepast, maar er komt nog meer bij ;)
Sorry, maar dit is echt een waardeloze review. Elk paar in-ears komt makkelijk door zijn frequentie-sweep heen, en daarnaast zegt het 0,0 over de kwaliteit van het geluid. Wat is je referentie?
Sorry, maar ik was nog niet helemaal klaar.
Ik heb ze pas sinds gisteren en heb ze nog niet uitgebreid getest, ik zal dit nog doen en toevoegen aan de review ;)
Dit zijn overigens GEEN in-ears

[Reactie gewijzigd door Tim_ofzo op 22 september 2012 22:16]

Vraag me toch wel af of je,mocht het je niet uitmaken of je in ear, normale oordopjes of koptelefoon gebruikt, of deze dan een beter geluid geven dan de sennheiser 202hd aangezien die ook 30euro is ;)
Het idee achter de earpods vind ik wel weer al vind ik het toch wel verdacht veel op in ear lijken...
Bij de Sennheiser staat een frequentie berijk van 18Hz/KHz18 opgegeven, meer dan ik heb kunnen horen met de EarPods.
Kwaliteit van de Sennheiser kan ik niet zeggen aangezien ik die nog nooit heb gebruikt.
Kijk hier maar eens voor wat reviews
Wat ik me afvraag, hoe zit het met de "overlast" voor de omgeving?
Als ik in de bus zit kan ik bij sommige mensen compleet meegenieten met hun muziek ( en dit ervaar ik als storend ). Met mijn huidige sennheiser cx-400 heeft niemand hier, volgens mij, last van. Hoe zit het met deze dopjes?

Thx ;)
Ik kan dit zelf natuurlijk niet horen, maar aangezien het geluid grotendeels meteen je oren in gaat lijkt het mij niet dat anderen mee kunnen luisteren.
Ik heb hier ook nog niemand iets over horen zeggen.
Als het volume op maximaal staat (bij mijn HTC Sensation met Paranoid Android) dan kan je het van dichtbij net horen als het heel stil is, maar dan staan ze wel erg hard, ik zet ze nooit op het hoogste volume omdat dat gewoon te hard is.
een mens zou ongeveer alles tussen 20hz en 20khz moeten kunnen horen
Als deze dopjes "slechts" bereik hebben tot 10Khz zijn ze waardeloos.

(Denk echter dat het met het gehoor bereik van onze tester te maken zal hebben.)

maar met 30 euro niet te duur en voor degene die inear vervelend vinden is die mischien weer een alternatief om te overwegen
Ik zal mijn vader het eens laten testen, die hoort dat sowieso beter ;)
De vorige oordopjes van apple vielen nogal snel uit je oren. Hoe zit het met deze? Blijven deze oordopjes goed zitten? Alvast bedankt voor je reactie en erg mooie review!
Iedereen heeft een ander oor, maar mijn bevinding: Ze blijven goed zitten, beter dan de meeste gewone dopjes maar minder dan in-ears, dus voor hardlopers denk ik minder geschikt maar voor dagelijks gebruik en voor op de fiets zijn ze zeker geschikt