HP Officejet 6500A Plus (CN557A) Review

mstevy78 22 september 2012, laatste update op 23 september 2012, 1.076 views

HP Officejet 6500A Plus (CN557A)

Pluspunten

• Voelt stevig
  • Mooi uiterlijk
  • Snelle installatie
  • Makkelijk in gebruik
  • Onder invoer papier

Minpunten

• slecht kwaliteit schermpje

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Het waarom
Nadat de Epson niet goed meer functioneerde ben ik opzoek gegaan naar een andere printer. De voorwaarde van de printer moeten zijn dat die kan printen en scannen. De printer moet tevens geschikt zijn voor Linux (Ubuntu), Android en Windows. Dat de printer overweg moet kunnen met linux is voor mij doorslaggevend. Hierbij kwamen de HP printers het dichtst bij mijn wens. Tevens moet de printer een wifi connectie hebben omdat ik de printer centraal in huis wil neerzetten. De printer is voor gemiddeld intensief thuis gebruik. In het verleden kocht ik altijd printers van 50 euro die na te korte tijd kapot gingen. Deze keer lag mijn budget rond de 100 euro. Via pricewatch kwam ik op dit model van HP en wij was bij de Dixons ook nog in de aanbieding.

Uitpakken en instellen
Alles zat goed verpakt met heel veel plastikfolie door heel de printer. Goed opletten dat je ze allemaal weg haalt. De printer ziet er zwart glanzend uit voelt stevig aan, ik ben erg benieuw hoelang die zo mooi blijft. De printer wordt geleverd met 4 cartridge, een voeding, cd en boekjes. De ubs kabel word niet standaard meegeleverd. De verkoper had mij hier al op geattendeerd. Zoals de meeste mannen direct neer gezet en gaan proberen...(lezen komt wel als het niet lukt :) )
De printer doet er de eerste keer 10 minuten over voordat de setup is afgerond. Gaf mij de tijd om in Ubuntu te kijken voor een programma van HP. De HPLIP toolbox ge´nstalleerd. Nadat de printer klaar was met de setup heb ik het draadloos netwerk ingesteld. Het schermpje op de printer waar je het allemaal invoert is van slechte beeld kwaliteit dacht eerste dat het kapot was. Ondanks het kleine scherm is de key voor het draadloos netwerk in te vullen goed te doen. In mijn router gekeken welk IP adres de printer had gekregen.

Installatie en gebruik
De installatie op Ubuntu ging boven verwachting makkelijk met de HPLIP toolbox. Deze vond de printer en installeerde alle functies zoals printen, scannen en de fax.
(De fax ga ik voorlopig niet gebruiken dus hou ik verder buiten beschouwing in deze review.)
Dit alles ging boven verwachting makkelijk. Ik had een grotere strijd verwacht met de installatie op een linux computer.

Nu alles is ge´nstalleerd moet alles nog wel getest worden! Het printen van de test pagina ging prima. Het afdrukken van een foto op normale kwaliteit ging erg snel. Het papier moest wel even blijven liggen omdat die nat was van de inkt. De print snelheid is wat mij betreft prima te noemen.
Het scannen direct op de glasplaat ging goed. Kwaliteit is wat ik er van had verwacht. Niet de beste maar ook niet de slechtste. Scannen via de boven invoer werkt niet onder linux tevens het scannen vanaf de printer naar de computer werkt ook niet onder linux. Ik heb hier zelf niet zo veel problemen mee omdat scannen van meerder pagina's sporadisch voorkomt. Het direct opslaan als PDF is voor mij een onmisbare scan functie. Dit is onder Ubuntu prima te doen.

Het printen via een Android mobiel (HTC one S) gaat ook erg gemakkelijk. Als je het IP adres van de printer weet en die invult op je mobiel gaat de rest vanzelf. Ik heb hier geen extra apps voor de download.

De printer heb ik niet getest onder Windows.

(Ik waardeer opmerkingen over mijn review, en qua taal zullen er zeker fouten in zitten. Maar ik vind dat iemand die niet goed Nederlands kan nog wel het recht heeft om een review te maken.)

• Asus F8Sa
  • Android

Heb jij ook een HP Officejet 6500A Plus (CN557A)?