Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Logitech LS1 Laser Mouse (Zwart) Review

fs76 22 september 2012, 676 views

Logitech LS1 Laser Mouse (Zwart)

Pluspunten

• Fijne muis
  • Werkt goed zonder muismat
  • Lekker veel dpi's

Minpunten

• De knoppen maken wat veel lawaai
  • Het draadje zou wat soepeler mogen en wat langer

Best tevreden over deze aankoop. :) Even vooraf: ik ben jaren gewend aan de wel bekende logitech optische muis (zie foto) en ik verplaats de muis met mijn vingers, niet met mijn arm.

Op de foto's niet te zien: de onderste helft voelt rubberachtig, de bovenste helft is van glad kunststof. Het rubber moet ik even aan wennen maar het is niet onprettig, de muis glijdt zo minder snel uit je hand. De muis voelt wel hoogwaardig aan. Voor het formaat muis zit er nog redelijk wat gewicht in.
Mijn punten voor de bouwkwaliteit geef ik wel als de muis een tijdje in gebruik is en een paar keer op de grond is gevallen en op allerlei andere manieren is mishandeld.

De laser sensor lijkt beter te werken dan de optische sensor. Deze muis is minder kritisch voor wat betreft de ondergrond. Hij is goed te gebruiken zonder muismat op onze houten tafel. Hij heeft genoeg resolutie om hem op een groot scherm te kunnen gebruiken zonder je handpalm te verplaatsen of de muis steeds op te tillen. Mijn oude muis heeft daar niet genoeg resolutie voor.

Dit model is wel een stukje kleiner dan de doorsnee muis. Zelf heb ik ze liever wat groter hoewel ik de muis dus met de vingers verplaats terwijl mijn handpalm op het bureau blijft.
Als je gewend bent je hand op de muis te leggen en dan met je arm de muis te verschuiven (wat de andere techniek schijnt te zijn) lijkt deze muis me echt te klein.

Nog één ding: Waarom maken ze de draadjes van de muizen altijd ietsje korter dan die van het toetsenbord? :? OK, ik ben gewend dat het zo is en los het wel op met een verlengsnoertje desnoods maar waarom toch?...

Vind het wel een aanrader als de genoemde minpunten niet te belangrijk voor je zijn.

Heb jij ook een Logitech LS1 Laser Mouse (Zwart)?

Dit is ook mijn favoriete backup muis! Kost bijna niks en is echt super!