Orcs Must Die! 2, PC Review

GrimReaperNL 17 september 2012, laatste update op 17 september 2012, 568 views

Orcs Must Die! 2, PC

Pluspunten

• Fun!
  • Heerlijke soundbites.
  • Blijvend leuk, je raakt er niet snel op uitgekeken.

Minpunten

• Kan er geen verzinnen.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Orcs Must Die is een MUST have. Als je ooit een spel wilt hebben dat je makkelijk telkens opnieuw kunt spelen, dan is het Orcs Must Die wel.

Het spel zelf is een kruising tussen een tower defense game en een reguliere shooter. En juist die combinatie werkt perfect. Zet je verdediging zo neer als dat jij dat wilt, unleash the horde en ga los. Je kunt dus niet alleen automatische wapens en blokkades neerzetten, maar daartussendoor loop je zelf om de Orcs die doorbreken tegen te houden. Het doel van het spel is simpel. Voorkom dat het vooraf gestelde maximum aantal Orcs het eindpunt haalt. Het is geen serieus bedoelde game, hij is doorspekt met humor.

Verdien punten, koop wapens en upgrades en hak je een weg door de golven van Orcs, die uiteraard steeds groter en talrijker worden. Heerlijk therapeutisch! Elke Orc heeft zijn eigen specialiteiten, waardoor je keuze van wapens en verdediging essentieel zijn. Een ICE Orc versla je natuurlijk nooit met een ICE attack. Naast lopende Orcs komen er ook vliegende beesten langs.

De soundbites zijn hilarisch, alleen daarvan al zouden ze een film moeten maken. Oscarmateriaal. Volg de verhaallijn vanuit het gezichtspunt van 1 van de 2 personages die je kunt kiezen (telkens nieuwe velden met tussendoor mogelijkheid tot verdiende upgrades) of speel endless (zelfde veld met toenemend aantal Orcs en moeilijkheden) en probeer jezelf keer op keer te verbeteren. En nog leuker, in coop modus kun je samen tekeer gaan. Dat schept een band.

De grafics zien er leuk uit, speels, zonder nadruk op superrealistische grafische effecten. Geen top of the bill, maar voor dit spel is meer niet nodig. Hierdoor loopt het spel vloeiend en zonder schokken op HD resolutie (1900 x 1280). De besturing werkt feilloos en de menus zijn duidelijk en begrijpelijk. De levels zijn divers en afwisselend, waardoor er altijd wel een paar tussen zitten die er voor jou uitspringen. Het spel werkt bij mij zonder storingen (na de 1e update).

De prijs is prima voor het spel. 15 euro voor uren plezier zijn goed bestede euros. Er zijn games die veel duurder zijn en zwaar tegenvallen.

Wat mij betreft een aanrader die ik nog heel veel zal spelen. Tons of fun! Ongecompliceerde gameplay. Vergeet Modern Warfare, ga voor ORCS MUST DIE (2).

Voor meer info, plaatjes en filmpjes zie http://store.steampowered...__12&term=orcs+must+die+2

Heb jij ook een Orcs Must Die! 2, PC?

Ik ben niet overtuigd van deze review. Ik weet niet wat ik mij moet voorstellen bij deze game. Je vergelijkt het met twee compleet van elkaar verschillende gametypes. Zit er een verhaallijn in? Is het multiplay of single play? Waar zijn de plaatjes/gameplay video's?

Hoe draait het op jou systeem? fps?

Je geeft sterren voor prestaties en stabilitieit, maar daar rep je met geen enkel woord over in je review.

Ik verwacht ook geen topreview van een game, daar hebben we immers andere bronnen voor, maar een iets uitgebreidere review mag nog wel.

Lees hem eens zelf door en bedenk dan goed wat je mist. Wat is jouw defenitie van fun?
Hoi Muppet99,

Dank voor je reactie. Het is de eerste keer dat ik een review opstel. Al doende leert men.

Waar mogelijk heb ik de review op jouw opmerkingen aangepast.

Het lijkt me dat mijn enthousiasme over het spel wel is overgekomen? :)