Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech G510 Gaming Keyboard Review

Bestemmingsplan 13 september 2012, laatste update op 13 september 2012, 893 views

Logitech G510 Gaming Keyboard

Pluspunten

• prima respons
  • duidelijke indeling
  • goede software
  • goed te tweaken
  • meer dan genoeg opties en mogelijkheden

Minpunten

• stofjes op het schermpje zijn niet te verwijderen
  • de spatie is te gevoelig

Ik heb dit toetsenbord inmiddels iets langer dan een half jaar intensief in gebruik en heb er goede ervaringen mee.

Dit toetsenbord haalde ik bij CD-ROM-LAND i.v.m. de goede prijs en levertijd. Hier heb ik geen spijt van gehad, dit toetsenbord is absoluut een goede koop geweest!

Het typen zelf (toch wel belangrijk) is erg aangenaam te noemen, de respons van het toetsenbord op mijn aanslagen is gewoon goed. Alleen de spatie, tsja.. de spatiebalk is mijns inziens té gevoelig, ik type er regelmatig een spatie teveel bij met één aanslag. Afhankelijk van het lettertype valt dit vervolgens niet altijd meteen op, waardoor ik mijn belangrijke teksten altijd nog een keertje extra na moet lezen (op zich toch al geen gek idee).

Verder zijn de G-toetsen voor de macro's erg aangenaam, al zijn ze niet erg praktisch in hektische games waar je snel moet herinneren wat ook alweer wat doet.

De verschillende profielen van macro's en andere instellingen is erg prettig en werkt prima. Door de profielen verschillende kleuren te geven zie je in een oogopslag welk profiel momenteel actief is.

Over die kleuren, je kunt inderdaad uit enorm veel kleuren kiezen hoe je toetsenbord eruit moet komen te zien. Het schermpje neemt de kleuren ook over, hier heb ik verder geen klachten over.

Het schermpje is ook prima, het geeft weer wat ik er wil hebben, of ik nou notificaties van nieuwe mails wil hebben, tijdens het gamen wil zien welk nummer ik luister, de gegevens van mijn computer (temperaturen, CPU-gebruik e.d.) of RSS-feeds wil zien. De mogelijkheden zijn legio, helemaal in combinatie met applicaties van andere partijen.

Het hoekje van de mediatoetsen is ook prima, met name het volumewieltje en de muteknop zijn prettig.

Het enige dat mij een beetje tegenvalt is dat de G510, in tegenstelling tot de G110 van mijn broertje geen USB-uitgang in de achterkant heeft zitten.

Heb jij ook een Logitech G510 Gaming Keyboard?