Specificaties 300W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! Pure Power L7 300W Review

- peter - 12 september 2012, laatste update op 12 september 2012, 773 views

be quiet! Pure Power L7 300W

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil

Minpunten

• Geen 8pin CPU aansluiting
  • Geen GPU aansluiting
  • Kabels niet heel netjes afgewerkt met hoesje of dergelijke.

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Aangezien er al enkele zeer uitgebreide reviews zijn, zal ik alleen mijn ervaring beschrijven.

Ik heb deze voeding in bijna nieuwstaat overgenomen van een tweaker.

Mijn huidige server systeem trok op de vorige voeding (een Zalman 300w) 63w in idle, en ik had de hoop dat een betere voeding nog wat verschil zou kunnen maken. Ik heb namelijk al een energie zuinig itx bordje erin gezet, en dat leverde ook al heel wat besparing op.

Nu ik de voeding heb vervangen heeft het systeem nog maar 48w nodig. Dat is dus een vermindering van 15w oftewel iets meer dan 20%! Geweldig, en dat voor zo weinig geld! (Gemeten met een Voltcraft Energy Monitor 3000)

Het enige wat een beetje minder is aan deze voeding, is dat het geen 8 pins cpu connector heeft. Ook zit er geen GPU connector op. Maar goed, dat heb ik voor deze server niet nodig.

Ik ben nu wel enthousiast geworden om de voeding van mijn desktop systeem ook te vervangen, al zal ik daar een iets krachtiger en uitgebreider exemplaar voor nodig hebben.

Aanrader!

Heb jij ook een be quiet! Pure Power L7 300W?

Hoeveel Watt Gebruikt je pc/server in totaal?
(Met proccesor+ videokaart ect.)
En meschien wat Fotos ? ;)
48w zoals genoemd nu met deze voeding in idle (in de zin van gewoon opgestart in windows, zonder dat ik er iets mee doe). Schijven gewoon draaiend.