Samsung SE-208BW Zwart Review

mcdatabvNewbie 12 september 2012, 653 views

Samsung SE-208BW Zwart

Pluspunten

• Veel mogelijkheden voor een 'simpele' dvd speler.
  • App support voor android en ios.
  • Ook stand-alone te gebruiken.
  • Geweldig om al je oude dvd's te kijken op je tablet.

Minpunten

• grootste makke van deze speler is toch wel het ontbreken van een auto stroom adapter. Dit zou het product meer toepasbaarheid geven out of the box.
  • Het had leuk geweest als er wat onboard opslag was geweest of dat je een sd kaart of iets erin had kunnen doen. zeker onderweg is de uitstekende usb stick lastig.
  • Geen dlna streaming over de lan verbinding.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Leessnelheid Score: 3
Van ontvangst tot afspelen dvd

Bij ontvangst van de speler heb ik gekeken naar het gemak waarmee ik van uitpakken tot het afspelen van een dvd kon komen. Dit proces is mij erg meegevallen.

als eerste heb ik de speler aangesloten op mijn router met een netwerkkabel. Hierna de adapter en de ios app op mijn iphone. Mijn iphone heb ik hierna op de wireless van de speler aangemeld. Het wachtwoord staat hiervoor onderop de speler. wat gelijk opviel was dat de iphone via de speler nog gewoon het internet op kon.

Hierna heb ik de app gestart en kwam de eerste hobbel op de weg. Je moet namelijk de speler eenmalig activeren. Volgens de beschrijving moet dit in de app via de instellingen->registreren. De registreren knop werkt echter niet in de app. Eigenwijs op dvd afspelen klikken in de app gaf echter de optie registratie uitvoeren welke wel werkte.

De app melde hierop dat er een firmware update beschikbaar was.
deze heb ik via de app instelllingen->liveupdate uitgevoerd.

Daarmee was de basis configuratie klaar en kon ik mijn dvd in de speler doen.
het afspelen ging gelijk vlekkeloos en zonder problemen.
dit heb ik als zeer positief ervaren gezien het feit dat dit soort producten vaak veel beloven maar slechts gedeeltelijk waarmaken.

Streaming vanaf een usb stick

Volgende test die ik gedaan heb is het streamen van de usb stick.
Hiervoor heb ik diverse foto's, mp3's en films op een usb stick gezet en deze achterin de speler gedaan.
De streaming werkte zeer goed naar mijn iphone via de app mediaconnect en de samsung app.
Mijn hdx bd1 mediaspeler kon jammer genoeg geen verbinding met de speler maken dit omdat deze niet op de wifi van de speler is aangesloten. Streaming over de bekabelde verbinding is dus niet mogelijk.

Overige functies

- dvd brander, branden ga ik met deze speler niet doen en ik zal deze functie dus ook niet bespreken.
- ap / repeater, erg handig omdat je via deze functie gewoon nog op internet kan als je met je tablet naar de speler verbind.
- backup, je kunt een backup maken op dvd of usb vanaf je tablet. Nu doe ik dat al op een andere manier maar mocht ik dit nog gaan gebruiken zal ik dat hier ook bespreken.
- dlna/upnp streaming, (samsung noemt het allshare) Dit wordt gebruikt voor het bekijken van media op je aangelsoten usb stick of externe hd. Deze functie heb ik met een usb stick getest.
- stand-alone te gebruiken. Niet getest omdat ik nog op de dc-ac adapter voor in de auto wacht. Deze heb ik besteld omdat er geen auto adapter mee geleverd of aangeboden wordt. Je zult dus zelf een 12v dc naar 5v 4a dc adapter moeten knutselen of een dc-ac adapter gebruiken om daar de meegeleverde adapter weer op aan te sluiten (volgt u hem nog?). Shock-proof van de dvd speler dus ook nog niet getest.

Zeer leuk product dat ik zeker iedereen aanraad, Al kan het voor de gemiddelde gebruiker lastig zijn om voor de eerste keer op te zetten.
Super om je oude dvd collectie te kijken op je tablet zonder eerst te moeten rippen.
Koop deze speler ook voor deze reden omdat dit volgens mij toch wel de hoofdfunctie is.
De rest is een leuke toevoeging die de speler meer allround maakt, maar meestal heb je al apparaten die deze functies al kunnen of beter kunnen.

• iphone 4
  • hdx bd1
  • Windows 7

Heb jij ook een Samsung SE-208BW Zwart?