Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHE8500 (Zwart) Review

wilmardo 22 september 2012, laatste update op 22 september 2012, 1.148 views

Philips SHE8500 (Zwart)

Pluspunten

• Geluidsweergave, de prijs en bouwkwaliteit

Minpunten

• Het snoer is stijf, de oortjes zijn ongelijk van lengte en de afwerking kon beter

Dit is mijn eerste review dus ik opbouwende kritiek is zeer welkom!

Inleiding:
Muziek luisteren doe ik elke dag en daarbij hebben mijn oortjes vaak te lijden. Ik ben een scholier dus elke pauze iPod uit de zak en even lekker muziek luisteren, dan gaat de bel en snel je iPod en je oortjes in je zak of rugzak doen en op naar de les. Dus geen tasjes of beschermhoesjes voor mij. Ik heb al heel veel oortjes versleten door deze 'omstandigheid' te beginnen bij de standaard Apple oortjes, daarna 2x beunoortjes made in China, je kent ze wel. Toen dacht ik nu wil ik eens wat langer doen met mijn oortjes en wat betere geluidskwaliteit en na een tijdje me in de materie te hebben verdiept kwam ik uit bij een Sennheiser CX-300 deze hebben zeker weten goed geluid maar het snoertje kreeg snel een kabelbreuk boven de connector. Daarna 2x Senheiser cx 300 namaak gehad van Ebay, die waren wel heel goedkoop maar ook snel kapot en klonken niet goed dus dat was ook niet alles. Toen kwam ik uit bij de Philips SHE-8500 vanwege het goede geluid en de lage prijs. Ik heb nu 2 paar gehad en in deze review zie je foto's van de unboxing van het derde paar.

What's in the box:
De voorkant van het doosje

De achterkant van het doosje

Onder dat flapje zit het snoertje verstopt

En onder de tekst Philips zitten de andere 2 dopjes.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De bouwkwaliteit kan ik zeker goed noemen, zoals in de inleiding beschreven heb ik al een hoop oortjes gehad maar geen een van de oortjes hield het zo lang vol! Persoonlijk vind ik de oortjes er ook goed uitzien. Ze doen qua design niet onder voor een duurder type oortjes vind ik persoonlijk. De pluspunten voor mij zijn vooral dat allereerst er een knoopje in het snoertje zit in het oortje. Dit zal ik eens goed proberen uit te leggen, het snoertje zit gesoldeerd op de printplaat in het oortje, daarna gaat het snoertje door het 'kokertje' naar buiten. Maar voordat je het snoertje door het kokertje gaat zit er een knoopje, dit zorgt er dus voor dat je het snoertje nooit door het kokertje kan trekken en zo de solderingen lostrekt. Met de stevigheid van deze oortjes zit het ook wel goed, ik ben een keer op 1 van mijn oortjes gaan staan en er zat geen barst/scheur in! Er zijn natuurlijk ook minpunten aan deze oortjes. Het grootste minpunt is het snoer, allereerst omdat het ene snoertje naar het oortje langer is als die andere (dit heeft een functie dat weet ik maar dat vind ik persoonlijk niet handig) en ten tweede omdat het snoer heel stijf is. Daarmee bedoel ik dat als je je oortjes in heb dat het snoer niet recht naar beneden hangt maar het een stukje naar voren staat. Hieronder een foto van wat ik bedoel.Persoonlijk het ik van beide punten niet heel veel last omdat ik vaak mijn oortjes onder mijn jas of t-shirt heb.
Zoals te zijn hangt het rechtersnoer niet netjes recht naar beneden.

De afwerking van deze oortjes had beter gekund. Het zilveren glimmende randje om het metalen rondje (ben ik zo duidelijk?) heeft bij twee paar van mijn oortjes een zwarte plek gehad waar de ring van de mal was afgebroken. Bij een paar van de oortjes was gaasje wat 'in' het oortje losgeraakt maar omdat het rubberen oordopje erop zit had ik daar geen last van want daar valt het niet doorheen.

Gebruiksgemak:
Het gebruiksgemak van deze oortjes vind ik erg goed, ze worden zoals al eerder gezegd geleverd met 3 verschillende dopjes dus je kunt de maat op je voorkeur afstemmen. Ook is het mogelijk om er nog weer andere dopjes dan die meegeleverd worden op te doen omdat de in-eardopjes bijna universeel te noemen zijn. De demping van omgevingsgeluid is ook erg goed, de oortjesDe rechte plug van deze oortjes is voor mij ook een pluspunt omdat als ik mn iPod in mn zak heb wijst de onderkant met daaruit de 3,5 mm jack naar boven. De Sennheiser had een haakse plug waardoor na de plug het draadje een hoek van 90ļ maakte waardoor de kans op een kabelbreuk aanzienlijk wordt vergroot (wat ook gebeurde op die plek).

Kwaliteit geluidsweergave:
De geluidsweergave is waarom ik deze oortjes heb gekozen!
Ik heb ze vergleken met:
  • Sennheiser CX-300II
  • HEMA oortjes
Allereerst ga ik niet teveel woorden vuil maken aan de HEMA oortjes, deze klinken echt heel slecht en zijn niet de moeite waard om te vergelijken met de Philips SHE8500 maar omdat ik ze vergeleken heb staan ze erbij. De vergelijking met de Sennheiser wordt interessant, dit omdat deze twee oortjes in dezelfde klasse vallen vind ik zelf. Ik heb verschillende nummers uit verschillende genres geluisterd maar vooral de genres die ik zelf vaak luister want het worden tenslotte mijn oortjes. De genres waren, eurodance, dance, house, hardstyle en hardcore. Het grootste verschil tussen de Sennheisers en de Philips zijn dat de Philips meer laag heeft en je echt de bass laat voelen en de Sennheisers meer op de hoge tonen georiŽnteerd zijn. Dit merkte ik goed bij bepaalde hardstyle nummers waarbij, door de hele diepe bass, bij de Philips af en toe de hoge tonen een beetje werden weggedrukt en bij de Sennheisers juist de bass niet zo diep is maar de hoge tonen daardoor ook niet worden weggedrukt. Dit was voor mij naast de prijs het grootste verschil tussen deze 2 oortjes, het ligt er denk ik dus vooral aan welk genre je luistert. Maar ik kan deze oortjes zeker aanbevelen omdat ze qua geluidskwaliteit niet onderdoen voor de Sennheisers en ze zijn een stuk goedkoper.

Conclusie:
Ik ben zeer tevreden met deze oortjes vandaar dat dit ook mijn derde paar is, voor mij wegen de nadelen van een stijf snoer en de niet perfecte afwerking niet op tegen de geweldige geluidsweergave die je krijgt voor dit geld! Vandaar dat ik iedereen deze oortjes van harte kan aanbevelen!

Heb jij ook een Philips SHE8500 (Zwart)?

Wellicht gebruik je ze niet eens meer, maar de snoertjes waren op die van mij wel gewoon recht. Zal wel een fabricage fout zijn geweest bij jou. :P
Leuk een reactie! :)
Ik gebruik ze intussen inderdaad niet meer maar mijn zusje hare nog wel. En die hebben ook een 'stijf' snoer. Misschien heb jij een nieuwere versie of of je hebt geluk gehad, wie zal het zeggen?