Freecom FHD-2, 20GB (4200rpm, USB 2.0, 2MB) Review

Bachje 23 april 2005, 169 views

Freecom FHD-2, 20GB (4200rpm, USB 2.0, 2MB)

Pluspunten

• Snel, klein

Minpunten

• sosm extra voeding nodig op latops

Mobiliteit Score: 5
Ik bezit twee van deze portable harddisks om gegevens tussen computer uit te wisselen. Ze zijn relatief kleine (een pakje sigareten ongeveer). Je stopt ze dus zo in je borstzakje of binnenzak.Ze werken prima via USB 2, lekker snel.
De disk zijn laotop harde schijfjes van Toshiba. Ze zitten in een stevige glad afgewerkte behuizing. Zelf een val van een meter hoog op een stenen vloer heeft 1 van de twee gewoon overleeft (alleen het bescherm kapje was los).
Als je ze koopt zit er op de harddisk special software maar die heb ik nooit gebruikt. Ik wissel gegevens uit via Total commander en dat werkt perfect. Eén van de twee hangt altijd aan mijn pc zodat ik gegevens die ik moet meenemen altijd bij me heb. nooit problemen werkt altijd goed.
Wat lastig is dat je soms de tweede kabel (voeding) nodig hebt op bepaalde laptops omdat die via de usb niet voldoende stroom afgeven. Verder dik tevreden.

Heb jij ook een Freecom FHD-2, 20GB (4200rpm, USB 2.0, 2MB)?