Bose AE2 (Zwart) Review

devloomax 3 september 2012, laatste update op 3 september 2012, 1.472 views

Bose AE2 (Zwart)

Pluspunten

• Superieure audiokwaliteit
  • Goed draagcomfort
  • Redelijk licht
  • Onderdelen vervangbaar

Minpunten

• Nogal fragiel

Een snelle koop is meestal geen goede koop wordt gezegd, maar in dit geval mag wel even een uitzondering gemaakt worden. Met de Galaxy Note en een streepje muziek op zak even de plaatselijke handelaar binnengewandelt en na een extreem korte demo de AE2 meegenomen.
De reden daarvoor: qua prijs lag hij net in mijn segment, maar de geluidskwaliteit in alle registers was zeer goed tot uitmuntend. Dit in tegenstelling tot een hele serie Senheisers, Philips en meer die telkens niet volledig konden overtuigen. Dus de keuze was snel gemaakt, en nu na 2 maanden heb ik hier nog altijd geen spijt van!

De geluidskwaliteit is zoals eerder opgemerkt zeer goed. De bose koptelefoon geeft heldere klanken en een 'vol' muziekbeeld. In de hogere registers is hij niet te scherp/schel en de bassen zijn niet overdreven versterkt. Toch zijk die bassen ook zeer mooi en stevig, zoals je dat van een bose mag verwachten.
In dit product zit geen Noise Cancelling, iets wat ik persoonlijk niet wilde, aangezien je zo op de fiets tenminste wat van het verkeer kan meepikken. In alle stille tot normale omstandigheden is de koptelefoon perfect bruikbaar zonder teveel storing van buitenaf.

Het draagcomfort is goed, wat wil zeggen: bij warm weer willen je oren wel nogal beginnen zweten maar voor de rest zitten ze erg lekker. De oorschelpen zijn heerlijk zacht en, nog een troef, vervangbaar! Dit geld meteen ook voor de audiokabel, die tevens lekker lang is, en in principe een 2,5mm (koptelefoon) naar 3,5mm (audio-ingang) is.
Na een 4tal uur (waarbij je de bose bijna niet voelt) zou het toch lichtjes storend kunnen beginnen werken, maar al bij al ben ik erg teveden over het draagcomfort.

2 puntjes van kritiek:
- de bouwkwaliteit is niet superieur, de bose voelt mij niet aan alsof hij een redelijke val zou overleven.
- er is een heel lichte storing op de linkerspeaker als de kabel niet perfect in het gaatje geduwd zit.

Heb jij ook een Bose AE2 (Zwart)?