Samsung 16x48x TS-H352A (Retail) Review

back2earth 23 april 2005, laatste update op 24 april 2005, 549 views

Samsung 16x48x TS-H352A (Retail)

Pluspunten

• Zeer stil bij het afspelen van DVD's.
  • Zeer stil bij het afspelen van AVI bestanden.

Minpunten

• Leest beschadigde media vaak niet.
  • Geen mooi uiterlijk.
  • Mist extra's, koptelefoonuitgang, volumeregeling.
  • Slechte mediacompatibiliteit

Media-foutgevoeligheid Score: 2
Media-compatibiliteit Score: 2
Leessnelheid Score: 3
Bestanden vanaf een oude verkleurde en lichtelijk bekraste CD kon hij niet meer lezen, ik kon de bestanden zelfs niet benaderen vanuit de verkenner. Ter vergelijking: Mijn NEC 3500A kon nog een aantal bestanden van dezelfde CD kopieren, terwijl men LG GDR8163B zelfs alle bestanden nog kon kopieren naar men schijf.

De mediacompatibiliteit was ook niet altijd even goed, bij CD's had hij alleen met de wat oudere CD's moeite ze te kunnen lezen, maar dit zal waarschijnlijk eerder door ouderdom van de CD's komen, dan door de compatibileit van het merk. Maar bij DVD's kon hij zelfs sommige nieuwe, originele en tevens gebrande DVD's niet lezen.

De toegangstijd van de drive was helaas erg hoog, hij spint vaak meerdere malen op voordat de DVD/CD tgoegankelijk is, wederom in vergelijking met men andere DVD drives.

Wel was ik ontzettend positief over de geluidsproductie, ik heb hem kunnen vergelijken met de LG GDR8163B en de Lite-on SOHD-167T, en de Samsung was gewoon totaal niet hoorbaar, zelfs niet bij het kijken van AVI-bestanden vanaf een DVD, dat is waar alle andere DVD-spelers, weldegelijk flink lawaai bij maken, zelfs al zijn ze stil bij het bespelen van een originele DVD.

De drive mist helaas wel een koptelefoonuitgang, en een volumeknop, nou maak ik hier zelf geen gebruik van, maar het viel me wel op. Ook staat de witte eject-knop, niet heel mooi, in een compleet zwart systeem.

De drive is ook aan de grote kant, hij is net zolang als de meeste DVD branders, ter vergelijking: de Lite-on SOHD-167T is 2CM korter, bij het gebruik in een kleinere kast, is de Samsung daarom misschien niet ideaal.

Heb jij ook een Samsung 16x48x TS-H352A (Retail)?