Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP G62-B02SD (XF188EA) Review

Pimvm 28 augustus 2012, 286 views

HP G62-B02SD (XF188EA)

Pluspunten

• Mobiliteit, stevigheid,

Minpunten

• Warmte geluid

Introductie:
Ik heb deze laptop voor mijn verjaardag gekregen en ik ben er erg tevreden mee. Het is een handing ding en niet veel te groot ofzo. De meeste games werken hierop, zelfs MW3. De laptop werkt nog goed naar 2 jaar vol gebruik door te gamen.

Featureset:
Niet heel geweldig moet ik zeggen. De proccessor is ok, de video kaart daarin tegen is zware poep. Ik weet niet veel van pc's af en al die dingen die er bij komen. Maar ik kan wel zeggen dat deze videokaart erg slecht is. Ik moet de meeste games op lagere graphics spelen en altijd zonder schaduws ofzo.
De RAM is 3gb, die ik zelf heb uitgebreid naar 4gb. Verder heeft het zo'n 300Gb aan opslag op de laptop zelf. Het is daarom ook handing om een harde schijf erbij te nemen.
De cdspeler zit er in. Gebruik ik eigenlijk nooit. Er zitten 3usb poorten in, 1tje aan de rechter kant voor de muis( wat ik handig vind) en de andere 2 links voor headsets, usbsticks enz. zo komen de kabels niet in de war.

Prestaties
De prestaties zijn goed en ook beter dan ik had verwacht, zoals ik al zij kan ik MW3 hier op spelen zonder lag, wel lage graphics, maar oké. De netwerk verbinding is goed en ik heb nooit uitval van internet doordat mijn laptop kuren heeft. Ook liggen de download speeds rond de 2mb draadloos, waar ik blij mee ben. De boxen in de laptop zelf zijn ook wel oke, maar ik raad aan om toch een koptelefoon of oortjes te gebruiken. Zo hoor je de ventilator ook niet meer.

Beeldkwaliteit
Niks op aan te merken, gewoon een dun beeld van 1376x760 ofzo iets. Het enige wat niet fijn is, dat het sommige spellen niet automatisch aanpast, waardoor ik met 2 zwarte balken aan de zijkant moet spelen, dit went gelukkig wel.

Bouwkwaliteit en robuustheid
Het is een zeer stevig ding, helaas heb ik hem nog niet laten vallen om de bouwkawiliteit te testen, niet dat ik dat van plan was. Verder is het een kleine laptop, goed afgewerkt en vrij stevig. Alles past goed in en op elkaar.
Toen ik probeerde om mijn laptop open te maken, moest ik eerst door 1000en schroevjes heen, dat koste tijd, maar zegt wel weer dat het geen prut ding is.

Warmte- en geluidsproductie
Beide zeer hoog, na een lange game sessie worden mijn toetsenbord knoppen aan de linkerkant redelijk warm, de ventilator begint door de hoge warmte ook steeds harder te draaien en lawaai te maken, dit kan op den duur best irritant worden. Muziekje erbij een probleem opgelost.

Mobiliteit en accuduur
De mobiliteit is erg goed, de laptop past gewoon in mijn schooltas en kan em overal mee naartoe nemen. Het is niet heel erg zwaar. De accuduur heb ik niet goed uitgetest, omdat hij altijd aan de adaptor ligt. Dat is ook het enige onderdeel wat na 2jaar kapot was. Gelukkig kon ik goedkoop ergens anders een nieuwe krijgen.

Een goede prijs voor wat je krijgt. Het een fatsoenlijke laptop, helaas niet geheel geschikt om mee tegamen, maar dat moet je er ook niet van verwachten.

Danku voor het lezen.

Heb jij ook een HP G62-B02SD (XF188EA)?