Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Zwart) Review

HKS-Skyline 27 augustus 2012, laatste update op 28 augustus 2012, 3.623 views

Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Zwart)

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Veel knoppen
  • Accurate sensor
  • 3e primaire muisknop

Minpunten

• Te groot
  • Enkel geschikt voor de palm grip.
  • knoppen zijkant klikken te zwaar
  • G-Shift knop zit op een onlogische plaats waardoor hij vaak per ongeluk wordt ingedrukt.
  • geen aanpasbaar gewicht
  • Geen snel scroll functie zoals bij de G500 en G700

Dit is slechts een korte review, ik heb de muis dan ook niet heel lang gebruikt.

De verpakking is eenvoudig en doelgericht, het bevat de muis en een handleiding, de drivers zijn van de website van logitech te downloaden. De drivers stellen je in staat om ieder van de 20 knoppen geheel naar wens in te stellen, ook is het met de G-Shift functie mogelijk om een 2e functie aan iedere knop te geven net als de manier waarop een shift toets op een toetsenbord werkt, zodra je de knop los laat veranderen de functies van de knoppen weer terug.
Een andere mogelijkheid is de DPI shift functie, zodra je DPI shift aan een knop koppeld kan je met die knop de DPI waarde van de muis verhogen of verlagen, zodra je de knop los laat is deze weer normaal. Standaard staan de DPI Shift en de G-Shift ingesteld onder de 3e muis knop rechts van de muis afhankelijk van het gekozen profiel. De muis bevat 3 profielen in zijn eigen geheugen, na het installeren van de software kunnen er meer profielen worden aangemaakt, welke ook automatisch kunnen worden gestart bij het starten van een game.
De 3 muisknoppen werken als op iedere andere muis, het scrollwiel is ook niets bijzonders, al had ik graag een zelfde scrollwiel gezien als op de G500 en de G700. De muis heeft 12 knoppen aan de zijkant welke naar mijn mening beter hadden gekunt, ze zijn prima om in te drukken en gelijk weer los te laten, maar ze zijn totaal niet geschikt om langere tijd vast te houden, iets dat met de knoppen op de G500 en G700 prima gaat zonder een vermoeide duim te krijgen.

Het is een muis voor zeer specifieke doeleinden en voor een zeer specifieke doelgroep, het grootste probleem naar mijn mening is namelijk de vorm van de muis. Het is maar net wat voor muis je gewend bent, en hoe je die vast houd. Ik houd mijn muis altijd in mijn vingertoppen vast om zo snelle bewegingen te kunnen maken, de G600 is daar te groot voor. De G600 is een zeer hoge en lange muis ondanks dat afbeeldingen soms anders doen vermoeden, het is dus een hele hand vol en de gebruiker kan niet anders dan zijn hele hand er op leggen. Dit gaat in mijn geval te koste van de preciesie, maar er zijn genoeg mensen die juist altijd op deze manier spelen.
De muis is niet aan te passen in het gewicht, dit is een klein nadeel.

Conclusie de muis is gericht op MMORPG's en dat is duidelijk te merken, voor programma's als Photoshop waar veel sneltoetsen te gebruiken zijn kan de muis ook zeer goed van pas komen. Andere spellen zoals shooters gaan erg moeizaam dankzij de afmetingen van de muis. De muis is enkel geschikt voor mensen die de muis in de volledige handpalm vast houden, of mensen met bovenmenselijk grote handen. Niet alle knoppen klikken even prettig en vereisen redelijk wat kracht wat er voor zorgt dat je perongeluk de G-Shift knop in drukt omdat je de muis aan de andere kant probeerd tegen te houden, gelukkig kan de G-Shift functie onder iedere willekeurige toets worden geplaatst, maar het is zonde dat je dan niets meer aan de 3e knop hebt.
Al met al is het een prima muis, maar slechts geschikt voor weinig mensen.

Heb jij ook een Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Zwart)?

Ik heb deze muis van de week ook aangeschaft.

Wat betreft de grootte:
De grootte is vergelijkbaar met de Intellimouse Explorer 3.0 die zelfs nog iets langer is!
De hoogte is ongeveer gelijk.
Door de 3e button aan de rechterkant is de G600 wel iets breder.

Voor een echte claw-speler kan ik me voorstellen dat ie te groot is.
Het klinkt alsof de OP wat kleine handjes heeft ;)
Ik heb inderdaad geen berenklauwen als je dat bedoeld :p
Mijn handen zijn redelijk gemiddeld, maar de muis is duidelijk niet bedoeld voor een claw-grip, ook omdat er bijna geen plaats is aan de rechter zijde om de muis vast de pakken in de vingertoppen. Voor een doorgewinterde palm-grip speler is het waarschijnlijk een prima muis.
Ik ben een doorgewinterde palm-grip speler met relatief kleine handen en voor mij ligt de muis prima in de hand. Het grootste voordeel voor mij is echter dat ik de muis met mijn middelvinger en ringvinger kan bedien. Ik heb de linkermuis-knop uitgeschakeld omdat ik dankzij een ongelukje helaas mijn wijsvinger niet zo goed meer kan gebruiken :'(. Zodoende laat ik mijn wijsvinger gewoon rusten op de muisknop. Bij andere muizen moest ik mijn wijsvinger langs de linkerkant van de muis laten bungelen wat na verloop van tijd nogal ging irriteren.

Ik ben misschien een uitzondering maar voor mij is het een top product _/-\o_