Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II LD ASP IF Macro (Canon) - Reviews

Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 62mm - Bekijk alle specificaties

Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II LD ASP IF Macro (Canon) Review

JohanWa 26 augustus 2012, laatste update op 26 augustus 2012, 1.553 views

Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II LD ASP IF Macro (Canon)

Pluspunten

• Goedkoop. Voelt degelijk aan. Wordt geleverd met zonnekap. Overdag en bij voldoende licht werkt deze lens prima.

Minpunten

• Kan bij weinig licht niet scherpstellen. Is dus niet geschikt om 's avonds foto's mee te maken. Foto's kunnen dan OF niet genomen worden OF zijn vaak niet scherp.

AF-snelheid Score: 2
Vignettering Score: 4
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 4
Scherpte (open) Score: 2
Handling Score: 4
Ik had deze lens gekocht als vakantie-lens en gebruik hem op een Canon 500D. Ik heb de lens nu een half jaar in gebruik.
Overdag voldoet hij prima. Maar de ellende begint 's avonds als er weinig licht is. De lens heeft dan enorm veel moeite om scherp te stellen, en echt heel veel foto's zijn dan ook niet scherp of kunnen gewoon niet genomen worden. De flitser van de camera blijft maar knipperen (erg irritant als je personen wilt fotograferen) maar de lens krijgt het niet voor elkaar om scherp te stellen.

Bovenstaand moet waar "voldoende" is ingevuld worden gelezen "matig". De totale beoordeling van deze lens zou ik ook "matig" willen noemen, maar die staat er niet bij. "Slecht" is niet helemaal juist, want overdag voldoet de lens wel.

Voor alle duidelijkheid, het probleem met de scherpstelling geldt alleen voor 's avonds.
Overdag maakt de lens goede foto's. De lens is wel luidruchtig tijdens het scherpstellen. De lens voelt degelijk aan en het in- en uitzoomen gaat makkelijk.
Hij wordt geleverd met een zonnekap. De VR zit niet op deze lens, maar die mis ik ook niet echt.

Ondanks dat deze lens goedkoop was en er overdag goede foto's mee gemaakt kunnen worden, gaat hij er bij mij toch weer uit. Ik wil een lens die ik de hele dag goed kan gebruiken.

Heb jij ook een Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II LD ASP IF Macro (Canon)?