×

Help Tweakers weer winnen!

Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (Qwerty US) Review

MikeSinner 24 augustus 2012, laatste update op 24 augustus 2012, 646 views

Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (Qwerty US)

Pluspunten

• Zeer goede positie voor handen.
  • Aangenaam als je het gewend bent, maar lastig ontwennen. +/-

Minpunten

• Slechte drivers.
  • Algemene problemen waar niks aan gedaan word.

In eerste instantie had ik het Microsoft toetsenbord gekocht omdat een vriendin van me hetzelfde bord had en mijn Trust ergonomische bord uitgevoerd in geweldig vergeeld wit plastic toch wel eens vervangen mocht worden (Zat zelfs een seriele muis verlenger op, weet je nog, als je oud genoeg bent, die grote stekkers met veel te veel pinnetjes?).
Dat was vrij kort nadat zij hem had en ik had blijkbaar beter kunnen wachten tot haar euvel bekend werd.
We gaven in eerste instantie trouwens haar hub in de monitor de schuld, maar ook na directe aansluiting wil het toetsenbord soms zomaar uitvallen.
Haar zus had ineens ook het zelfde bord in huis omdat zij ook een ergonomisch bord zocht en 3 keer raden wat die op een gegeven moment deed? Juist, random uitvallen. Nou is het met even unpluggen en weer aansluiten wel opgelost, maar het slaat toch eigenlijk nergens op.

Dan komt het volgende probleem opzetten. Ook bij alle 3 de borden, de M moet je flink in meppen voor hij ook aanslaat. Als je gewoon vlug typt dan mis je dus nogal eens de M. Erg grappig van icrosoft?

Meest irritante van de drivers is toch wel dat het Microsoft is en zoals zo vaan bij Microsoft erg koppig. "Ik ben een Microsoft toetsenbord, dus ik wil ook een Microsoft muis als vriendje!"
Ja maar, ik heb een Logitech.
"Nee, dat is een standaardmuis en daar zitten geen extra knoppen op. Weet je wat, hier, nou doet hij het lekker helemaal niet meer. Ik wil een Microsoft muis!!"
Goed, oprotten met die software, dat hoeven we niet te hebben!
Dan werken alleen de sneltoetsen dus niet en is het een standaard toetsenbord, maar Logitech boeit dat niet zo, die gaat niet schelden en vloeken en vervolgens andere apparatuur saboteren!

Desondanks heb ik hem nog aardig lang gebruikt, omdat er bijna geen andere ergonomische toetsenborden te vinden zijn voor een redelijke prijs.

Uiteindelijk heb ik toch maar een minder gevormd bord gekocht. Een Logitech K350.
WAAROM HEB IK DAT NIET EERDER GEDAAN?!

• Logitech MX revolution
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (Qwerty US)?