AC Ryan Playon!HD 2 3TB Review

Jacketti 24 augustus 2012, 2.939 views

AC Ryan Playon!HD 2 3TB

Pluspunten

• beeld kwaliteit goed
  • geluid kwaliteit goed

Minpunten

• herkent de hdd niet
  • firmware 10x moeten installeren

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb dit apparaat een week geleden gekocht. Ik had een aantal reviews gelezen en de algemene toon was toch vrij positief. De prijs was ook niet zo hoog als de concurrenten dus ik dacht, laat ik dit apparaat eens proberen.
De reden dat ik een media player wil is dat mijn laptop niet snel genoeg is om hoge kwaliteit (o.a. mkv bestanden) vloeiend af te spelen. Bovendien koos ik voor de ac ryan hd2 omdat ik hier mijn extra schijf in kon bouwen.

Dat is ook precies waar het mis ging, mijn hdd (1 TB) van 3,5 inch kon gemakkelijk in het apparaat, klepje open, schijf aandrukken, klepje dicht. echter het apparaat herkende mijn schijf niet. Dus iniieel heb ik een aantal dingen geprobeerd, schijf er opnieuw in, nog een keer met mijn laptop testen of de schijf niet kapot was, de schijf met de originele (externe) behuizing aan het apparaat verbinden. dit laatste werkte wel, maar is niet de manier waarop ik wil werken, omdat dit tot snelheidsverlies leidt.
Dus ben ik de forums van ac ryan afgegaan, die overigens vol staan met problemen en oplossingen. Ik las daar ook dat ik de firmware moet controleren en misschien updaten, of gewoon opnieuw installeren. Ik had al de meest recente firmware maar besloot toch opnieuw te installeren. op de fora stond dat dit moest zonder de hdd er in. zo gelezen zo gedaan. hielp niet.
vervolgens nog een aantal keer zonder de hdd geprobeerd, om toch maar eens met de hdd te installeren.
na de zoveelste installatie herkende hij mijn hdd!
deze moest nog wel geformatteerd worden maar goed, hoort erbij.
nu het apparaat eenmaal mijn hdd herkende was ik er erg blij mee, ik kon via het netwerk bestanden op mijn schijf zetten (50mbit per seconde, geen 1000 zoals in de specs staat) via usb gaat dit een stuk sneller.
Ook kon ik feilloos bestanden afspelen, mkv, iso, avi wat ik ook maar op voorraad had.

Echter gisteren startte ik het apparaat weer op om wat af te spelen en werd mijn hdd niet meer herkent, in de tussentijd heb ik het apparaat niet aangeraakt, de schijf er niet uit gehaald of iets bijzonders mee gedaan. Ik zie al welke kant dit op gaat en ik heb geen zin om elke dag opnieuw 10x de firmware te installeren voordat ik een video kan kijken.
Ik heb gelukkig de bon nog en breng het apparaat vandaag terug.

Heb jij ook een AC Ryan Playon!HD 2 3TB?

Het streamen werkt inderdaad prima, hoewel het gisteren af en toe stotterde. Maar ik vind het gewoon niet kunnen dat hij de hdd niet constant herkent.
nee dat snap ik erg balen! ook zonde dat ze daar geen fix voor hebben.
jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt!
ik heb de ACryan mini 2 en ik ben er alleen maar positief over.
Alle films en series staan op me nas en worden bedraad gestreamt zonder ook maar enig probleem.
Ik vind de snelheid van de menu's nog steeds erg traag. Dat komt mede door het "Opnieuw ontdekken" en gaan scannen van de HDD die erin zit. Dat moet ik eerst stil zetten (wat niet snel gaat).

Al en al, ik ben ongeveer 3 minuten kwijt voordat ik in mijn lijst met content zit. Dit ervaar ik niet als gebruiksgemak.
het is maar terecht dat ze failiet zijn.
De Nederlandse tak, niet het kantoor in Singapore. Daarbij moet ik zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met mijn mini 1. Werkt allemaal prima.
Ik heb nu 2 jaar de HD 1 gehad, alleen maar LOF! Alles werkt perfect, ik begrijp al die negatieve reacties niet. Heb nu net via de HD2 gekocht en de schijf omgezet en wederom alles werkt! Yamj, stream, alles full HD met DTS etc.
Nog steeds gebruik ik de HD 1 versie van AC en nog geen problemen gehad! stream draadloos DVD5 en 720p films-series gaan prima alleen 1080p gaat hij haperen maar via USB gaat het prima, zolang hij het nog doet hoef ik geen nieuwe.

OT: jammer van de slechte ervaring hopelijk kan je nog ergens een fix vinden ondanks ze failliet zijn.