Beats Studio (Zwart) Review

The_gamer 5 september 2012, laatste update op 5 september 2012, 3.971 views

Beats Studio (Zwart)

Pluspunten

• mooi design.
  • goed geluid.
  • bass.
  • opberg tas.

Minpunten

• duur?
  • batterijen
  • skippen werkt niet altijd.

dit is mijn eerste review ,sorry voor typ fouten ,en andere fouten .

beats by dre studio.

ik ben geen audio expert maar weet wel wat goed en slecht klinkt.

heb de beats by dre studio nu ongeveer 4 weken in mijn bezit,en moet zeggen dat ik er verast door ben.
ik heb hem zowel buiten huis als binnen huis gebruikt,en een aantal keer op de fiets op gehad (wat niet zo veilig is bleek achteraf :P ).

wat krijg je er bij ?

hij zit verpakt in een mooie eigelijk grote doos, bij de hoofdtelefoon krijg je twee kabels,een voor gewoon via een geluidskaart, en een voor iphone/ipad ,met een control blokje op.waar je mee kan pauzeren en vorige/volgende track (al werkt dat niet altijd even lekker moet ik zeggen,maar daar ga ik later even op in.
ook zit er een stevige opberg hoes bij, deze beschermd de hoofdtelefoon erg goed .

verder zit er een schoonmaak doekje bij, en een aantal documenten en een verloop stukje voor in het vliegtuig.

hoe klinkt hij ?

zoals ik al zei ,ik ben geen audio expert.

ik heb zelf een aantal headphones ,en vindt deze toch wel het beste klinken, omdat er gewoon veel meer bass in zit dan een andere hoofdtelefoons .

uhmm het geluid, ja niet alle muziek klink lekker in deze hoofdtelefoon , als je iets rustigere muziek gaat luisteren hoor je toch dat de bass er tussen wil komen terwijl dat in die muziek helemaal niet hoeft ,en daarom gaat je muziek dof klinken, nou heb ik daar zelf weinig last van want ik luister eigelijk alleen hardstyle-rap-hiphop. en daar komt de bass goed van pas ,en past hij op zijn plek.

ik heb zelf ook een hoofdtelefoon van Bose ,en deze klinkt dan weer lekkerder met rustige muziek ,zoals marco borsato, dat klink in de beats by dre studio dan wel een stuk anders door de bass.

de controller

het pauzeren werk erg goed ,alleen het skippen van nummer werkt niet altijd even lekker
2x klikken is volgende nummer 3x klikken is vorige nummer.

ik krijg het soms niet voor elkaar om naar het vorige nummer te gaan ,en moet dan toch mij iphone boven halen omdat te kunnen doen .

is hij zijn geld waard ?

ja en nee.

ten eerste vindt ik het erg vervelend dat er 2 AAA batterijen in moeten.
en hij voelt wat plastic achtig ,niet goedkoop plastic, maar toch heb je het gevoel dat je er toch wel voorzichtig mee moet doen.

en er zijn veel alternatieve headphone's in een klasse van + - 300 euro. ( die misschien wel beter klinken)

mijn conclusie is

het is een goede en erg mooie hoofdtelefoon, maar er zijn beteren alternatieven .

ik hoor graag verbeter punten ,dan kan ik mijn review verbeteren .

Heb jij ook een Beats Studio (Zwart)?

Om nou te zeggen dat deze beats by dre koptelefoon beter is dan alle anderen, puur omdat deze meer bass heeft, vindt ik een zeer slecht argument. :O

Bij al die beats by dre koptelefoons is de bass flink geboost, waardoor je geen goede balans hebt in de tonen. }:O

Ook zijn ze belachelijk hoog geprijsd...
Het probleem van beats is dat de sound gekleurd is en dus niet neutraal. Nu kan dat voor sommige mensen positief en leuk uitpakken, met name als je veel luistert naar Hip-Hop.. Maar het is aan de andere kant voor andere muziekstijlen natuurlijk niet goed. Zoals veel bas bij ROCK muziek is gewoon niet natuurlijk en mooi. Dus om te zeggen dat een koptelefoon slecht of geen slecht geluid geeft is natuurlijk subjectief. Ik vind bijvoorbeeld koptelefoons die neutraal klinken gewoon het beste..

Het grote argument van beats is natuurlijk het design, iets wat maar sommige merken goed doen en daarvoor zou je zeker een beats kunnen kopen. Maar jammer genoeg vanwege de gebrekkige bouwkwaliteit en de gebrekkige kabels vind ik het maar zelf een miskoop voor de bizar hoge prijs.

Tevens zou ik nog wel weer zien hoe het geluid klinkt als je met een equalizer gaat spelen. En met verschillende soorten stijlen muziek. (klassies, jazz, blues, hiphop, dance.dubsteb, rock, en natuurlijk gewoon spraak).

Ik zou ook wel een vergelijking willen zien met de XB series van Sony. (Zoals de XB500 of de xb700). Die hebben een soortgelijke gekleurde muziekweergave als beats (gevaarlijk harde bas die mooi accuraat is), maar dan met een flink betere bouwkwaliteit, comfort, geen bullshit met batterijen en een 5x/6x zo lagere prijs.

Kun je ook iets vertellen over de geluidsisolatie van de koptelefoon? Horen andere mensen wat je luistert, en hoor je zelf ook nog veel omgevingsfactoren? Ik vind ze zelf namelijk behoorlijk luidruchtig, en vaak kan ik op een afstand in de metro horen welk nummer iemand beluisterd met een beats. (misschien is dat anders met een studio serie)

[Reactie gewijzigd door Vinand op 5 september 2012 17:59]

Beats bij dr. Dre is en klinkt mooi. Maar voor het geld van de oortjes en koptelefoon zijn er zat goedkopere varianten die goed (soms zelfs beter) klinken en waar geen batterijen in hoeven.. :+
Al met al is de review wel een beetje kaal. O-)
dankje voor de reactie .

maar sorry hoor ,ik heb volgens mij helemaal niet gezegt dat de beats by dre beter is dan ALLE andere ?

en wat ik zei ,is dan toch altijd nog mijn mening over wat ik goed/slecht vindt klinken ,daar valt gewoon niet over te discussiėren.

over de prijs ,ja je betaald veel de naam..
de geluidsisolatie was ook nog een goed punt voor in de review.
ik zal dit zo snel mogelijk aanpassen.

de hoofdtelefoon lekt wel heel erg indd.
ik zelf hoor niks van de buiten wereld als ik hem op heb ,maar mensen om me heen wel heel erg .

ik heb trouwens een special edition ,maar dit heb niks met het geluid te maken alleen het uiterlijk ,(mijne is silver)
Beats is een mode merk, daar is de prijs ook naar.
Ondanks de hoge prijs zijn het goede koptelefoons.
Geluid is helder, de bas is strak. En omdat het actieve noise-cancelation bevat hoor je helemaal niets van de buitenwereld.
Wat ook erg fijn is is dat je hem kunt opklappen en in een kleine hoes kwijt kunt, zo weet ik zeker dat hij niet in mijn tas kapot kan gaan.
Kabels die nooit in de knoop raken, en die je kunt verwijderen zodra je een kabel breuk hebt.
En natuurlijk de imago wat beats heeft, immers welke bekende artiest / atleet is niet gespot met die dingen?

Ja geluid is niet 100% zoals het gemaakt is. maar het is verder wel mooi/helder etc.
Batterijen zijn niet echt een nadeel, een nachtje in de oplader per zoveel weken.
De enigste echte nadeel/probleem is de grote hoeveelheid namaak.