Asus Padfone (32G) Bruin Review

Stevendefeij 15 augustus 2012, laatste update op 15 augustus 2012, 431 views

Asus Padfone (32G) Bruin

Pluspunten

• Veel aansluitingen en features zal ook worden geupdate naar Android 4.1

Minpunten

• Niet verkrijgbaar in Nederland.
  • Geen HDMI uitgang op Tablet of Station Dock (wel op telefoon).
  • Android en geen wat meer volwassen OS als Maemo, MeeGo of een echt linux distro (maar gezien de reputatie van Asus zal de bootloader wel unlocked worden en kan XDA een leuk dual bootje of chroot oplossing bouwen.

Leuk telefoontje, best vlot ook (zwaar understatement) ook Dynamic Display is niet zo slecht als wordt beweerd maar misschien komt dat omdat ik vroeger een Nokia E90 gebruikte die ook nogal wat kuren had bij het schakelen tussen 2 schermen.

Wifi bereik buiten de Tablet is niet geweldig vind ik persoonlijk maar ik ben nog aan het onderzoeken of het verslechterd wordt door 2 accesspoint met zelfde SSID en webkey en of de telefoon soms heen en weer staat te springen.

Overal de enige telefoon die ik kon kopen, al die andere rommel komt tegenwoordig met een MHL port of gebruikt verouderde hardware / Software.

Voor al die Quad Core only mafkezen, deze telefoon voelt merkbaar sneller aan als een tegra 3 apparaat en wint in de meest real world situaties. Het verschil met de Exynos Quad (Exynos4) is kleiner.
Maar goed gezien het cortex A15 achtige ontwerp is dat ook logisch, totdat de exynos5 en Omap5 beschikbaar komen zal de Snapdragon S4 waarschijnlijk de King of the Hill blijven. (Zeker als zijn Quad core broer uitkomt).

Mijn Padfone komt overigens niet uit Taiwan maar uit Italie en is besteld zonder Station Dock (keyboard) maar die is inmiddels al per vliegtuig onderweg uit Taiwan.
Op deze manier kan ik in theorie garrantie claimen via Asus Europa op de telefoon en Padfone Station.

Dit is de WW versie.

Heb jij ook een Asus Padfone (32G) Bruin?

Reviews door de redactie

Vrij summier nog maar leuk te lezen dat iemand hem heeft.
1 constructieve opmerking: Als je hem koopt weet je dat er android op draait, dus om dat nu als negatieve eigenschap te benoemen... Je vind het namelijk positief dat je een update naar 4.1 krijgt.

Geen HDMI op tablet en dock vind ik wel raar inderdaad, of is HDMI poort naar buiten gericht als de telefoon in de tablet zit?
Wat mijn alternatief voor Android? Het is in elk geval open in tegenstelling tot IOs en Windows en met een chroot of VNC Linux installatie is het best te doen.
Maar ik mis wel de intelligente dingen die Maemo5 3 jaar geleden al had én Android nog niet heeft. Zeker betreft de browser zoals het monde over effect én foutloos laden van websiets.
Én de optie om alles op de achtergrond te laten draaien wat ik wil.

Voorzover ik kan nagaan is er geen optie om HDMI uit de 40-pin Asus connector te halen maar ik hopelijk bewijst iemand me ongelijk.

[Reactie gewijzigd door Stevendefeij op 15 augustus 2012 20:23]