XFX GeForce 6800 LE 128MB DDR (DVI), PVT40LNAFB Review

iraanse_malloot 23 april 2005, laatste update op 23 april 2005, 211 views

XFX GeForce 6800 LE 128MB DDR (DVI), PVT40LNAFB

Pluspunten

• Goede overclockbaarheid
  • Redelijk goede prestaties

Minpunten

• Wordt nogal zeer warm
  • Zeer grote kaart

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb de XFX 6800LE nu al een half jaar ongeveer. Het is nogal een grote kaart en raakt bijna mijn HDD, ik heb een medium tower case. Ook wordt hij nogal warm, soms raak ik de 70 graden @ stressed, IDLE is hij vaak rond de 64 graden.

De prestaties waren voldoende, zeer goed bij NVidia optimised games natuurlijk. De prestaties vielen echter tegen in NFSU2 en HL2, maar zijn acceptable.

De overclockbaarheid viel wel mee, de shaders kon ik zonder problemen unlocken, maar de 8 extra pipelines waren defect en konden niet gebruikt worden, in meeste gevallen werken ze wel, ik ben gewoon een pechvogel. De clocksnelheid kon ik verhogen van 300/700 naar 330/780 zonder voltage te veranderen, na de voltage ietjes verhoogd te hebben, behaalde ik 380/830.

De drivers zijn wel ok, ik heb nauwlijks problemen ermee, alleen de Performance & Quality Settings vind ik slecht georganiseerd, voor de rest is het een goede kaart voor de ietjes minder rijke mensen.

Heb jij ook een XFX GeForce 6800 LE 128MB DDR (DVI), PVT40LNAFB?