Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion) Review

Barrycade 11 augustus 2012, laatste update op 12 augustus 2012, 4.725 views

Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion)

Pluspunten

• Snel in authenticatie proces

Minpunten

• Geen tot op heden

Algemeen
Gezien het comfort van maar 1 afstandsbediening al geruime tijd een Neotion CI+ module icm mijn Ziggo Abonnement.
Tegenwoordig een nieuwe TV en vond het tijd om even mijn ervaringen met de module te delen.

Beeldkwaliteit
Beeldkwaliteit wordt natuurlijk door de TV bepaald en de signaal sterkte die de TV binnen krijgt maar dmv de module zullen er geen storende effecten kunnen plaats vinden tussen Decoder en TV. Beeldkwaliteit is prima.

Prestaties
Misschien wel het belangrijkste onderdeel van deze review. In het verleden kon je lezen dat dit soort modules langzaam waren. Mijn ervaring is dat dit door de TV komt en niet door de module. Bij mijn " oude " toestel de KDL-37V5500 was de opstarttijd stukken langer dan met mijn huidige TV (KDL-40EX721). Koud opstarten is binnen 5 seconden beeld. Zappen duurt ongeveer 3 seconden. Bij mijn oude TV duurde het koud opstarten met deze module minimaal 25 seconden zappen iets langer dan bij het huidige model.

Stabiliteit en Betrouwbaarheid
Ondertussen 2 jaar in gebruik en eigenlijk nooit stabiliteitsproblemen gehad. Wel na een
softwareupdate van de TV een keer de kaart opnieuw moeten plaatsen, maar dat is de kaart niet kwalijk te nemen. Ook die 2 jaar nooit problemen gehad met de kaart zelf, ondanks dat deze kaart soms wordt afgeraden voor Sony's.

Deze kaart is over het algemeen de goedkoopste van de regulier verkrijgbare kaarten. Ik heb ook een @Smit kaart gehad en deze kaart is over het algemeen sneller, voornamelijk in het authenticatie proces. Dus een prima keuze. Dus een extra exemplaar besteld voor mijn oude TV (die naar mijn ouders gaat) om deze ook te voorzien van een CI+ module, aangezien ze hiervoor nog SD zaten te kijken met een oude Humax decoder via SCART.

Heb jij ook een Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion)?

Heb geen ervaring met zo'n module, maar wat ik vreemd vind van de Humax decoder is dat het de ene keer langer duurt voordat ik beeld heb. Doorloopt het de opstart procedure en de andere keer verschijnt meteen de zender en ik heb ik digitaal beeld :?
Dat heb ik af & toe ook met de CI+ module in een LG. Nieuwste TV firmware verhelpt dat, echter is die firmware versie niet 100% Ziggo CI+ compatible en dus onbruikbaar. Is iets in de authenticatie-procedure dat soms langer duurt of 'blijft' hangen ...
Het proces doorloopt bij mij altijd dezelfde stappen. Alleen als je de kaart er voor het eerst in stopt duurt het wat langer. TV's zijn wel allemaal Ziggo gecertificeerd.
Vraagje:
geeft de CI+ module ook 5.1 audio door wanneer de zender dit uitzend?
Ik heb mijn TV via de optische uitgang aan mijn surround set gekoppeld, dus dit zou wel wenselijk zijn.
Het hangt eerder van je TV af dan van de module. Als je TV het kan doorgeven zal de module dit gewoon aan je TV aanbieden.
OK. ik zal het boekje nog eens lezen dan. :)

Ik heb een LG 47LM640S en wanneer ik via HDMI mijn mediaspeler aansluit dan zet hij het 5.1 geluid namelijk niet door naar mijn surround set.