Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Playon! HD Review

SiGNe 11 augustus 2012, laatste update op 11 augustus 2012, 996 views

AC Ryan Playon! HD

Pluspunten

• Hij speelt films af

Minpunten

• Netwerk (Samba) crasht vaak en is erg traag
  • Torrents werken niet
  • De hele speler is traag
  • Slechte ondersteuning van AC Ryan
  • Geen nieuwe firmware meer, stekker is eruit getrokken.

Geluidskwaliteit Score: 3
IK heb deze player nu al 2 jaar en de speler is traag, vooral als je de nieuwere firmwares er op zet.
AC Ryan heeft namelijk op een gegeven moment besloten om over te stappen op "GUI 2.0" en die GUI is dusdanig zwaar dat de processor het niet aankan.
Dus de toch al ietwat langzame speler werd nog trager.

Ook de netwerkmogelijkheden zijn traag en crasht vaak, er staat 100Mbit op de doos maar je mag blij zijn als je 3MB/s haalt, als de speler langer dan een dag aanstaat gaat de snelheid zelfs terug naar 1MB/s
Als Samba niet voor de zoveelste keer gecrasht is tenminste.
Torrents heb ik ook nog nooit aan de praat gekregen.

Wat betreft firmwares: ik heb ze allemaal geprobeerd en er is er geen een die goed werkt, vooral Samba blijft een probleem, de oplossing die AC Ryan meldt op hun forum: "dan gebruik je dat toch niet?"
Overigens komen er ook geen nieuwe firmwares meer voor deze speler, Realtek heeft de stekker eruit getrokken en AC Ryan dus ook.
Vreemd genoeg heeft de Mede8tor HD500 precies dezelfde hardware en met hun firmware werkt het wel allemaal goed, ook geven die nog firmware ondersteuning.

Voor mij in elk geval nooit meer een AC Ryan, ze hebben een onvolledig product op de markt gezet en hebben amper moeite gedaan om de boel echt te fixen.

Heb jij ook een AC Ryan Playon! HD?

Reviews door de redactie

euh je weet dat 100mbit inhoud dat je dan geen 100MB/s kan doen?

100/8 (8bit = 1 byte) = 12,5MB/s. Uiteraard haal je dat nog steeds niet, maar het is ook de playonhd 1 ;)

wel mooie opsomming, jammer dat ac ryan failiet is (heb ik ergens vernomen op site van de buren)
ROFL@positieve eigenschappen

Je hebt gelijk hoor, klopt helemaal wat je allemaal zegt. Maar voor veel mensen is die ene positieve eigenschap al voldoende. Het apparaat doet dat dan ook erg goed (tenminste, wel met de oudere firmware die ik erop heb staan ;)).
Ja dat weet ik maar 100Mbit houdt theoretisch in dat je 12,5MB/s kan halen. (in de praktijk is 11MB/s haalbaar op mijn netwerk)
De rest van m'n netwerk is allemaal op Gbit dus daar kan het ook niet aan liggen.
De speler haalt direct na een reboot 4MB/s maar dat wordt al snel minder, 900KB/s / 1MB/s is normaal.

Ik gun ze dat faillisement ook, wist daar (nog) niks van overigens maar voor de consument zou het beter zijn als ze ermee stoppen.
Ze leveren immers producten af met veel beloftes die ze niet waarmaken.

[Reactie gewijzigd door SiGNe op 11 augustus 2012 13:57]

ooit een bedrijf gezien dat zijn beloftes wel nakomt? (die ook internationaal bekend is). ik ben ze nog nooit tegengekomen. En het is gewoon bekend dat de playonhd 1 een flop is geworden. Maar dit apparaat is ook al enige tijd uit, en zijn opvolger is/was wel goed :)
ik heb deze player ook en je hebt gelijk over de netwerktransfersnelheid dat werkt van geen kant. Ik heb dan ook de 1.5 TB HDD in mn server gezet en ik stream mijn films/series gewoon over netwerk. Dat werkt dan ook perfect! 1080p MKV's van 12+GB