Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Shure SE215 (Zwart) Review

a.boogerd 10 augustus 2012, laatste update op 19 augustus 2012, 3.175 views

Shure SE215 (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Draagconform

Minpunten

• Bas misschien iets meer (zonder concessies)

Voor mijn vakantie wilde ik nieuwe oordoppen aanschaffen. Belangrijkste criterium was dat ik in het vliegtuig (zo 11 uur vliegen) ongestoord naar m'n muziek te kunnen gaan luisteren ipv naar de motoren en medepassagiers.
Ik hecht veel waarde aan geluidskwaliteit en draagconform. En na veel onderzoek is mijn keuze op deze SE215's gevallen.

Uitpakken
Openen van de verpakking ging eenvoudig. Hier een keer geen mes, schaar of explosieven voor nodig.

In de verpakking vind je:
  • De SE215 oordoppen
  • 6 verschillende setjes sleeves (3x rubber en 3x schuimrubber)
  • Softcase
  • Schoonmaak tool
  • Garantie en handleidingboekjes
Specificaties
Speaker: Single dynamic MicroDriver
Frequentie bereik: 22Hz - 17.5kHz
Lengte kabel: 162 cm

Draagcomfort
Je hebt niet eens meer door dat je ze in hebt.

In eerste instantie gebruikte ik de kleinste schuimrubberen sleeves. Maar bij langdurig gebruik gingen deze irriteren. Waarna ik overgestapt ben op de rubberen versies.
Volgens de website van Shure zouden de doppen (sleeves) 90% van de achtergrondgeluiden blokkeren. Met de schuimrubberen sleeves lijkt dit aannemelijk, de rubberen lijken iets minder te presteren (mijn schatting zou 85% zijn). De sleeves zitten stevig op de doppen en kost enige moeite om ze te vervangen.
De doppen liggen erg prettig in het oor en blijven heel goed zitten (ook met hardlopen). Het eerste gedeelte van het snoer (vanaf de doppen gezien) is verstevigd en te buigen zodat deze in een gewenste positie blijft zitten en over je oorschelp valt.

Bouwkwaliteit
Gebouwd om heel lang mee te kunnen gaan.

De doppen zijn gesloten en van hard plastic en voelen zeer degelijk aan. Door het gesloten ontwerp is er geen geluidslekkage te ontdekken (wat prettig is voor de mensen om je heen)
Het snoer is verstevigd met kevlar en lijkt tegen een goed stootje bestand te zijn. Het lange snoer (162cm lang) is van de doppen af te nemen en te vervangen (optioneel voor een snoer met iPhone bediening en microfoon).
De speciale vergulde MMCX-connector zorgt voor een solide verbinding tussen dop en kabel en maakt het mogelijk de kabel 360 graden te draaien.
De aansluitconnector is een 3.5mm vergulde stereo plug.

Geluidskwaliteit
Zuiver en helder

De geluidskwaliteit is erg goed met een hoop detail. High is zuiver, mid warm en de bas diep maar niet hard/overdreven of wollig. Over het algemeen lijkt de bas wel iets te leiden te hebben onder het detail van mid en high. Bij hoog volume blijft de driver een zuiver en mooi geluid produceren.

8/10

De bas zou iets meer mogen zonder concessies te doen aan de mid en high. Een absolute aanrader voor in-ears onder de 100.

URL:
Shure SE215 website

Heb jij ook een Shure SE215 (Zwart)?

Ik wil dit trouwens wel gebruiken icm een cowon mediaspeler zal dit het kwaliteit verbeteren denk je?
Jazeker. Had de Cowon S9, nu de J3, samen met de Shure SE210 koptelefoon. IMO Cowon is nog steeds top in draagbare spelers en verdiend een betere koptelefoon dan 't standaard meegeleverde ding. Mijn muziek smaak van metal tot baroque, en van dance tot pop gaat, en deze combi kan ik altijd in dezelfde setup laten staan met heel fijn geluid. Helaas nu na een jaar of 4 intensief gebruik in het einde van het snoer berijkt, en moet ik op zoek naar een nieuwe. Wordt waarschijnlijk weer een Shure.

[Reactie gewijzigd door bstard op 6 september 2012 16:05]

Ik weet niet wat het geluidskwaliteit is van cowon MP's misschien dat iemand anders je hier een antwoord op kan geven.
Ja! Ja! en Ja! Ben het er absoluut mee eens dat dit de beste in-ears zijn voor deze prijs. En zeker in vergelijking met de 30 euro exemplaren.
Ik heb zelf heel lang getwijfeld maar ben heel erg blij met m'n aankoop.
Ok bedankt voor de reactie ik denk dat ik maar overstag ga .
Succes met je aankoop! Laat hier nog ff in een reactie horen wat jou mening is en een waardering voor m'n review is natuurlijk leuk. Alvast veel luisterplezier zeggen we maar! :)
Haha bedankt ,ik zal over een tijdje zo een 2 maanden mijn mening hier posten.Goede review ook meeste reviews zijn nogal oppervlakkig en niet echt realistisch de jouwe wel en dat vind ik fijn ,ik wil namelijk weten hoe het product echt is als ik hem heb en niet voor verassingen komen te staan bedankt daarvoor.
Is de kwaliteit echt zo heel veel beter dan een senheiser van 30 euro?Of een sony?Dat je echt even flabbergasted bent?Volgens velen is dit de beste in ear monitor voor deze prijs?
Ik heb dit paar zelf al sinds een tijdje en ze bevallen me nog steeds goed.

Ik heb sinds kort nog een keer een vergelijking gedaan tussen mijn desktop headset en de se215. Moet zeggen dat de SE215 toch wel wat mist op het vlak van bass.
De bass is iets zachter dan het midden en hoog segment en is erg clean. Het geeft vrij accuraat de bass weer maar het mist wel een kick en wat gevoel en sfeer.

Voor genres als R&B , hardcore, dubstep etc. Zou ik dus toch aanraden om iets anders te proberen. Natuurlijk beschikken de duurdere broers van deze oordoppen wel apparte bass versterking, maar die vallen een beetje buiten het prijs segment.

Gelukkig luister ik niet vaak naar zulke genres en dan zijn deze oordoppen dan toch wel weer top notch. De helderheid van het geluid is subliem. Als ik muziek luister met deze oordoppen is het alsof het lied nog nooit heb gehoord. Zelfde heb ik met films. Krijg vaak een betere ervaring met de film door het te beluisteren met deze oordoppen.

De oordoppen zijn dus wel zeer goed aan te raden als een eenmalige investering. Ze verdienen zich ook al snel terug, doordat ze een stuk langer meegaan. Je zult ook weinig last hebben van dat ze uit je oor vallen. Langere perioden van gebruiken kunnen wel voor irritaties zorgen met de non transparante versie.