Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty) Review

Booberella 8 februari 2008, 1.431 views

Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Plat
  • Typt lekker
  • Mooie vormgeving
  • Neemt niet veel ruimte in voor een toetsenbord van deze indeling

Minpunten

• Toetsen zijn niet terug te zetten

Aantal jaren geleden heb ik dit toetstenbord gekocht bij de lokale computerboer.
Toen ik het zag liggen was ik meteen verkocht en moest-en-zou ik het hebben.

Ik heb er tot nu toe een hele lange tijd plezier van gehad, ik weet helaas niet precies hoelang want ik ben vergeten wanneer ik het toetsenbord gekocht heb.
En ach ja, zolang bewaar je die bonnen ook niet. :P
Nadat vrienden van mij ook hetzelfde toetsenbord hadden gekocht, werd ik er alleen maar meer tevreden over. Echter, zij eten achter de computer. En het duurde ook niet lang voordat er vuil onder hun toetsen kwam te zitten en ze hun toetsenbord probeerden schoon te maken.
Helaas ging dit niet en waren de toetsen niet meer terug te zetten. (Zowel bij de oude als nieuwe serie) Zij moesten dus een nieuw toetsenbord aanschaffen.
Daarom had ik voor mezelf besloten om voortaan erg zuinig met het toetsenbord om te gaan, en tot zover werkte het toetsenbord prima.

Alleen zonet begon de spatiebalk een vergraging te vertonen bij het terug omhoog komen nadat je hem hebt ingedrukt. Daarom besloot ik om die eraf te halen en even te kijken of er vuil onder zat en dit eventueel te verwijderen.
Vuil zat er inderdaad onder, maar ik kon met geen mogelijkheid de spatiebalk terug op zijn plek krijgen zoals hij er ook gezeten heeft.
Óf hij zat gewoon vast, óf hij had een nog ergere vertraging als daarvoor, óf hij zat los en wiebelde wanneer je hem indrukte.
Ik kan hem er niet meer goed op zetten dus. Daarom heb ik de bouwkwaliteit als slecht beoordeeld omdat ik vind dat je mag verwachten dat je de toetsen weer terug op je toetsenbord kunt zetten.
Helemaal bij een bedrijf als logitech dat bekend staat om zijn mooie, gebruiksvriendelijke en betrouwbare producten.

Ik heb hier bij een andere pc nog het nieuwere model van de Ultra-X Flat en ik ben bang dat deze dezelfde problemen gaat vertonen.
Ondanks dat ben ik toch van plan om een nieuwe Ultra-X Flat te kopen om de kapotte te vervangen.

Mijn excuses als deze review wat aan de korte kant is, maar mijn spatiebalk is kapot en dat typt niet zo fijn ;)

Heb jij ook een Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)?

Ahum, je vrienden hadden dus al ontdekt dat je de toetsen na verwijdering niet meer terug kan zetten, en dan moet je het toch nog een keer zelf proberen?

Suf.... 8)7
Ik typ dit met het broertje de FlatX Media hier, maar de spatiebalk terugzetten is hier vooral een trucje.

Makkelijk is anders, maar met een beetje handigheid kom je erg ver, iets met het de juiste richting opduwen van een beugeltje ofzoiets. Ik doe het niet al tevaak. :p

Heb je er anders een foto van ter verduidelijking? :p
de knoppen zijn er gewoon af te halen en weer terug te zetten hoor! 't is even een handigheidje dat je onder de knie moet krijgen maar het kan wel :)
Ik heb zo'n ding maar er is niet mee te gamen, de pijltjestoetsen reageren sloom en gaan te lang door.
Ik heb 2 modellen (de eerste generatie met ps/2 stekker, en de tweede met usb). Van het tweede model heb ik eens een toets eraf gesloopt. Ik kreeg deze destijds ook niet meer terug op. Een jaar later heb ik het toch nog eens geprobeerd; met wat nadenken is het toen toch gelukt, en sindsdien tikt het weer heerlijk.

Het eerste model gebruik ik al weer meer dan 2 jaar volcontinu op mijn werk, en ik ben er lyrisch over. Heerlijk toetsenbord, duidelijke feedback, en lekker stil! Wel zijn van een aantal toetsen de opdruk volledig afgesleten, en bij de polsen de opgespoten zilverlak. Maar dat boeit mij verder niet zo, ik tik toch blind.

[Reactie gewijzigd door brama op 8 februari 2008 22:12]

Ik typ dit ook op een UltraX toetsenbord :D
Echt een fijn toetsenbord voor die ¤19 die ik betaald heb.
En ziet er nog leuk uit ook :)
Alleen soms wordt hij bij mij niet opgestart wanneer ik in Safemode van XP ben geweest. :S
Dat vindt ik wel een nadeel, maar dat kan ook zijn omdat het een USB HID device is.
Voorderest een Prima toetsenbord!!! :+
Ik gebruik hetzelfde toetsenbord, ik vind het ook nog steeds erg lekker typen! Vooral aangezien ik graag op laptops type, werkt dit toetsenbord voor mij erg fijn. Het toetsenbord ziet er alleen niet uit alsof het een goed idee is om de toetsen los te gaan halen :) Dus dat het niet helemaal goed gaat om ze terug te krijgen verbaast me niets.

Dat ligt dus echt wel aan jou/jullie.

Die toetsen kun je namelijk gewoon weer terugzetten. Geen enkel probleem als je het truukje door hebt.

Ook weer zoiets bizars. Je pijltjestoetsen? Waarvoor gebruik je die in godsnaam bij het gamen?

Het enige wat er kan zijn is dat er vuil onder zit. Alle toetsen reageren namelijk als het goed is zeer direct.
Misschien dat jullie je 'truukje' dan ook willen prijsgeven wbt. het terugzetten van de toetsen? Ik heb ook zo'n bord (draadloze ultrax media) en aangezien die niet meer verkocht wordt wil ik hem niet slopen.
ehm..... ik weet niet welke spellen jij speelt, maar praktisch elk spel gebruikt default de pijltjestoetsen. Alleen shooters vaak WASD.
Het is noga leen trucje. Ik ga op het moment mijn toetsenbord niet uit elkaar halen maar volgens mij was het een handigheidje met pootjes?
Wow wat een reacties :o

Ik kan ze er zelf gewoon niet op de goeie manier op krijgen. Maar als jullie dat trukje zouden kunnen mailen naar me, zou ik dat erg fijn vinden :)
Bij mij zijn inmiddels die witte scharniertjes er ook af gekomen dus ik ben bang dat het ik het nu helemaal verneukt heb, maarja wie weet :P
Als er een manier is om hem te fixen zou dat fijn zijn, want het typt zo veel beter als een normaal toetsenbord :9