HTC Desktop Cradle CR S650 (HTC One X) Review

taeke18 30 augustus 2012, laatste update op 30 augustus 2012, 5.857 views

HTC Desktop Cradle CR S650 (HTC One X)

Pluspunten

• Goed Geluid
  • Goede bouwkwaliteit
  • Mooi design
  • Goed Geluid bij bellen

Minpunten

• Nieuwe connector voor de stroom (alweer een)

HTC Cradle CR S650 review

de doos

Hallo iedereen, in deze review zal ingaan op enkele punten.

Ik heb de htc cradle met geluids dock geprobeerd te testen op meerdere aspecten. Hoe stevig is deze gebouwd, wat is de pasvorm etc.

Mocht er ergens iets ontbreken dan hoor ik dit graag van de lezers van deze review. Tikfoutjes e.d. graag ook melden, een goed lees plezier is zeer belangrijk in mijn optiek.

InhoudsopgaveDesign

Kijkende puur en alleen naar het design van de HTC Cradle, wat maakt deze dock zo speciaal om voor je HTC one X aan te schaffen?

Het dock heeft een zeer strak design even als de HTC one X zelf. De hoeken zijn scherp en zeer strak en duidelijk afgerond zeer veel oog voor details. Er zijn geen naadjes/gaten te vinden afgezien van de speaker output. hier is een hele kleine cirkel van te zien waarbij op een rechte hoek gekeken moet worden.

Hieronder enkele foto's van de cradle in gebruik samen met mijn HTC one X wit.

muziek
Cradle on
cradle voor

Bouwkwaliteit

De bouw kwaliteit is subliem te noemen, de dock is zelf zeer stevig. Wanneer je met 2 handen aan beide kanten wordt vast gepakt is er geen milli meter aan te verplaatsen. De behuizing geeft niet toe, ook lijkt de behuizing van alluminium zijn gemaakt, jammer maar helaas dit is imitatie plastic ( benieuwd wat dit over tijd zal worden ) echter lijkt deze plastic van hoge kwaliteit te zijn. De behuizing lijkt even als de HTC one X een polycarbonaat behuizing te hebben met een matte afronding. Door deze combinatie komt deze erg goed met de one X wit overeen.

Er kan weinig anders gezegd worden dan dat HTC erg veel oog voor details heeft gehad voor de one X en de Cradle CR S650 in samenwerking met elkaar. Echter moet er gezegd worden dat de keuze voor een geheel andere connector ( ja mensen het is weer zo ver ) dan die ik ooit eerder heb gezien. Dit resulteerd in het gebruik van alweer een andere kabel. Mocht deze ooit kapot gaan zal er goed gezocht moeten worden om de correcte vervanger wat tot veel kosten kan gaan leiden.

Connector

Geluidskwaliteit

Bij het aller eerst aanzetten van de Cradle viel mijn mond open van verbazing. Wat een geluid komt er uit zo'n piep klein doosje. Hoofdzakelijk had ik verwacht een zeer blikkerig geluid voorgeschoteld te krijgen, echter kan ik concluderen dat dit geluid helemaal niet zo slecht is.

Al kan iemand nog zulke mooie woorden spreken, een kleine opname zegt meer dan lovende woorden. Hierdoor heb ik voor jullie samen met mijn Philips SBC-MD150(niet al te beste microfoon) een opname gemaakt. Houd door de kwaliteit van de microfoon en opname rekening met een verlaagde geluidskwaliteit.

Klik hier voor geluids fragment.

Prijsverhouding

Er kunnen nog zoveel lovende woorden zijn, maar komt het product wel zijn kostenplaatje ten recht. Het antwoord hierop is Ja en Nee, het dock is een echt niche product het is een specifiek product waar enkele mensen naar op zoek zullen zijn en dan Ja het product doet wat het doen moet en zal ieder hopelijk verbazen in de kwaliteit die hij levert. Bouwkwaliteit is uitstekend. Echter 50+ euro is een zeer heftige prijs voor de gemiddelde tweaker.

Ben je opzoek naar een dergelijk product dan kan ik deze zeker aanbevelen echter heb je het niet nodig, denk dan eens na over een eventueel alternatief. Op vele sites ( ieder weet wel welken ik bedoel ) zijn zeer goede alternatieven te vinden.

Persoonlijkenoot

Om toch alles nog een beetje te vertellen wat ik van het product vind etc. wil ik dit graag nog even toelichten in een kleine persoonlijke noot. Ik was zelf opzoek naar een laadstation waar je eventueel meer mee kunt. Nu heeft de HTC one x 5 kleine gaatjes waar koperen pinnen inzitten mee gekregen, deze zijn o.a. bedoeld voor het opladen van je telefoon en muziek afspelen.

Met deze dock krijg je een prima product waar je heerlijk mee muziek kunt aanzetten waarbij je ondertussen bezig met, of werk of school. Hier is het dock uitermate geschikt.

De conclusie die getrokken kan worden is, het luister plezier bij de one X is groot daar zal een dock aan mee moeten doen als deze voor de one X geleverd wordt. Dit product doet zeker niet onder aan de goede kwaliteit van de one X. Je krijgt een duurzaam product die een heerlijke geluidsweergave heeft.

Echter zoek je enkel een dock voor data / opladen ga dan zeker naar de alternatieven kijken want er zijn veel meer opties dan dit dock.

update flaw

Helaas heb ik toch een kleine flaw ontdekt bij de cradle. Bij gebruik kan hij af en toe een *buzzing sound* te maken, zoals ook beschreven staat op "xda developers buzzing sound post".

Echter zou ik het zelf meer specificeren als een *humming sound* hiermee bedoel ik dus een geluid vergelijkbaar aan een wesp etc. een gebrom dat van het dock kan komen. Echter is dit op te lossen door hem eerst luider te zetten en hierna zachter te zetten waardoor het geluid verdwijnt. Doordat het meteen bij het plaatsen van je telefoon in het dock optreed en niet op een random moment, kan ik zelf wel stellen dat je er niet door wakker zult worden mocht je dit dock als lader voor je telefoon als wekker.
Ik zal deze review verder updaten mocht ik meer problemen krijgen of het kunnen oplossen.

Update 30-08-2012

Er werd mij geattendeerd dat er toch een flaw aanwezig is in de cradle en moet toegeven ik begin het zelfde probleem te krijgen. Bij het dock zit standaard een adapter zodat je je mobiel zonder hard case in de cradle kunt leggen. Echter bij lang gebruik gaat deze lichtelijk vervormen en blijft deze niet meer correct in zijn positie.(vergroot ook het brommende geluid)

post GameSpel, woensdag 29 augustus 2012 19:27

Ik ben nu zelf bezig om op een creatieve manier te bedenken hoe ik dit probleem wil gaan oplossen.

cradle voor muziek grip pad
de doos Cradle on cradle voor

Heb jij ook een HTC Desktop Cradle CR S650 (HTC One X)?

Overigens is de connector dezelfde als op de HTC flyer, een aparte variant van de micro-usb. Heb je dus een flyer dan heb je dus ook een reserve kabel. Beetje jammer dat de universele standaard genegeerd wordt. Echter kan dit liggen dat de gewone kabels misschien te weinig vermogen leveren.
Zo kan mijn flyer niet opladen met een Sensation lader (de flyer kabel heeft een usb sluiting die gaat in de sensation usb-stekker aansluiting) omdat er simpelweg minder stroom geleverd wordt dan de flyer zelf nodig heeft om in bedrijf te zijn met het scherm aan.
Mogelijk vergt deze speaker ook veel extra energie...
Daar heb je het helemaal door. De connector draait op 9v bij 1,67A dit is ver boven de usb 2.0 standaard. Echter komt dit wel overeen met mijn tablet ( hannspree sn10t1) Dus het zou goed kunnen dat jou flyer op het zelfde voltage wordt opgeladen en HTC hierdoor een eigen standaard heeft gecreŽerd.
Dat is klinkklare onzin.

Je kan zoveel ampere jagen door een usbkabel als je adapter het kan. ik steek een nokia usb kabel van 2008 in mijn adapter van mn samsung tab2 en ik laad mn gsm op tegen 2 Ampere. Heb ik zeker en vast geen nieuwe usb standaard voor nodig.

en ter extra duidelijkheid: van de voltage blijf je beter af. die is altijd constant, of dan pas blaas je dingen op.

[Reactie gewijzigd door egnappahz op 30 augustus 2012 12:54]

Kijk als we het uit gaan rekenen, kom je met 9v*1.67A uit op 15.03W dit zou betekenen dat je 3A bij 5V nodig hebt. Bij usb 2.0 is dit maximaal 1.5A.

Echter zoals je zegt dit kan hoger, zoals bij USB3.0 is aangegeven mag dit hier maximaal 5.0A zijn.
Kan misschien wel kloppen dan.

Ik wel geef toe dat ik het over puur laden heb. Niet over laden met datatransmissie nog intact.

Dat had ik even over het hoofd gezien ^^.
Laden met data heeft tussen de 500mA en 900mA heeft weer te maken met het data verbruik en de usb varriant.
Mooie review.. Heb hem zelf vandaag ook binnen gekregen en nu miste ik eigenlijk nog een stukje in je review over het inleg plaatje en het moeilijk eruit halen van je toestel.

Het inleg plaatje gebruik je als je geen cover hebt. Alleen als je het inleg plaatje in de houder legt, dan zijn de volume knoppen minder makkelijk in te drukken. Daarnaast ligt het inleg plaatje ook erg los. Hiermee wil ik zeggen dat het bij sommige hoeken/randen wat omhoog komt.

Ook het verwijderen van je toestel uit de houder vind ik persoonlijk een tegenvaller.

Nog even een aanvulling.. het toestel is ook lastig aan te zetten als hij in de dock ligt.

Verder ziet de dock er stevig en gelikt uit.

[Reactie gewijzigd door GameSpel op 30 augustus 2012 00:14]

Zal het toevoegen aan het artiekel, was er zelf niet 100% zeker van, tis niet dat ik hem dag en nacht gebruik 1x in de 2 dagen gaat die van mij er in om te laden, zo af en toe een muziekje. Wel is het ook mogelijk om gewoon je telefoon er in te leggen zonder de adapter, ben zelf nog aan het testen of ik dit dock kan modden om hem er gewoon in te kunnen leggen met beter contact.
Jammer dat deze cradle geen HDMI-aansluiting, 3,5mm audiojack input & output en normale micro-usb heeft. Gemiste kans van HTC imho. Echter wel een mooi product!

Ben er sterk over aan het denken om deze (mede dankzij deze review) aan te schaffen.
Persoonlijk vind ik het enige jammere dat deze zoals jij zegt geen usb aansluiting heeft. Had dit dock ook een usb aansluiting gegeven dan had je hem er in kunnen leggen en contact kunnen hebben met je pc.

HDMI vind ik persoonlijk overbodig om op een telefoon te hebben, mocht je iets zoeken in die richting zoek dan even op Ebay om een MHL, deze werken perfect en kosten 6dollar inclusief verzending.

Zie mijn recente update met de fout binnen de cradle.
Als zoiets nou in de vorm van een controller kwam met knoppen zoals op de PS vita zou dat toch een geweldige game handheld opleveren.

Patent aanvragen!
Ik had precies hetzelfde idee!
Volgens mij heb ik al iets eerder zo iets gezien trouwens!

Mooie dock trouwens, heb zelf een grijze One X. :)

En een goede review :*)
Kijk dan eens naar TheGameKlip.com :)
Waar heb je de dock vandaan, wat kostte die, hoelang duurde het voordat je hem binnen had?
Kijk anders gewoon in de pricewatch }:O
Gsmpunt.nl heb ik het gekocht.

Levertijd is 2 maand. Productie problemen je hebt geduld nodig.
Met het gebrom (veroorzaakt doordat de pinnen in de dock dus geen fatsoenlijk contact maken met te contact punten op de telefoon, kun je wel stellen dat ook deze accesoire van HTC rommel is.

Ik kan bij deze aangeven dat de media link HD ook alles behalve fatsoenlijk werkt. Vaak verbinding verbroken omdat op de one x is ingesteld dat de verbinding verbroken moet worden 2 min na het uitgaan van het scherm. Daarnaast is er geen enkele film, zelfs HTC watch niet die het geluid synchroon laat lopen met de film en loopt altjd een fractie achter. zeer irritant kan ik je wel vertellen!

HTC maakt tegenwoordig alleen nog maar rotzooi. geen wonder dat samsung en apple nog de enige zijn die winst maken... het zijn ook de enige die fatsoenlijke materialen maken.

BTW wat zien die volume knoppen er cheap uit zeg!

[Reactie gewijzigd door sygys op 30 augustus 2012 12:37]

Natuurlijk is kritiek op een product gewardeerd, echter merk ik eerder dat u iets persoonlijks tegen HTC hebt en hierdoor de reacties ronduit belachelijk zijn. Bij een van de foto's lijkt inderdaad de volume knoppen cheap te zijn dit komt echter door een inleg stuk waardoor je je telefoon zonder hoesje in het dock kunt leggen.

Verder over de HD media link, heeft u toevallig een defecte? bezit zelf een naamaak chinees product die absoluut geen problemen levert.

Ook kan er ingesteld worden bij je HTC dat hij niet na 2min verbroken moet worden, just to let you know.

Nogmaals ga niet zomaar onzin uitkramen, en houd het een beetje ontopic in mijn reviews en dergelijke.
Raken de contactpuntjes ook als je bijvoorbeeld een silicone jas heb voor de telefoon?
ja maar niet met het hoesje dat ik heb helaas...

Ik kan wel zeggen dat de speling is ongeveer 1-1.5mm. Dus echt dikker dan dit moet je hoesje niet worden. Een hardcover hoesje zal dan gaan passen maar anders niet. gel/siliconen passen NIET!

[Reactie gewijzigd door taeke18 op 9 augustus 2012 13:18]

Domme vraag misschien, maar kan je zo'n dock ook gebruiken als speakers voor on-the-go? Zit er een accu in ofzo?
nee er zit geen accu in en het draait op 9V bij 1.67A, je zou dit kunnen maken doormiddel van batterijen. Als je echter goed kijkt zie je dat er alweer een andere connector is geplaatst. Helaas kun je er dan zeer weinig mee, omdat je de connector zult moeten hebben of een extra een aan te schaffen.
Je zegt dat er genoeg alternatieven zijn voor alleen charging bijvoorbeeld, maar ik heb nog geen lader gezien op basis van alleen die POGO..
Enige opties zijn:

Helaas heeft de cradle aleen geen toegevoegde waarde.

Ik gebruik hem echter bijna alleen voor het laden en verder niets. Had beter de in de link benoemde varriant moeten kopen.