Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Battlefield 2142, PC (Windows) Review

notsonewbie 6 februari 2008, laatste update op 7 februari 2008, 973 views

Battlefield 2142, PC (Windows)

Pluspunten

• Als de standaard versie het doet, is het een te gek spel dat op mijn amd 3700+ met 2 gb en een 7600gt prima loopt!

Minpunten

• Ik trof misschien een zwak geproduceerde (coating?) dvd, die al heel snel met minimale krasjes niks meer doet.
  • no-cd zijn te vinden maar werken (bij mij?) niet en geven warez of virus meldingen.
  • Image maken op hdd en mounten? ook no go...
  • Northern strike op gold edition is heel gedoe maar zelfs als alle stappen lukken, no go voor dat deel van de game (3 mappen en nieuwe wapens en voertuigen)

Besturing Score: 3
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Leuk spel van EA, verslavend als je van wapens, voertuigen, vliegen, rennen, demolition, repareren, teamplay e.d. houd !

Maar ik trof denk ik een slechte kwaliteit dvd, heb dit bij geen ander spel gehad in jaren na bijv. een jaar of 1,5 jaar spelen. Mijn eerste 2142 dvd, de standaard BF2142 was al snel niet meer werkende, amper krasjes. Ben voorzichtig met dvd's en cd's, je zal er in de zeg 400 weinig treffen met de minste schade.

Een werkende no-cd (spelen zonder dat je de cd in je dvd speler hoeft te doen) patch e.d. vond ik wel maar die werkte niet. Gelukkig rename ik bij zo een probeersel dan eerst de originele .exe, dus de terug-switch was zo gemaakt.

Een kopie van de dvd's, daar werken beide versies niet van af, dat merkt het spel, meld dat en stopt.

Dus ik kocht gisteren bij bol de BF 2142 deluxe edition, dat is BF 2142 met versie 1.40 EN northern strike (NS) expansion pack aan boord.

Lang verhaal kort: dvd copietjes van standaard BF2142 of de deluxe edition en/of mount van gemaakt image bestand = no go.
Sowieso no go is NS, een EA database verhaal zoals op sommige fora staat? vreemd dat ze hem dan uitbrengen niet?

Gedoe ook met inloggen en dvd code, koppelen en activeren van NS , maar sowieso, hij (NS gedeelte) werkt gewoon ondanks alle gedane 10 stappen uit de handleiding op dvd, niet.

De eerste week met de eerste standaard BF 2142 was ik blij, maar nu 82 euro verder en deze roest edition, nee ik zal niet vlot meer EA games kopen. Voor support verwijzen ze naar een extern forum (niet van hen denk ik) bijv. . . .

note voor de redactie :) ik wilde een 2142 gold edition review doen, maar die vond ik niet in product zoeken. De review is sowieso wel afhankelijk kwa vergelijken van bf standaard en deluxe edition.

Heb jij ook een Battlefield 2142, PC (Windows)?

Klopt het dat mijn BF 2124 spelactie weigert op Vista? Kom verder goed in het spel alleen wanneer ik wil gaan spelen dondert het uit. Niet DX10 proof dus.
Nee, dat klopt niet. Ik speel hier al een volle 3 maanden naar mijn tevredenheid BF 2142 op Vista. Denk toch dat er iets fout gaat met het verbinden. Mischien je firewall?
beetje mindere reviw, ik speel BF 2142 nu al een half jaar en ik vind het een heerlijk spel !
ik heb ook geen probleem met de DVD, hij ligt bij mij soms een tijdje op mijn bureau.
die no-cd patches vind ik een beetje onzin.

met mijn setup op high AA x16 rond de 60 Fps.

E6420 @ 3,0 Ghz
Club3D 8800 GT @ stock speed
4 Gb G.e.i.l DDR2-667 Black dragon kit
MSI P6N SLI V2
WD Raptor 74 Gb

[Reactie gewijzigd door K0G3L op 6 februari 2008 23:34]

@apache: ik speel hem op vista home premium -64- bit, de standaard verssie met patch 1.40 en die is 100% stabiel. Ook heb ik de 1 na laatste drivers vooor mijn nvidia graka.

@kogel: de standaard versie speelt prima, en ik kocht niet voor niets een 2e.
Feit is wel dat de dvd die ik trof amper krassen heeft en toch dienst weigert in korte tijd.
Ook de nieuwe heeft kuren, in de zin dat de extentie pack gewoon niet werkt.
In lange tijd niet zo'n slechte review gezien.
In 1 zin alle voordelen, zonder uitleg, en dan een foutje in de rest van het verhaal zetten, ook de layout, afkortingen en tekst zelf zijn zeer slecht.

Jammer dat je het niet objectief hebt beoordeeld, jij bent duidelijk geen goede reviewer, maar niet iedereen is er natuurlijk goed in :P
Deze hele review gaat over de DVD, patches en brakke support, wat heeft dit met het spel zelf te maken? :(
@painkill en monkey:

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Na wat zoeken kwam ik op allerlei fora zelfde soorten van klachten tegen.

De game, als ie werkt: top! <-- punt, review klaar.
Echter over de expansie kan ik dus niks zeggen, die doet ut niet....

En ach tja, EA produceert niet alleen nullen en enen, het gaat ook op media zoals dvd, en is er wat mee dan komt service en aftersales om de hoek.

Leuke dvd met spel dus, jammer echter van al het gedoe om te registreren en koppelen van de expansie en dat het dan niet werkt.

Goede game play, schieten, rijden, parachute (nu ja, pod) springen, dingen opblazen.
Je moet silos veroveren en bewaken, die schieten dan een stil hangend 'fort' langzaam kapot'. De voertuigen kan je echt gebruiken, alleen of wel met zijn 8en.
Veel wapens en naarmate je punten haalt krijg je lintjes en hogere rang, nieuwe wapens kan je van je 'bonussen' 'kopen'.

BF2142 standaard: werkt, zelfs op vista 64, of je dvd lang mee gaat al ben je nog zo voorzichtig is afwachten.
BF 2142 deluxe edition: standaard versie met ellende en GEEN werkende northern strike !

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 7 februari 2008 00:44]

Het hoeft niet alleen over de klachten te gaan, en als er ergens een probleem mee is, dan komen er vele fora's mee vol te staan, maar tel je ze allemaal bij elkaar op dat kom je maar op een paar % uit, want de mensen waar het goed werkt gaat natuurlijk niet over het spel posten, en het kan best zijn dat ze een verkeerde lading dvd's hebben gehad, maar dat heeft verder niks met het spel te maken, daarom de negatieve reacties.

Maar geef toe, het is zeker niet objectief gemaakt.
Maak een review over EA :P
@painkill: wat is niet objectief gemaakt?

Hoe dan ook, ik heb weer gevonden hoe je een product toe kan voegen en wacht nu tot de tweakers crew dat gedaan heeft.
Deze 'review' waarschuwing gaat dan weg en ik doe dan z.s.m. de 2142 DELUXE EDITION review.

Wat betreft de paar procent: NIEMAND met de deluxe edition (dus niet 2142 EN los northern strike!) kan NS spelen.

EA heeft inmiddels de gevens van de site verwijderd.

Tot op heden kreeg niemand de oplossing van EA, kortom, deluxe kopen is bf 2142 kopen voor te veel geld en zOnder speelbare NS pack.
bf 2142 kopen voor te veel geld
Bij mijn weten kost hij bij de MediaMarkt 30 eu. Vervelend dat je NS niet kan spelen, maar ik heb laast NS erbij gekocht voor 10 euro.. Tel dat op bij de 50 die het spel al kostte (speel het al wel een hele tijd ja...), wie heeft er dan teveel betaald? ;)

BTW heb ik mijn DVD meteen na het installeren ook gesloopt, maar na een middagje ISO's bakken (settings tweaken..) met de DVD van een vriend kon ik hem prima spelen zonder schijf hoor!