Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3) Review

Webpoacher 6 februari 2008, 308 views

Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3)

Pluspunten

• Lekker stil

Minpunten

• Past niet op een V9999 nvidia 6800 kaart

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Bestel deze koeler zeker niet als je een ASUS V9999 6800 kaart hebt.

Nadat ik de koeler had gemonteerd bleek dat het gedeelte waar de fan zich bevindt precies boven de aansluiting van de voeding zat! En eenmaal vastgeplakt is behoorlijk vastgeplakt, ik kreeg de koeling niet meer van de videokaart af.

Ik heb uiteindelijk met een soldeerbout een verlengkabeltje voor de 12V voeding op de kaart gesoldeerd. Tevens pastte de stroomaansluiting van de fan zelf niet op de kaart (er zit een 3 pins aansluiting op de kaart en op de koeler alleen een 2 en/of een 4 pins). Dit heb ik verholpen door de draadjes door te knippen en de rode en de zwarte draad aan het oude stekkertje te solderen.

Verder is de koeling erg stil, en daar ging het me uiteindelijk om. De temperatuur heb ik geen gegevens van dus daar zal je een andere review voor moeten lezen.

Heb jij ook een Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3)?

Temperatuur geen gegevens van? Ik dacht dat je met een GF6800 je temps toch écht uit kon lezen per ATiTool. Dat is wel zo handig voor je review als je dat alsnog even doet :)