Specificaties 7" (800x480), Android 4.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos Arnova ChildPad (Capacitive Touch) Wit Review

Arjan87Newbie 5 augustus 2012, 1.794 views

Archos Arnova ChildPad (Capacitive Touch) Wit

Pluspunten

• Mooi ontwerp, degelijk uiterlijk.
  • Als kindvriendelijk product goed opgezet

Minpunten

• Stabiliteit van het product, zeer slecht.
  • Gaat zijn eigen gang

In eerste instantie leek het een mooi product, mooi vorm gegeven en goed in de hand te houden.
Na een half uur begon het GEDONDER, hij gaat zijn eigen gang. Het lijkt alsof er 20 vingers op het beeldscherm staan die allerlei applicatie's starten, kijk je naar het beeld dan zie je het toetsenbord dan een game dan een toetsenbord dan weer niet, als je hem uit wil zetten dan kan je niet op de ok knop drukken omdat deze al weer weg is. De enige manier om hem uit te zetten is met de RESET knop. Na het opstarten lijkt het weer in orde.
ELKE keer als je opnieuw opstart dan moet je weer alle iconen en widgets opnieuw plaatsen want deze staan niet meer op je scherm. Als je hem op de klok/wekker zet dan schakelt deze op de haverklap om van scherm. Speciaal voor geen vette vingers op het beeld een pennetje erbij gekocht.
Toen in ik de Mediamarkt was had hij dit zelfde probleem maar dat kon komen doordat er inderdaad zoveel mensen mee bezig waren geweest, of het is een probleem van het product zelf.
Gekocht bij Mediamarkt, ga er na nog geen 24 uur naar terug en hoop voor een goede oplossing.(Ze doen niet direct aan geld terug dus dat word leuk). Het zelfde product hoef ik NIET meer.

Heb jij ook een Archos Arnova ChildPad (Capacitive Touch) Wit?

Ik begrijp uit je verhaal dat je een soort van DOA (Dead On Arrival) ervaring met deze tablet hebt. Ik mag aannemen dat je eerst om een ruil exemplaar gevraagd hebt en ter plekke getest hebt of die wel goed reageert? 8)7
Als ik het internet verder af struin kom ik prima reviews tegen van deze tablet zonder problemen met het scherm.
Het probleem met het scherm komt mij idd niet bekend voor. Een mogelijke oplossing(naast die van terugbrengen) zou het herstel van fabriekinstellingen kunnen zijn. Dan wordt het scherm opnieuw gecalibreerd en dit zou kunnen hel0pen.
Het probleem met de iconen en widgets is allang opgelost, door Archos. Jammer dat ze niet even een nieuwe fw uitbrengen, maar ja, je kan het gewoon zelf downloaden en installeren.
Volgens mij hebben alle archos'en dit probleem. Bij mij werkt het touchscreen helemaal niet meer.