Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) Review

theemstra 4 augustus 2012, laatste update op 4 augustus 2012, 4.236 views

Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit is absoluut op en top
  • Blijft goed zitten in de oren
  • Kabel is precies lang genoeg voor mij (heeft 5cm over)

Minpunten

• Kan er zo even geen bedenken

Ik heb nu al enige tijd een Sansa Clip+, welke FLAC, OGG ed. afspeelt, maar daar had ik steeds goedkope(re) oortjes bij. Ik had nog wat tegoed op tegoedbonnen van de MediaMarkt, dus ik besloot vandaag deze oortjes maar te kopen en ik heb er absoluut geen spijt van.

'Opening up'
Het openen van de verpakking was lastig, uiteindelijk maar met een mes de plastic verbindingen doorgesneden (jawel, met gevaar voor eigen leven). De verpakking zag er voor dat ik er in liep te prikken mooi en verzorgd uit.
Wat zat er in de verpakking:
  • Een paar grotere en een paar kleinere oorbuds.
  • En natuurlijk de oortjes zelf
Geluidskwaliteit en het dopje
Ik was nooit echt een fan van in-ear dopjes, maar deze speler ondersteunt met RockBox ReplayGain, dus het is nu goed te doen (RG=Een functie om nummers van een tag te voorzien die aangeeft of het nummer luider of minder luid is dan anderen, de speler kan dan het volume hoger of lager zetten, zodat je geen last van afwijkende luidheden hebt tijdens het luisteren naar muziek). Zowel laag, midden als hoog komen er toppie uit, waar op een aantal voorgaande oordopjes (El cheapo China rommel) nog een EQ nodig was, is dat hier bijna uit den boze geworden.
Waar een vorig setje oordopjes steeds uit viel, blijft deze goed zitten. Met deze oordopjes kan ik denk ik makkelijk slapen, want ik voel de oordopjes (bijna) niet.

De aparte kabel
Ben zelf nooit echt fan van het zogenoemde asymetrische koord, maar wilde het toch wel eens uitproberen, maar ik kan toch zeggen dat het beter bevalt (wederom) dan ik had verwacht.

Het OfficiŽle Sennheiz‚h zakje
Om eerlijk te zijn kwam ik er pas achter dat er ook een klein zakje bij zat nadat ik een review van een medetweaker had gelezen. Met de zelfkennis die ik heb denk ik niet dat ik deze heel veel ga gebruiken, meestal zullen mijn oortjes los in mijn tas of broekzak zitten, maar ik vind het top dat er in ieder geval over na is gedacht. Het tasje voelt degelijk aan.

Overall
Ik geef de volle 5 sterren, ik ben enorm te spreken over deze oordopjes, het verbaast mij zelfs dat ze zo goed klinken, dat ze zo goed blijven zitten.

• Sansa Clip+

Heb jij ook een Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)?

wat ik een negatief punt vind is de haakje plug naar de geluidsbron , daar krijg je het snelst kabelbreuk namelijk!.

Leuke review om te lezen :)
Die mening deel ik deels met je, ik vind het wel weer fijn omdat als ik er een in mn broekzak heb zitten knapt een rechte sneller af.