Sanyo Eneloop Batterijen 4x AA (+2000mAh) (Ready-to-Use) Review

robertdb 5 februari 2013, 9.247 views

Sanyo Eneloop Batterijen 4x AA (+2000mAh) (Ready-to-Use)

Pluspunten

• Lage zelfontlading

Minpunten

• Best duur

Als de de specs bekijkt (2000 mAh) zul je niet erg onder de indruk zijn, er zijn batterijen met veel grotere capaciteit. Maar; deze batterijen lopen veel minder snel leeg, daardoor lijken ze het een stuk langer uit te houden dan andere oplaadbare batterijen.

Ik gebruik deze batterijen in veel apparaten:
  • Flitseres
  • Spelcomputer remotes
  • Afstandsbedieningen
  • Babyphone's
  • etc.
In alle apparaten werken ze zeer goed.

Het is mogelijk zo dat als je batterijen oplaadt, direct gebruikt, en in een paar uur leeg maakt, dat er beter batterijen zijn dan deze; batterijen met een hogere capaciteit en snellere zelfontlading. (omdat je in dat geval geen last hebt van zelfontading; ze zijn een paar uur later toch opgebruikt...)

Maar; blijkbaar heb ik geen apparaten die zo snel leeg zijn, dus die langzame zelfontlading is voor mij van groot belang.

Al me al een flinke investering voor mij geweest, maar; nu is dan ook alles voorzien van oplaadbare batterijen en dat scheelt een hoop geld over de lange termijn.

Heb jij ook een Sanyo Eneloop Batterijen 4x AA (+2000mAh) (Ready-to-Use)?

Goede aankoop.
Ik heb al ervaring met deze sinds ze uitkwamen bij conrad.nl
8 stuks, AA 2000 mAh

Deze laad en ladde ik gewoon op met een 'universele' nicad/nimh 'computer' lader (van 29 euro) en zijn nog steeds goed.
Soms heb ik het idee dat ze de volle 2000 mAh in zich opnemen, want de zelf-ontlading van mijn GP 2700 en vapextech 2900 AA accu's moet anders wel enorm zijn.

Ik gebruik ze als zender batterijen voor de RC, ideaal, want meer niet dan wel dus.
Ook een portable radiootje doet er lang mee. Maar ja die verbruikt ook niet veel. Idem voor LED zaklampje (2 x AA daarin)
En als accu's lang liggen te nietsen, lopen ze vlot leeg. Deze kunnen VEEL langer hun lading behouden.
Binnen de oplaadbare accu's dus ook een besparing, namelijk minder stroom er in stoppen die er niet ook weer uit komt.
Gebruik ook alleen nog maar eneloops, bestel ze regelmatig bij nkon.nl valt de prijs wel mee ;)

(zelfde persoon zit ook op samenkopen.net en heb ook wel eens via ebay bij hem besteld (xyz geloof ik))