Fantec MR-25D Review

Rollah 30 juli 2012, laatste update op 30 juli 2012, 564 views

Fantec MR-25D

Pluspunten

• Goedkoop
  • Compact
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen fans

Kwaliteit Score: 4
Reden van aankoop

Bij het upgraden van de snelheid op mijn opslag in mijn pc heb ik 2 SSD's nodig.
Ze zijn 2.5", zo ik moet eerst op de meegeleverte 3.5" bracket te monteren en dit vervolgens naar de internal 3.5" bay vastmaken. Maar ik wil ze soms eruit halen.
Daarvoor was ik op zoek naar een 2 bay 2.5" rack, waarmee het makkelijk is om beide ssd's te swappen.

Inhoud van de verpakking

Hij was netjes in een mooie doos verpakt, met een klein instructieboekje, 2 SATA kabels (recht), 8 schroefjes en 2 sleutels (3mm inbus).

Bouwkwalitiet en uitvoering

De bay is gemaakt uit stevig zwart metaal en de voorkant zijn plastic deuren.
Afmeeting: 101,5 x 135 x 25.2 mm
2 deuren aan de voorkant, en en voeding en twee SATA aansleutingen aan de achterkant.

Installatie

Ik heb jaaren lang geen FDD meer, zo ik heb op ze plaats met 4 schroefjes vastgemaakt.

Functionaliteit

Er is heel makkelijk om beide ssd's te ruilen.
Kan gewoon op RAID 0 en RAID 1 ook als BIG/JBOD gebruikt worden.
Transferrate tot wel 3 Gbit/s.
De SSD (of HDD) gaat heel makkelijk binnen. Hierbij moet je de deur duiven. Andersom eerst klinkje trekken, daarna deurtje helemaal openen en geeft ze uit.
Beide deuren kunnen afgesloten worden met de meegeleverde sleutels.
Ik heb het nu 4 dagen in gebruik en alles functioneert prima.

• Asus M5A99X EVO
  • AMD Phenom II X4 965 BE @ 3,4GHz
  • Cooler Master Hyper 612S
  • Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB KIT
  • Asus EAH5750 Formula
  • OCZ 600W StealthXStream
  • OCZ Vertex 2 60GB

Heb jij ook een Fantec MR-25D?

Voor mij ook niet, maar als je gebruikt bv. 2 HDD's elke dag bij videobewerking, hebt je ze echt nodig.
Korte review. Is dit trouwens wel een bay waar je echt fans in hebben wilt? een 40mm versie dan aan de achterkant oid? Lijkt me eigenlijk niet echt een must.