Specificaties 14" (1366x768), 532GB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Envy 4-1030ed (B3Y31EA) Review

gaafgassie 27 juli 2012, laatste update op 27 juli 2012, 723 views

HP Envy 4-1030ed (B3Y31EA)

Pluspunten

• snelheid
  • handig formaat
  • prima accuduur

Minpunten

• spiegelend beeldscherm
  • "zware" trackpad toetsen

Als één van de gelukkige winnaars van de HP, MyCom en Tweakers.net actie
mocht ik deze Ultrabook ophalen op het Tweakers hoofdkantoor te Amsterdam-Noord.
Na het goed georganiseerde event met presentaties,hapjes en drankjes en een rondleiding kon ik de Envy 4 meenemen naar huis en beginnen met het testen.

Design :

Wat meteen opvalt is het mooie koffertje waarin de latop is verpakt.
Als er net zoveel aandacht besteed is aan het design van de latop zelf beloofd dit veel goeds.

En jawel , De Envy 4 zit er fantastisch uit !!

De latop is enorm dun (nog geen 2 centimeter) en iets zwaarder dan ik had verwacht. (1,8 kilogram).
De bovenkant is gemaakt van zwart geborsteld alluminium.
Ook de binnenkant rondom het toetsenbord is gemaakt van ditzelfde materiaal.
De onderkant is gemaakt van een mooi rood zacht aanvoelend materiaal.

Specificaties
Voor de specificaties verwijs ik u door naar http://tweakers.net/revie...ificaties-en-gallery.html

Gebruik:

-- Snelheid
Door de 32Gb cache-SSD, de 4GB geheugen en de snelle processor voelt de envy 4 tijdens het gebruikt enorm snel aan. Je hebt nog niet gedubbelklikt of de applicatie is al gestart. Ook het opstarten en uit slaap ontwaken is gebeurd voordat jet het weet. Dit in vergelijking met mijn oude laptop waar het als volgt ging : aanzetten -> koffie halen , inloggen -> koffie halen , applicatie starten -> koffie halen etc. Etc.

-- Beeldscherm
Het beeldscherm is helaas een kleine tegenvaller.
De resolutie bedraagt (maar) 1366x768 , dit had ik graag wat hoger gezien.
In omgevingen met veel licht gedraagt het scherm zich meer als spiegel dan als computerbeelscherm.
Thuis of op kantoor valt dit reuze mee en is het op zich prima werken.

-- Keyboard en Trackpad
Het toetsenbord is erg prettig in het gebruik en ook de toetsenbordverlichting is een fijne toevoeging.
Het trackpad reageert prima op “muisbewegingen” , multitouch gestures en taps.
Helaas ben ik van mijn vorige laptop gewend om de knoppen onder het trackpad te gebruiken voor linker- en rechtermuisknop. Deze toetsen gaan op de Envy 4 enorm zwaar en werken dus niet echt lekker.
Alhoewel ik hier al een beetje aan begin te wennen bind ik het toch een minpunt.

-- Accuduur
Na ongeveer 6,5 uur huis-tuin-en-kantoor-gebruik begon de accu pas leeg te raken.
Het liefst zie ik dit natuurlijk langer maar ik denk dat dit een goede prestatie is.

Conclusie :
Al met al ben ik redelijk tevreden over de Envy 4.
Door het handige formaat, de snelheid en de prima accuduur is dit een waardige vervanger voor mijn oude (te grote, te zware, te trage) laptop.

Heb jij ook een HP Envy 4-1030ed (B3Y31EA)?

Reviews door de redactie

Voor zo een prijs kunnen we wel een betere review verwachten! Kort en totaal niet serieus geschreven, jammer!

2 sterren, hopelijk breid je hem nog een beetje uit?

[Reactie gewijzigd door Strunkie op 29 juli 2012 22:26]