Sennheiser CX 400 white (Wit) Review

reizende o Roel 1 februari 2008, 3.592 views

Sennheiser CX 400 white (Wit)

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • Relatief goedkoop te krijgen
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Voor sommige mensen de korte kabel aan de dopjes, voor anderen een voordeel.
  • Bijna onmogelijk te openen verpakking (slechts eenmalig, dus iet echt een minpunt)

Vandaag heb ik mijn Sennheiser cx 400's ontvangen. Hierbij een kleine revieuw (voor zover dit kan na slechts een paar uur gebruik)

Ik heb ze besteld op e-bay. Wat op valt is dat ze een stuk goedkoper zijn dan bij een nederlandse winkel, scheelt ongeveer de helft. Wat natuurlijk immer de vraag blijft is of ze echt zijn, aangezien ze uit Hong Konk komen. Ik had over de verkoper diverse goede verhalen gehoord en heb om deze reden toch gekozen ze bij hem te bestellen.

Dan over de dopjes zelf. Wat als eerste opvalt is de verpakking die op zich zelf al een uitdaging is om open te krijgen. Zonder fatsoenlijk gereedschap zoals een cirkelzaag of een snijbrander is deze bijna niet open te krijgen. Goed verpakt dus, dat wel. Wanneer het pakje open is valt op dat het setje erg kompleet is. Naast de dopjes zitten er totaal 3 verschillende maten van die rubbers in, een beschermhoesje, een stuk rubberachtig plastic om de dopjes in te doen en de overtollige kabel omheen op te rollen (klinkt erg minachtend, maar lijkt mij erg functioneel, vooral om kabelbruek te voorkomen) en een beschermhoesje voor het geheel, deze lijkt op de portemonee welke mijn vader altijd bij zich heeft. Zon ding dat open gaat wanneer men de hoekpunten naar elkaar toe knijpt dus.

Na het geheel uit gepakt te hebben en ik klaar was met verbazen heb ik de dopjes getest. Ik moet wel vermelden dat ik geen audiofiel ben. Wat ik gewend was waren een set in-ear dopjes van sony ericson i.c.m. een K 750i. Het verschil wordt toch wel meteen duidelijk. De sennheisers klinken een stuk helderder. Daarnaast klinken ze een stuk gebalanceerder en is de bouw van de hele set een stuk degelijker en de afwerking beter voor elkaar. Wanneer men bedenkt dat ik de SE dopjes toender tijd voor 30E er bij heb gekocht, en de Sennheisers mij inclusief bami belasting 35 euro hebben gekost, vind ik dit toch wel een goed punt.

Zodra ik mijn MP3 speler heb ontvangen, kan ik meer laten weten over de prestaties i.c.m. deze speler.

Om nu toch maar even een korte conclusie te trekken:
Zeer goede oordoppen (echt of niet? ik vind ze echt wel goed klinken, i.i.g. voor het geld). Ik kan iedereen aaraden toch eens verder te kijken dan de nederlandse shops, met name op het gebied van oordopjes. Hier is op ebay o.i.d. toch wel veel voordeel te halen, en het risico vaak relatief klein is.

Heb jij ook een Sennheiser CX 400 white (Wit)?

Mooie review van je eerste indrukken...Zelf heb ik de creative EP-630's gehad, erg tevreden over, helaas kabelbreuk bij de linker kant, op zoek gegaan naar nieuwe. Op ebay zijn ze inderdaad een stukje goedkoper te krijgen(ik heb $16 betaald). de goede man had meer dan 10.000 positieve feedbacks, dus ik nam aan dat het hoofdtelefoontje wel echt moest zijn.....niets is minder waar helaas. Keurige verpakking, niks aan te merken op de verzorging, maar toen ik ze naast mijn originele defecte EP-630's legde was het verschil al duidelijk....Ik plugde ze aan mijn iAudio7, en ik wist gelijk dat ik opgelicht was....geluid is inderdaad beter dan de in-ear dopjes van sony-ericsson, maar bij lange na niet zo goed als de real deal....In het vervolg zal ik niet meer zo snel oordopjes bestellen via ebay. Betaal liever paar euro meer dan dat ik moet afwachten of ik opgelicht zal worden of niet(ondanks de positieve feedbacks!) Ik ben een persoon die de kat uit de boom kijkt en niet gelijk de aller goedkoopste besteld...dit waren zelfs 1 van de duurdere verkrijgbaar.

Wellicht een post om mijn hart te luchten, maar eveneens een post om iedereen te waarschuwen voor fakes, al zijn de reacties zo positief.