Asus N56VZ-S4035V Review

Bombraker 24 juli 2012, laatste update op 24 juli 2012, 12.722 views

Asus N56VZ-S4035V

Pluspunten

• Goed genoeg voor hedendaagse games
  • I7 is echt een beest van een processor
  • Geluid is geweldig

Minpunten

• Word soms wat warm (wanneer games worden gedraaid)
  • Geen NVIDIA drivers voor de GT 650m

Deze laptop is perfect als het aankomt op prijs-kwaliteit verhoudingen! Hij is heel snel, dat heeft deze laptop vooral te danken aan de i7 3610QM processor, en in samenwerking met de GT 650M van Nvidia is deze laptop ook nog eens geschikt voor gamen! Ik heb voor mijn opkomende studie (game design and architecture) een laptop moeten aanschaffen en kwam na lang zoeken op deze terecht. En als ik heel eerlijk moet zijn had ik niet verwacht dat deze laptop zo goed zou zijn! Vooral op het gebied van games laat deze laptop zijn ware kracht zien! Battlefield 3 draait hij met de settings op high (geen AA) gewoon op een nette 30 FPS, en dit is voor een laptop van deze prijs heel netjes! Ik zou niet langer twijfelen en deze laptop gewoon kopen! Echt een prachtding en een aanrader!

Heb jij ook een Asus N56VZ-S4035V?

Dit is de versie op de campusshod dus..! Lijkt me een super apparaat. Even een vraagje:

Ik heb nu een Acer Aspire 5920G, waarvan de behuizing bij de grafische kaart is gaan scheuren. Ik heb een beetje het vermoeden dat het gebruikte kunsstof gewoon zijn weekmakers is verloren door de geproduceerde hitte. Omdat mijn apparaat ondertussen ook een dagje ouder is geworden en ik hem niet meer vertrouw (tot nu toe al 7 keer dood gegaan en gereanimeerd), wil ik wat nieuws. Dit lijkt me ideaal. Maar!

Hoe zit het met de bouwkwaliteit?! Het zou zonde zijn als na 3 of 4 jaar de boel begint te falen....

Apparaten als de HP Elitebook of Envy, de Apple macbook pro hebben een super behuizing, maar liggen buiten budget (de Apple is achterlijk duur (en Apple..)).

Wat voor materiaal zit er aan de onderzijde en wat is jullie indruk, is het stevig genoeg voor een paar jaar backpackbashing?
Het is qua bouwkwaliteit echt een stevig ding! De onderkant is gemaakt van stevig plastic, en de bovenkant van aluminium. Het is qua uiterlijk eigenlijk een grote macbook fake, maar das niet erg want het is een asus (built to last)! Hij heeft ook vele funties en extras die een macbook ook heeft. Deze kieze dus :D
Dat klinkt goed! Dan weet ik wat mijn volgende flaptoppie wordt... Zag dat de verwachtte levertijd nog minstens 5 dagen is, maar ik laat er alvast mijn naam op schrijven.

Bedankt!
die NVIDIA drivers zijn gewoon te vinden hoor :? Deze draait bij mij prima.

[Reactie gewijzigd door R.C. Web Dev. op 24 juli 2012 08:09]

Ik doelde eigenlijk op officiele drivers, die je daar hebt zijn beta drivers. Vind het raar dat je hardware uitgeeft zonder officiele geteste drivers.
Ik heb een vraag over de subwoofer.. Deze laptop heb ik eergisteren aangeschaft en als ik de subwoofer in de laptop steek hoor ik geen verschil? ik heb het idee dat de subwoofer het nu al niet meer doet? Of moet er iets speciaals mee gedaan worden?

Iemand een idee :)?
Hij is inderdaad wat slap, maar voel je hem wel trillen als je bijv. muziek speelt?
Heeft deze een backlit keyboard?

heeft deze een bluetooth?

Wanneer het warm word tijdens gamen, Hoe warm word het precies. Gewoon warm lucht? of echt ouch warm?

Bedankt
Hij heeft geen backlight keyboard, maar het scherm geeft genoeg licht af om je keyboard te zien!

Hij heeft bluetooth.

En het is warme lucht, niet ouch warm ;)
Grappig, je begint aan een studie @ IGAD? Ik heb gisteren dezelfde laptop aangeschaft, ook voor mijn nieuwe studie in Breda ;D Alle laptops die een beetje in de buurt kwamen van mijn wensen (3e generatie i7 core en een Nvidia GT 650M of hoger) waren 1500 euro of meer, dat is me toch iets te veel voor een laptop die niet mijn desktop gaat vervangen. Toen ik de prijs en de specs zag van deze Asus... wauw prachtdingetje. Ik ben benieuwd naar z'n prestaties, maar aan je review te zien zit dit dus wel goed :P

[Reactie gewijzigd door Mjek op 24 juli 2012 13:43]

Toeval! :D idd ik begin ook aan de IGAD opleiding, en heb met diezelfde voorwaarden (i7 en gt 650) naar laptops zitten zoeken! Deze is perfect (volgens mij!).
Tof! toevallig ook de richting 3D visual arts? :P Maar in ieder geval goed om te horen dat deze laptop een goede keus is geweest :)
Ik ga design and production doen. Maar toch :D Zal je vast en zeker spreken! :D
Nee, ik voel niets en hoor niets
Als hij in de laptop zit hoor ik geen verschil met als hij eruit is.

Edit: reactie op Bombraker:

[Reactie gewijzigd door Static Don op 30 juli 2012 22:02]

Dan is hij stuk ben ik bang. Die van mij trilt namelijk als ik hem in het plugje linksboven in de laptop stop. (geluid = trillingen, dus als hij niet trilt produceert hij geen geluid -> waarschijnlijk stuk)
Ook fijn, Laptop is nog geen week oud. De Subwoofer heeft het trouwens nooit gedaan dus.. Heb ook nog even de RealTek drivers verwijderd en daarna opnieuw ge´nstalleerd en geen succes.
Dat wordt morgen even een telefoontje plegen.

Bedankt voor de informatie :)
UPDATE:
Ik heb aangegeven bij de CampusShop dat mijn externe subwoofer kapot is. Ze hebben enkele dagen (wanneer we beide konden) een monteur laten langs komen. Het kon al de volgende dag zijn, alleen had ik zelf geen tijd.

De monteur heeft mij meteen een nieuwe laptop etc. gegeven. Nu doet alles het weer. Blijkbaar een fout in het moederbord, maar dit zijn mijn zorgen niet meer :)!

Services van CampusShop: Super!
Het kost je wel even wat telefoontjes.
Fijn om te horen! Nieuwe laptop is altijd een goede service :D
Past deze bay in het optical slot?
Akasa N.Stor

Het is voor een Asus N55 btw ;)
Heb je enig idee hoe lang de batterij meegaat?
Hij gaat ongeveer 4.5 uur mee als je normale dingen doet zoals office. En max 2 als je een game speelt.
waar heb je deze gekocht?
Hoe is je wifi verbinding? Ik heb namelijk nogal wat gelezen over een slechte netwerkkaart
Ik heb tot nu toe nergens last van gehad! Stel dat ik dat wel krijg is de netwerkkaart makkelijk te vervangen! Want deze is namelijk heel makkelijk te bereiken via de onderkant van je laptop, er zit slechts 1 schroefje in de weg!
Dat is dan wel weer een pluspuntje, ik was namelijk al bang dat ik het hele ding open moest halen.
Inderdaad een voordeel, je kan door die ene schroef te verwijderen bij de harddisk, het ram geheugen en je netwerkkaart!