Specificaties 14" (1366x768), 532GB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Envy 4-1030ed (B3Y31EA) Review

MixingMastersM 21 juli 2012, laatste update op 21 juli 2012, 320 views

HP Envy 4-1030ed (B3Y31EA)

Pluspunten

• Strak design
  • Formaat / mobiliteit
  • Toetsenbord

Minpunten

• Veel bloatware
  • Snel defect geraakt
  • Toetsenbord

Uitpakken
Het uit de doos halen van Envy 4 is een feestje op zichzelf. De laptop is verpakt in een doos die doet denken aan een zwart koffertje. Leuk dat ook over het design van de verpakking is nagedacht. De laptop wordt geleverd met een adapter en that's about it. Een eenvoudige sleeve wordt niet meegeleverd, dat vind ik jammer.

Bij het uitpakken van de laptop zelf valt als eerste het geringe formaat op. Hoewel de laptop zwaarder is dan ik zou verwachten, is dat zeker geen nadeel. De laptop is klein en licht genoeg om makkelijk mee te kunnen nemen. Bij het oppakken van de laptop voelt de rubbercoating aan de onderkant erg prettig aan. Het aluminium aan de bovenkant geeft de laptop een solide indruk.

Eerste indruk tijdens gebruik
De laptop start razendsnel op, de ssd in caching configuratie doet zijn werk. :) Een blik op de ge´nstalleerde programma's leert dat er een hoop 'bloatware' op het systeem staat. Gelukkig valt dit relatief makkelijk op te ruimen.

Het toetsenbord typt erg plezierig. De toetsen zijn groot en de aanslag ervaar ik als plezierig.

Al met al maakt de laptop een degelijke indruk.

Helaas...
Na een paar dagen de laptop gebruikt te hebben is er helaas een defect ontstaan... De laptop start niet meer op. Wanneer ik de laptop aan probeer te zetten, branden de verschillende leds voor vijf seconden, waarna de laptop met een zachte 'tik' uitvalt... Na contact te hebben gehad met HP support afdeling is besloten dat de laptop opgehaald wordt voor reparatie. Een tegenvaller...

Maandag wordt de laptop opgehaald. De verwachting is dat de laptop met vijf tot tien werkdagen weer in mijn bezit is.

Wordt vervolgd...

Todo:
afhandeling van reparatie
Installatie van Linux
conclusie

Heb jij ook een HP Envy 4-1030ed (B3Y31EA)?

Reviews door de redactie