HP Procurve V1410-8G (J9559A) Review

Auwdioslave 20 juli 2012, laatste update op 20 juli 2012, 1.985 views

HP Procurve V1410-8G (J9559A)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Performance mbt throughput
  • Performance mbt Ping
  • Garantie

Minpunten

• Geintegreerde voeding

Features Score: 4
Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met een grote verbouwing in mijn nieuwe woning. Een belangrijk punt voor mij was gigiabit bekabeling door het hele huis. 3 weken geleden heb ik de HP procurve V1410-8G gekocht om alles te verbinden.

Bouwkwaliteit
Het eerste wat opvalt bij het uitpakken van de switch is de bouwkwaliteit. De switch zelf heeft een volledig metalen behuizing en voelt zeer degelijk aan in de hand. Een nadeel vind ik de externe voeding, maar in een 8 poorts switch is het simpelweg vrijwel niet mogelijk om de voeding te integreren.

Installatie
Aangezien het een unmanaged switch is, was het installeren een fluitje van een cent, gewoon plug and play. In de volgende weken heeft de switch op geen enkel moment downtime vertoond en ik haal netjes mijn gigabit snelheden tussen 2 PC's.

Performance
De echte test voor de switch was echter vorige week, waarin hij dienst deed als decentraal verdeelpunt op een LAN party. Vanuit de hoofd switch (24p gigabit L2 managed switch) liep er een lijntje naar de procurve, waar 7 gaming PC's op aangesloten zaten. Filesharing tussen de PC's op de switch via DC++ werkte vlekkeloos, waarbij ook tijdens synchrone filesharing tussen alle 7 aangesloten PC's de switch op alle poorten netjes zijn gigabit snelheden haalde. Tijdens gamingsessies vertoonde de switch een nette lage ping (<3ms), waardoor het geheel vlekkeloos verliep. Tijdens de volledige duur van de LAN (6 dagen) is er geen enkele downtime geweest.

ijzonderheden
Een mooi bijkomend voordeel van deze switch vind ik persoonlijk de levenslange garantie met NBD replacement, zo ben je altijd zeker van een werkende switch. Dit zie je niet bij de goedkopere netgears e.d.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze switch, zowel bouwkwaliteit als performance zijn boven verwachtingen. De V1480 is misschien iets duurder dan een consumer grade 8 poorts switch, maar voor het relatief kleine verschil kan ik deze switch zonder meer aan iedereen aanbevelen. De switch haalt zonder problemen zijn geadverteerde performance en met de erg nette garantie ben je verzekerd van een switch voor het leven

Heb jij ook een HP Procurve V1410-8G (J9559A)?

Ik heb 2 van deze thuis al een jaar of 2 a 3 en ik heb ze niet 1 keer hoeven te resetten in tegenstelling tot goedkopere switches die weleens willen flippen !! Echt super apparaatjes :)