Specificaties WiFi, 2TB - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Playon!HD PlayOn! HD 2TB Review

Ruba11 17 juli 2012, laatste update op 17 juli 2012, 403 views

AC Ryan Playon!HD PlayOn! HD 2TB

Pluspunten

• Goed beeld en geluid, ziet er goed uit
  • kent veel formaten.
  • makkelijk veel opslag op de 2 TB harddist
  • wordt compleet geleverd

Minpunten

• geen gebruiksaanwijzing
  • slechte trage software, erg lastig te configureren
  • reageert slecht op de afstandsbediening
  • vaak vastlopers

Geluidskwaliteit Score: 3
De player wordt goed compleet geleverd.
De software vind ik ronduit slecht, absoluut niet intu´tief en erg ingewikkeld, bovendien zo traag als dikke str0nt.
Er zit geen gebruiksaanwijzing bij, je moet je helpen met wat YouTube filmpjes en een vrij beperkte gebruiksaanwijzing die door een vriendelijke gebruiker is geschreven.
Desondanks lukte het me niet om vanaf de speler de computer via het netwerk te benaderen, gelukkig wel omgekeerd.
Als je er dan eindelijk mediafiles op gezet hebt dan moet alles door de speler gescand worden, om mij niet geheel duidelijke redenen, dit scannen duurt heel lang en al die tijd is de speler niet te gebruiken.
De indeling van de afstandsbediening is echt hopeloos en het apparaat reageert zeer traag of vaak geheel niet op de afstandsbediening.
Bij mij liep de speler om de haverklap vast en was alleen nog te resetten door de voedingskabel er uit te trekken. Ook een update naar de laatste- en/of laatste bŔta versie hielp niet

Als je eenmaal een film aan het afspelen bent dan is het wel goed en makkelijk, prima beeld en prima geluid, ook foto's en muziek worden goed weergegeven.
Ook worden vele formaten probleemloos weergegeven, heel makkelijk ook dat ISO files van een film dvd direct is af te spelen.
Het vele vastlopen is voor mij reden de speler terug te brengen naar de winkel, voor mij geen AC Ryan meer.

Heb jij ook een AC Ryan Playon!HD PlayOn! HD 2TB?

Reviews door de redactie

heel aardig van je, het betreft heel andere software dan deze speler
traag: check. software ruk & lelijk: check. speelt alles: ook check. vastlopers: nooit. de jouwe is waarschijnlijk defect. (sorry)

al met al ben ik het dus voor 85% eens met je review. het is een niet al te best apparaat..wat (helaas) in mijn geval wel gewoon werkt, waardoor ik er al een dik jaar tegenaan aan het hikken ben. De software en traagheid irriteren me iedere dag opnieuw maar ja, dan druk je op play.. en dan speelt de video/audio gewoon..

Met de hardware is niets mis, het is gewoon de soft(firm)ware van AC Ryan waar al jaren geen drol van klopt.

aan de andere kant: you get what you pay for, 229 voor een media player met 2TB opslag is niet al te veel..

mijn advies na een dik jaar AC RYAN: koop een WD TV Live (hub), een Apple TV 2 (GEEN 3 die is nog niet ge-jailbreaked) (XBMC modded) of gewoon een Boxee Box. allemaal stuk voor stuk een 10x betere keus.
Ze kosten misschien meer (inclusief externe USB harddisk) maar je word van allemaal een stuk vrolijker.

*edit: typos

[Reactie gewijzigd door redniels op 17 juli 2012 18:08]

Ik heb gebruik gemaakt van de omruil mogelijkheid bij mediamarkt, en heb nu een 2TB mede8er, blijkt een veel betere en stabielere keuze.