Specificaties GF GTX 460 (850MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce GTX 460 FTW 1024MB EE (External Exhaust) Review

Pykow 16 juli 2012, 1.110 views

EVGA GeForce GTX 460 FTW 1024MB EE (External Exhaust)

Pluspunten

• prijs
  • prestaties

Minpunten

• warmte
  • geluid

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Dit zou volgens mijn bronnen de snelste en beste GTX460 moeten zijn, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. In deze review ga ik even mijn toelichting geven aan het aantal sterren die ik deze kaart heb gegeven.

Featureset:
Deze EVGA GTX460 is een overgeclocked versie en komt qua prestaties in de buurt van de GTX 555.
maar dan minder zuinig en een hogere prijs. De kaart is goed gebouwd alleen maakt regelmatig een irritant geluid, hier kom ik later op terug.

Prestaties:
de prestaties van de kaart zijn voldoende te noemen, dit komt vooral omdat ik deze kaart heb aangeschaft in de tijd dat de GTX 560 uitgekomen is. Je kan alle games wel draaien en hieronder even een kort overzichtje:

Alles is getest op een resolutie van 1440x900

Team fortress 2 hoogste settings 120 FPS gemiddeld
Mafia 2 hoogste settings 60 FPS met vsync aan
Battlefield 3 Ultra settings 23 tot 45 FPS
Battlefield 3 lowest possible settings met vsync aan. altijd 60 FPS

Overklokbaarheid
Voor de mensen die van overklokken houden, dan raad ik op deze kaart niet te doen,
Battlefield ultra settings op een resolutie van 1440x900 zorgt ervoor dat de kaart 95 graden wordt in mijn kast. plus de fans gaan zo razend sneldraaien dat het heel irritant wordt tijdens het gamen.

Beeldkwaliteit
Gewoon goed, vrijwel alle games kan je makkelijk draaien op een hoge resolutie met genoeg frames.

Modbaarheid
Hier ben ik niet mee bezig geweest, maar het is wel mogelijk om de koeler in zijn geheel te verwijderen om er een nieuwe op te monteren.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit
Nvidia heeft altijd goede drivers. de kaart is helemaal uitontwikkeld en je krijgt geen prestaties winst meer met nieuwe drivers wat voorheen nog wel het geval was.

Warmte- en geluidsproductie
gemiddeld 81 graden in de nieuwe games en geluid is ook behoorlijkluid als je boven de 60 FPS komt met bepaalde games, dan is het net een vliegtuig die opstijgt.

prijs
ik heb er maar 200 euro voor betaald en dat voor een kaart die het 2 jaar goed vol heeft kunnen houden, dan is dat wel netjes te noemen, in mijn nieuwe systeem zit een GTX 670 en die kost 404 euro.

Goede kaart waar je vrijwel alles mee kan spelen.Je gaat met deze kaart geen Battlefield 3 op ultra spelen, maar de meeste games ga je wel op de hoogste settings afspelen. Hij wordt behoorlijk warm, maar dat is normaal. ik heb voor 200 euro 1,5 jaar goed kunnen gamen en hij gaat nog zeker wel een tijdje mee, maar mijn pc heeft wat hardware problemen waardoor ik nu een nieuwe pc heb aangeschaft, binnenkort een review hierover.

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 460 FTW 1024MB EE (External Exhaust)?

ik ben benieuwd naar de rest van jouw systeem. Ik heb deze kaart: http://www.asus.com/Graph...60_DirectCU_TOP2DI768MD5/

Zoals je kan zien, ik gebruik geen standaard koeler, en deze wordt sowieso geen 95 graden met BF 3. Naast dat, deze kaarten mogen 104 graden Celsius worden. Die van mij wordt maximaal 65 graden Celsius, in een Fractal Design kast.

Graag meer resultaten laten zien aub. Ik ben benieuwd wat deze kaart allemaal kan.
Moet je volgens mij wel mazzel hebben als je kaart die temperaturen aan kan. Ik heb een GTX460 van MSI, de HAWK talon attack versie. Draait standaard op 811mhz voor de core en 1950 voor het geheugen. Met de standaard Twin FrozR cooler wordt hij tijdens Battlefield ook rond de 60 graden. De fan gaat wel hard draaien dan (60% = straaljager). Als ik deze op 40% zet (onhoorbaar) steigt de temperatuur naar 68 71 graden, maar dan krijg ik soms een random pink screen of death en moet ik rebooten.
Deze kaart draait standaard op 850mhz tijdens gamen en als je in windows zit, geeft hij rond de 450mhz aan.

alle GTX460 mogen 104 graden worden, maar probeer daar altijd onder te zitten.
vsync aanzetten was voor mij de oplossing om mijn kaart rond de 81 graden te laten draaien.
nogmaals mijn kast heeft totaal geen Airflow en daarom zal hij in alle tijde 10 gragen hoger zitten dan gemiddeld.

als je wat airflow in je kast hebt zitten zou hij ook een stuk koeler moeten zijn, maar dat is bij mij helaas niet het geval.
refferentie kaarten worden veel warmer dan kaarten met een custom koeler, dat is heel duidelijk merkbaar.
Mijn kast heeft totaal geen airflow, vandaar dat ik ook voor de FF versie ben gegaan, die aangeeft de warme lucht gelijk uit het systeem weg te blazen.

De kaart mag inderdaad 104 graden worden, boven de 104 zorgt voor problemen, maar omdat ik al op 90 a 95 graden kom met BF3 Ultra settings zonder vsync. dan draait mijn ventilator op 50 / 60 %. ik heb hem ook 1x op 100% gezet met de EVGA precision tool.
dan blijft me kaart 70 graden, maar zit je wel met veel lawaai in je kamer.

er is verder niks mis mee, vandaar dat ik het gemiddeld een voldoende geef.
alleen is de kaart aan de hete kant en hoor je de fans echt hard draaien als je geen vsync aanzet, maar hem gewoon zijn gang laat gaan (dus boven de 60FPS komt)
graag jouw bericht onderbouwen tweaker. Sommige mensen kunnen dit lezen en dit voor waar nemen. Ik heb ervaring met reference koelers die stiller zijn dan custom koelers, bijvoorbeeld mijn oude EVGA 8800 GT SC. Ik had daarvoor een Asus (8800 GT) kaart met een custom koeler en die EVGA was stiller..kan niet zeggen welke koeler was (kon de temps van de Asus niet aflezen, maar wel van die EVGA), maar dat maakte niet zoveel uit (ik had toen een Antec 900 kast). Trouwens, de fanspeed van de EVGA kon je wel aansturen en die van Asus niet.
Je review is redelijk kort maar wel duidelijk. Kan mij sowieso voorstellen dat een blower koeler zoals die hierop zit wel veel lawaai maakt maar aan de andere kant zorgt hij er wel voor dat er veel hete lucht meteen de kast verlaat. Dit kan voordelen hebben bij kasten met niet zo'n goede airflow, ik weet niet wat voor kast jij gebruikt maar dit kan dus voordelen hebben.
Ik heb deze kaart in mijn mini kastje zitten (SG07) en hij wordt bij bf3 zo'n 84 graden max.

Maar heb ook bewust gekozen voor deze kaart vanwege de koeling. De mini kast is 'open' aan de zijkant en zuigt dus direct lucht op en blaast het achter uit.
In een 'grote' atx kast moet de lucht ergens anders vandaan komen, dus moet je wel voor een goeie airflow zorgen.