Sony SmartWatch Zwart (Zwart) Review

Eskimootje 12 juli 2012, laatste update op 12 juli 2012, 1.664 views

Sony SmartWatch Zwart (Zwart)

Pluspunten

• prijs
  • zelf programmeren
  • frequente updates
  • batterijduur

Minpunten

• clip
  • oplader
  • helderheid scherm

Ik heb de smartwatch nu enkele weken in mijn bezit en hij bevalt goed.

Het uiterlijk is netjes, maar had net ietsje strakker gekunt met name rondom de clip. Maar gezien de prijs is het heel goed verzorgt. De oplader heeft het clipje nodig om contact te maken, het is dus niet mogelijk om het clipje te verwijderen en dat clipje is het minst mooie (gelukkig wel stevig) van het geheel. Ik had hier liever een behuizing gezien die het geheel dunner maakte. Wel netjes is dat een aparte 'adapter' is meegeleverd waar je je eigen bandje aan zou kunnen bevestigen.

De software word in een aantal losse stappen geinstalleerd. Dit is enerzijds vervelend omdat het wat tijd kost maar het is handig omdat dit het geheel erg flexibel maakt.

Ik zag in de andere reviews opmerkingen staan over de bluetooth verbinding.
Er waren issues met de verbinding dat deze verbroken werd en niet automatisch weer verbindde. Dat is op gelost. En ik ben blij verrast dat er regelmatig updates volgen voor de Smartwatch. Dit word overigens via de bluetooth connectie gedaan en duurt meestal rond een minuut.

Inmiddels heb ik ook een eigen applicatie gemaakt, deze toont een klok in binary modus. De SDK handleiding is best goed, ik heb wel programmeer kennis maar nog niet eerder een Android applicatie gemaakt. (mijn applicatie is overigens te vinden in de play store). Er is een SDK bij met voorbeelden, dit kun je downloaden op de Sony website.

Het meest gebruik ik de muziek speler, gmail notifier en sms notifier. Het tocuhscreen zorgt ervoor dat je makkelijk tussen de verschillende widgets en applicaties kan schakelen.

Ik vind het horloge niet heel zwaar. het is niet zwaarder dan een standaard horloge. Hij is wel wat aan de kleine kant, het scherm had voor mij best ietsje groter gemogen.

Heb jij ook een Sony SmartWatch Zwart (Zwart)?

Draag je dit apparaat eigenlijk de hele dag door (zoals een horloge)? Misschien wat meer info over hoe het op je arm zit en batterijduur. Ben wel benieuwd eigenlijk
Ik draag het als ik op kantoor zit, ik zit regelmatig achter mijn pc of in een vergadering, dan hoef ik nu mijn telefoon niet te pakken om smsjes en email (inleiding is het enige wat hij toont) te lezen. in mijn vrije tijd draag ik meestal een ander sportiever horloge. Dan gaat hij makkelijk 3 a 4 dagen mee. Ik zal het in de review vermelden.
Hoe bedoel je: dat de bluetooth verbinding niet speelt? Zijn er issues of bugs?
Verder, welke applicatie bedoel je? Degene die je gemaakt hebt of de SDK handleiding? Zit die erbij of moet je juist die downloaden?

Daarnaast geeft je aan dat de oplader een minpunt is ... hoezo?

Verder is het horloge zwaar, is het scherm degelijk en hoe lang kan je ongeveer met een lading?
Er is een SDK bij met voorbeelden, dit kun je downloaden op de Sony website. Mijn applicatie kun je vinden in de play store. Zal het iets verduidelijken.

Zeer korte review die niet echt duidelijke informatie geeft. Graag de review wat uitbreiden.