Nikon Coolpix L12 Zwart Review

nachtnet 23 januari 2008, laatste update op 11 maart 2010, 383 views

Nikon Coolpix L12 Zwart

Pluspunten

• Energiezuinig
  • goede videomogelijkheden
  • stevig gebouwd

Minpunten

• mindere prestaties in donker

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
Heb deze camera, de nikon L12 silver, nu ruim een halfjaar in gebruik, en ben er nog steeds zeer tevreden mee. De camera is klein, maar toch stevig, niet dat plastic gevoel dat ik bij bijvoorbeeld mijn eerdere HP camera's had, of zoals het kleinere zusje van deze camera (de L11) wel heeft.

Ik heb er nu een kleine 4000 foto's/filmpjes mee gemaakt, waarvan de meeste van goede kwaliteit. Ook het video gedeelte is goed te noemen, vooral de optie tot stopmotion is een optie die erg vaak gebruikt wordt. Verder heb ik de video-optie regelmatig gebruikt tijdens popconcerten waarbij ik dan redelijk in de buurt van het speakersysteem stond. OOk in dergelijke omstandigheden zijn de beeld en geluidskwaliteit zeer goed te noemen

Opnamen maken overdag is geen enkel probleem, dan geen of weinig ruis, en 95% van de gevallen direct op de juiste onderwerpen scherpgesteld.

In het donker nemen deze getallen toch wel wat af. dan is er meer ruis waartenemen, en mist de AF zijn precisie soms. gelukkig zijn door belichtingscompensatie en wat proberen de resultaten toch goed te noemen.

Batterij duur is natuurlijk afhankelijk van het type batterij dat gebruikt wordt, (zelf ANSMANN 2000), maar deze gaan met gemak 5-600 foto;s mee, of tot 4 weken.

Heb jij ook een Nikon Coolpix L12 Zwart?