Asus P5VD2-MX SE, P4M890 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA) Review

tobemNewbie 20 januari 2008, 901 views

Asus P5VD2-MX SE, P4M890 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA)

Pluspunten

• All-in-one

Minpunten

• nul prestaties

Layout Score: 3
mijn asus p5wd2 heb ik naar de RMA gestuurd,defect en om verder te kunnen in een winkel die technische hoogstandje voor 70 euro gekocht.Ja,het liep niet zo slecht met 7900gt,maar wat raar-vanaf begin bridge temperatuur 45 ░C en vervanging door een grotere zalman heatsink veranderde niets.Twee dagen geleden heb ik een nieuwe kaart geinstaleerd,8800gt en teleurstelling-zwart scherm!Geen ondersteuning van die via chipset.Heb ook geen oplossing op de asus website gevonden,nergens trouwens-ik ga nieuwe bord maandag halen van gigabyte en dit laat ik gaan.Dit is geen moederbord voor een gamer,eerder een kind-ja het is perfect voor een kind pc.Belangrijkste les:vermijd Via chipsets-its sux.Ook omdat geintegreerde gfx werkt niet naar behoren-ten eerste 64 mb geheugen en ten tweede bij het afspelen van verschillende filmpjes tegelijk kreeg ik
groene strepen-bizar

Heb jij ook een Asus P5VD2-MX SE, P4M890 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA)?

Dit is bagger, dit lijkt niet op een review.

Dit is een klacht en voor klachten moet je bij diegene zijn die dit in elkaar gezet heeft.
"vanaf begin bridge temperatuur 45 ░C"
- Vrij normale temperatuur voor een gemiddelde kast met gemiddelde airflow.

"heb ik een nieuwe kaart geinstaleerd,8800gt en teleurstelling-zwart scherm!Geen ondersteuning van die via chipset"
- 8800GT werkt wel degelijk op een ViaP4M890 chipset, oude driver wel eerst gedeinstalleerd. of meteen 8800GT erin geprikt?

"groene strepen"
- Codec verhaal... verschillende filmpjes tegelijk, mogelijk met verschillende codecs die elkaar in de weg zitten.

Kortom, moederbord hoeft niet defect te zijn, wanneer sommige zaken niet meteen werken zoals je zou willen.
niet zo streng,jongens,aub,het is mijn eerste "review" en als ontevreden wil ik anderen waarschuuwen voor zo'n troep.Wat betreft 8800gt-het werkt echt niet-bios geupdated,cmos cleared,nv drivers verwijdert en voor alle zekerheid zonder enige hdd geboot.Er zou toch bios post verschijnen?Scherm blijft zwart en kaart is toch in orde,op vriends pc werkt prima.
??????????????????volgende onderwerp,graag
Waar zijn de spaties, hoofdletters en misschien wat alinea's dat het wat fijner leest. Tips voor de volgende keer of je past hem even aan:D.
BTW kunnen de beheerders van de reviewsectie er niet iets aan doen dat dit soort dingen worden voorkomen?
De kwaliteit van deze review spreekt voor zich, maar had je er wel eens aan gedacht dat jij hebt gekocht misschien niet helemaal 100% is?

Want ik heb namelijk meer dan 100 van dit soort moederborden gebruikt, vooral in budget pc's natuurlijk. Mijn ervaring is totaal anders kan ik je wel zeggen. Dingen lopen zo stabiel als een rots.

En interne GFX maar 64MB, ja dat klopt, maar denk je dat een ge´ntegreerde videokaart van VIA meer nodig heeft en dat je daar dan wat mee op gaat schieten? Verder had je ook research vooraf kunnen doen had je het ook al geweten.

Ik vind het trouwens wel super dat je reviews schijft hoor, maar als je een nette review schijft hebben mensen er wat meer aan :)
jullie zijn zo slim,maar ondanks alle tips ik krijg 8800 gt niet aan de praat :|
Ik herinneer me nog iets:mijn pentium d 945 op P5WD2 gaf 45░C idle tot 60 ░C load,op dit
moederboard vanaf 10 tot 28░C.Iemand een idee?
Mogelijke oorzaken van het probleem met de 8800GT:

als probleem ≥ windows start zichtbaar op alleen spellen/applicaties werken niet:
  • Verkeerde, oude, of meerdere conflicterende drivers ge´nstalleerd
  • Ga eens na wat je primaire beeldkaart is: onboard of nvidia
als probleem = helemaal geen beeld bij opstarten:
  • Videokaart zit niet diep genoeg of scheef in je PCI-E slot
  • Werkgeheugen zit niet correct in het slot
  • Voeding levert niet genoeg power
  • Niet beide powerconnectors aangesloten op kaart (indien ook deze GT versie 2 nodig heeft)
  • Beeldscherm staat nog op analoge invoer ingesteld ipv digital

[Reactie gewijzigd door JorneB op 20 januari 2008 18:55]